Didžiojoje Britanijoje gyvenanti keturių asmenų šeima iš Lietuvos šių metų pradžioje priėmė itin svarbų sprendimą. Nuspręsta atsisakyti emigranto duonos ir sugrįžti gyventi į gimtinę, kad 1-erių ir netrukus 3 metukų sulauksiantys vaikai augtų Lietuvoje.

Vis dėlto, ši šeima negalėjo pagalvoti, kokį chaosą sukels pasaulyje išplitęs koronavirusas. Mat sugrįžimo planai buvo dėliojami dar 2020-ųjų pradžioje, kai COVID-19 grėsmė atrodė tik miražas ir dauguma tikėjo, jog virusas taip ir liks tik Kinijos problema.

Savo šeimos istorija bei nepavykusiais bandymais sugrįžti į Lietuvą pasidalijo dviejų vaikų mama Asta. Moteris apgailestavo, kad dėl nuo jų nepriklausančių aplinkybių iki šiol dar nepavyko įsikurti Lietuvoje. Maža to, dėl atšaukiamų skrydžių patirta nemenkų nuostolių.

Nuvylė požiūris

„Mūsų istorija prasidėjo šių metų pradžioje, kai apsisprendėme sugrįžti iš Anglijos į Lietuvą. Ne trumpam, o gyventi. Bet mūsų sprendimas, kaip paaiškėjo vėliau, buvo priimtas jau labai nepatogiu metu. Esame keturių asmenų šeima – vyras, vienerių ir beveik 3 metų sūnūs bei aš. Į Lietuvą turėjome sugrįžti balandžio 25 dieną.

Vis dėlto, dėl pandemijos tos datos skrydis buvo atšauktas. Tuo metu virusas sparčiai plito, tad nenustebome. Bet lėktuvų bilietai buvo pardavinėjami toliau. Tad nusipirkome kitus bilietus su „Wizzair“ gegužės 2 d. Visiškai sutinku, buvome naivūs, deja, ir tas skrydis buvo atšauktas“, – savo istoriją pradėjo Asta.

Dvi nesėkmės neatgrasė. Bandyta perkelti skrydžio datą į gegužės 12 d. Skrydžių bendrovė elektroniniu paštu pranešė, kad skrydis įvykis.

„Atrodė, kad pagaliau pasiseks, tad išsiuntėme į Lietuvą daiktus, mūsų katę ir laukėme. Vis dėlto, ir tas skrydis buvo atšauktas. Lagaminai jau buvo sukrauti, bet...

Tuomet kreipiausi į Užsienio reikalų ministeriją. Klausiau, kokie jų planai? Ar padės Anglijoje užstrigusiems piliečiams?

Atsakymo taip ir nesulaukiau. Dar kreipiausi į Lietuvos ambasadą Londone. Bet taip jokio atsakymo nesulaukiau“, – patirtimi dalijosi tv3.lt pašnekovė.

Šeimai lietuvių bendruomenės Anglijoje atstovai patarė bandyti nusigauti iki Vokietijos ir tada keltu sugrįžti į Klaipėdą:

„Deja, šių kelionių tarpiniai bilietai buvo išpirkti iki birželio vidurio. Maža to, tokio ilgio kelionė atrodė per sudėtinga vykstant su mažamečiais. Tada dar buvo pardavinėjami bilietai į užsakomąjį skrydį Londonas-Vilnius gegužės 17 d., bet galiausia ir jis buvo atšauktas. Nuvylė valdžios ir atsakingų institucijų požiūris. Paaiškėjo, kad žmonės niekam nerūpi.

Situacija kartojosi ir toliau. Nors bilietais buvo prekiaujama, tačiau skrydžiai būdavo vis atšaukiami. Net ir paskutinis, kuris turėjo įvykti gegužės 31 d., jau atšauktas. Apmaudu, kad žmonėms yra suteikiamos tuščios viltys sugrįžti. Vis dėlto, neketiname pasiduoti. Turime bilietus birželio 10 d. per Frankfurtą. Tikimės, kad pavyks sugrįžti.“

Patyrė nuostolių

Moteris apgailestavo, kad daug pinigų buvo išleista ne tik lėktuvų bilietams, bet ir automobilių nuomai norint nuvykti iki oro uosto, keičiant sąskaitas banke.

„Apie 450 eurų išleidome „Wizzair“ bilietams, nors taip ir neišskridome, pinigų taip pat dar neatgavome. Tada sumokėjome 800 eurų užsakomajam skrydžiui, kuris neįvyko, bet bent jau sugrąžino pinigus. Artėjantis skrydis su „Lufthansa“ kainavo apie 1125 eurus.

Dar panaši suma išleista automobilių nuomai, taip pat sąskaitų banke uždarymui ir jų pratęsimui. Tad santaupos naujo gyvenimo pradžiai Lietuvoje pradėjo garuoti tiesiog akyse. Apmaudžiausia, kad taip ir nesulaukėme savo valstybės pagalbos“, – nusivylimo neslėpė Asta.