REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
21
Kortelė „MasterCard“ (nuotr. SCANPIX)

Koronaviruso pandemija sujaukė tūkstančių lietuvių kelionių planus. Maža to, daliai jų suduotas dvigubas smūgis, nes be to, kad turėjo pamiršti išsvajotą poilsį, žmonės taip pat patyrė ir finansinių nuostolių. Kaip elgtis, jei nepavyksta perkelti kelionių datos ar atgauti pinigų, pataria vartotojų teisių ekspertai.

21

Koronaviruso pandemija sujaukė tūkstančių lietuvių kelionių planus. Maža to, daliai jų suduotas dvigubas smūgis, nes be to, kad turėjo pamiršti išsvajotą poilsį, žmonės taip pat patyrė ir finansinių nuostolių. Kaip elgtis, jei nepavyksta perkelti kelionių datos ar atgauti pinigų, pataria vartotojų teisių ekspertai.

REKLAMA

Socialiniame tinkle „Facebook“, vienoje keliautojus vienijančioje grupėje, paskelbta Linos istorija sulaukė daugybės reakcijų ir komentarų. Moteris pasidalijo savo asmenine patirtimi, kaip jai niekaip nepavyko susitarti su apartamentų savininkais, kad šie, jei ne grąžintų pinigų, tai bent pakeistų atvykimo datą.

Paaiškėjo, kad problema iš tiesų yra itin aktuali. Lietuviai po šiuo komentaru pradėjo dalintis savo patirtimi, kaip jiems taip pat nepavyko susitarti su apgyvendinimo įstaigomis skirtingose pasaulio vietose.

REKLAMA
REKLAMA

Nepavyko susikalbėti

Internautė Lina pasakoja, kad 2019 m. gruodžio pabaigoje nusipirko su draugais kelionę į Italiją. Kelionė turėjo vykti šių metų balandžio 23-30 dienomis.

REKLAMA

„Apartamentai MAGDA DOM. Pinigus nuskaitė iš karto. Užsakymas neatšaukiamas. Pinigai negrąžinami. Keisti datų irgi kaip vėliau pasirodė – negalima. Skrydžius pirkau atskirai.

Apartamentus užsakiau internetu. Tad buvo likę tik sulaukti kelionės. Ir še tau! Korona. Kreipiausi dėl pinigų grąžinimo už skrydžius. Gavau patvirtinimą, kad grąžins. Kažkada. Po 3-4 mėnesių. Net pildyt nieko nereikėjo, bet štai su apartamentų atstovai kilo problemų.

Esu buvusi prieš keletą metų Sicilijoje. Žinau, kad italai nekalba angliškai. Sakyčiau – piktybiškai. Dėl pinigų grąžinimo taip pat bandžiau rašyti tarpininkams. Juk ne mes kalti, kad negalėjome išskristi. Rašiau kokius penkis kartus. Visi nusiplovė!

REKLAMA
REKLAMA

Tarpininkai permesdavo žinutes apartamentų savininkei, o ta nesiteikė atsiliepti. Tada atknisau jos numerį. Bandžiau skambinti, bet atmetė. Juk nekalba angliškai. Tada parašiau žinutę jai. Paprašiau: jeigu negali grąžinti pinigų – tai tegu bent kelionės datą pakeičia į spalio mėnesį. Atrašė, kad gerai. Bet datų nepakeitė.

Nei tada, nei vėliau. Atėjo ir praėjo mūsų „atostogos“ – vis bandžiau jos prašyti, kad pakeistų datas. Nulis reakcijos. Pažadėdavo, bet taip nieko ir nepadarydavo...“, – socialiniame tinkle „Facebook“ pasakojo Lina.

Moteris su ironija papasakojo ir apie „linksmąją“ dalį, kai praėjus atostogoms, buvo paprašyta įvertinti savo „viešnagę“: „Baigėsi mūsų „atostogos“ ir tarpininkai paprašė atsiliepimo apie kelionę. Su draugų pagalba surašėme „gražų“, bet teisingą atsiliepimą apie „viešnagę“. Surašiau viską, ką teko patirti. Ir ką jūs manote? Atsiliepimas buvo ištrintas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Teisybės nerasi. Surašiau viską šiame įraše, kad kiti nerezervuotų pas tokius žmones apartamentų. Suprantu, kad nuomonių bus įvairių. Ir aš pati, kreipdamasi į apartamentus – ilgai delsiau. Žmonėms bėda, o čia mes su pinigų grąžinimu, bet... Pas mus irgi ne pyragai.“

Galima ieškoti kompromiso

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja Natalija Jarmulkovič pabrėžė, kad koronaviruso pandemijos sukrėstas turizmo sektorius visame pasaulyje šiuo metu išgyvena sudėtingą laikotarpį:

„Paskutiniais mėnesiais į Europos vartotojų centrą Lietuvoje konsultacijų ir pagalbos kreipiasi itin daug žmonių, ir dėl galimybių susigrąžinti pinigus už užsakytas apgyvendinimo paslaugas užsienyje.

REKLAMA

Dažniausiai kreipiasi tie vartotojai, kurie buvo užsisakę nakvynės paslaugas be atšaukimo galimybės, kuo remiantis apgyvendinimo įstaiga nesutinka grąžinti pinigų.“

Atkreipiamas dėmesys, kad situacija ir teisinis reglamentavimas skirtingose Europos Sąjungose šalyse gali skirtis, tačiau bendra tendencija, jog atsižvelgiant į aplinkybes, kurių nei viena sutarties šalis negalėjo kontroliuoti, galioja sudarytos sutarties sąlygos.

„Jeigu buvo užsakytas apgyvendinimas su mokamu atšaukimu, tai vartotojams pirmiausia siūlytume kreiptis į apgyvendinimo įstaigą ir bandyti ieškoti abi sutarties šalis tenkinančio kompromiso: datos perkėlimo, galimybės gauti kuponą (vaučerį), apsvarstyti įvairius variantus.

REKLAMA

Jeigu vartotojai pageidauja išsamiau pasikonsultuoti dėl savo situacijos ir galimybių susigrąžinti pinigus ar tartis dėl kitų kompromisinių variantų, kai paslaugos teikėjas yra registruotas kitoje Europos Sąjungos šalyje, Islandijoje, Norvegijoje ar Jungtinėje Karalystėje, vartotojai nemokamos pagalbos ir patarimų gali kreiptis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (kontaktus pateiksime straipsnio pabaigoje – aut. past.)“, – pasakojo N. Jarmulkovič.

Siekiant išvengti panašių situacijų, planuojant užsisakyti apgyvendinimo paslaugas ateityje, verta įvertinti galimybę rinktis apgyvendinimą su nemokamo atšaukimo galimybe, kadangi tokiu atveju, negalint vykti, paslaugos teikėjas pagal sutartį turėtų grąžinti sumokėtus pinigus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taip pat patariama už paslaugas atsiskaityti kortele (Visa, Mastercard), kadangi paslaugų teikėjui nesuteikus apgyvendinimo paslaugos, yra galimybė kreiptis į savo banką dėl pinigų susigrąžinimo (angl. „charge back“) procedūros.

Atsidūrus panašioje į Linos situacijoje, siūloma kreiptis:

www.ecc.lt, tel. 8 659 71 837, elektroniniu paštu: [email protected].

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų