REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Už seną automobilį – paspirtukas, dviratis arba metinis viešojo transporto bilietas. Štai tokiomis naujomis priemonėmis nuo gegužės pradžios tautiečiai bus skatinami atsisakyti senų taršių automobilių. Tiesa, dalis vairuotojų skeptiški – žiemą su pirkiniais ant dviračio nepavažinėsi. O ekspertai mano, kad paspirtukų įsigiję žmonės vėliau vis tiek nusipirks ir mašinas, tad valstybės pinigai bus išmesti į balą.

Už seną automobilį – paspirtukas, dviratis arba metinis viešojo transporto bilietas. Štai tokiomis naujomis priemonėmis nuo gegužės pradžios tautiečiai bus skatinami atsisakyti senų taršių automobilių. Tiesa, dalis vairuotojų skeptiški – žiemą su pirkiniais ant dviračio nepavažinėsi. O ekspertai mano, kad paspirtukų įsigiję žmonės vėliau vis tiek nusipirks ir mašinas, tad valstybės pinigai bus išmesti į balą.

REKLAMA

Kompensacijos utilizavusiems seną mašiną dalijamos jau nuo pernai metų pabaigos. Visgi paraiškų tūkstančiui eurų iki šios dienos sulaukta vos 644. Ir tai nesiekia nė penktadalio visos šiems metams skirtos 5 milijonų eurų sumos. Tad dabar atnešus dokumentus, kurie įrodo, kad automobilis buvo sunaikintas teisėtai, o paskutiniam savininkui jis priklausė ne mažiau nei metus ir techninė apžiūra yra galiojanti – žmogus gali rinktis vieną ar kelias dvirates ar kitokias transporto priemones.

Štai, pavyzdžiui, 300 eurų vertės metinį viešojo transporto bilietą, ar tūkstančio eurų kompensaciją mopedui, elektrinį dviratį iki 700 eurų, paprastą dviratį arba paspirtuką iki 400 eurų. Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika mano, jog taip bus galima paremti ir vietinį, tokias priemones gaminantį verslą.

REKLAMA
REKLAMA

„Galima modeliuoti pagal šeimos poreikius. Rinktis paspirtuką, dviratį ar du dviračius ir paspirtuką. Taip pat galimybė pasirinkti viešojo transporto bilietus. Didieji miestai tokią galimybę teikia“, – sako ministras Kęstutis Mažeika.

REKLAMA

Vyresnio amžiaus vairuotojai savo senolių automobilių į dviračius keisti nenori, juokauja, kad amžius ne tas. O ir senoji tvarka – tūkstančio eurų kompensacija, nežavi. Šią sumą gali gauti tik tie asmenys, kurie seną mašiną sunaikinę perka ne anksčiau kaip 2013 metais pirmą sykį Europos Sąjungoje registruotą automobilį, kurio anglies dvideginio emisija neturi viršyti 130 gramų kilometrui, tad atitinkančią „Euro5“ ar „Euro6“ standartus, o tokioms įsigyti tūkstančio eurų esą tikrai nepakaks.

Štai, ką mano gyventojai: 

„Jeigu jis neturi už ką nusipirkti kitą, ką tu su tuo dviračiu žiemą pavažinėsi? Ir ką tu su juo nusiveši? Nelogiška.“

REKLAMA
REKLAMA

„Dviračiui aš per senas. O mašina dar visai nebloga ir naujai įsigyti pinigų tikrai neturiu ir tas tūkstantis neišgelbės.“

„Be abejo, seniems žmonėms tai neaktualu, bet jaunimui, kodėl gi ne. Tai paskata įsigyti naują automobilį.“

Oficialūs transporto atliekų tvarkytojai pasakoja, kad kompensacijas vos pradėjus dalyti, susidomėjusių tikrai buvo, Dabar gi, augimo tendencijų jau nebematyti. Teiraujasi vos vienas kitas. Tad asociacijos vadovas Vladimir Jankoit nemano, kad vairuotojus masiškai suvilios ir paspirtukai bei dviračiai. Veikiau tautiečiai tiesiog pasinaudos proga įsigyti daiktų pramogai.

„Ta kompensacija, kuri skirta taršos sumažinimui, bus panaudota asmeninių poreikių tenkinimui. Sakysim, susisiekimo poreikiui vasarą, o žiemą vis tiek bus perkamas taršus automobilis ir ta paskirtis, siekiant mažinti taršą, vargu ar bus pasiekta“, – sako asociacijos vadovas Vladimir Jankoit.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot skeptikų, kompensacijos žmonių nedomins tol, kol nebus apmažinta biurokratinių kliūčių. Labiausiai žmones trikdo privaloma galiojanti seno automobilio techninė apžiūra. Esą, jei mašina gali būti eksploatuojama, taip ir bus daroma iki tol, kol automobilis virs visišku metalo laužu.

O štai autoverslininkų asociacijos vadovas Vitoldas Milius mano, kad valstybei derėtų pasirūpinti ir labiau prieinamomis naujesnių mašinų kainomis. Lietuvos automobilių parkas išlieka vienu seniausių Europos Sąjungoje, tad skelbimai iki šiol pilni vadinamųjų griozdų.

„Kai kurie naujų automobilių pardavėjai kartas nuo karto padaro didesnių nuolaidų fontaną, bet labai fragmentiškai, o naudotų automobilių išlindo į rinką daugiau. Tokių, kurie tiesiog stovėjo garažuose. Dabar žmonės kaip ir spintas tvarkosi, taip ir garažus susitvarko“, – pasakoja asociacijos vadovas Vitoldas Milius.

REKLAMA

Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika pritaria, jog tam tikros taisyklės yra perteklinės. Ir šiems metams pasibaigus bus galima tvarką koreguoti. Galbūt net ir duoti kompensaciją tiems žmonėms, kurių automobilis technikinės apžiūros nėra perėjęs metus ir kiek ilgiau. Mat dabar jau pastebimi būdai sukčiauti – duodami kyšiai, bandoma įsigyti jau anksčiau sunaikintų automobilių dokumentus. Esą svarbu suteikti platformą tiems žmonėms, kurie tikrai nori švaresnės aplinkos ir švaresnių automobilių. Na, o piktnaudžiautojais jau pasirūpintų tarnybos.

„Praėjusią savaitę turėjome skaudų atvejį, kai techninės apžiūros viename iš skyrių buvo sulaikytas pareigūnas, kuris ėmė kyšį. Matyt, ne vienas toks atvejis yra. Žmonės daugiau turbūt žino, o anksčiau jų buvo ir daugiau“, – teigia ministras K. Mažeika.

Nuo balandžio pradžios Aplinkos ministerija pradėjo ir dar vieną iniciatyvą – skatinti šalies vairuotojus pirkti elektromobilius. Štai perkantys naudotą, ne anksčiau nei 2015 kovo 13-ąją Lietuvoje registruotą mašiną – skirti dviejų tūkstančių eurų, o perkantiems naują elektromobilį – 4000 tūkstančių eurų kompensaciją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų