REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvoje nuo kovo pabaigos įvestas nuotolinis ugdymas įnešė daug sumaišties į pedagogų, moksleivių ir jų tėvų kasdienybę. Mokinių tėvai iš pedagogų pasigenda sistemos ir metodikos, stebisi, kodėl jų atžaloms skiriama mažai laiko, o mažiesiems duodamos spręsti užduotys – prastos kokybės ir veikiausiai parsisiųstos iš interneto.

Lietuvoje nuo kovo pabaigos įvestas nuotolinis ugdymas įnešė daug sumaišties į pedagogų, moksleivių ir jų tėvų kasdienybę. Mokinių tėvai iš pedagogų pasigenda sistemos ir metodikos, stebisi, kodėl jų atžaloms skiriama mažai laiko, o mažiesiems duodamos spręsti užduotys – prastos kokybės ir veikiausiai parsisiųstos iš interneto.

REKLAMA

Dviejų vaikų tėvas, STRATA Inovacijų politikos analizės skyriaus vadovas Ramojus Reimeris Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų suorganizuotoje diskusijoje pasidalino savo patirtimi su nuotoliniu ugdymu.

Nusivylė mokykla

R. Reimeris augina du sūnus, iš kurių vyriausiajam – septyneri. Berniukas iki šiol lankė parengiamąją klasę privačioje mokykloje, o kitąmet žengs į pirmąją klasę. Tačiau R. Reimeris pasakoja, kad pamačius, kaip privati švietimo įstaiga vykdo nuotolinį ugdymą, nusprendė nutraukti su ja sutartį.

„Tos paslaugos, kurios buvo teikiamos, kaip mokykla žiūrėjo į nuotolinį ugdymą, mums atrodė, kad nėra jokios sistemos ar metodikos. Mes gaudavome skanuotas užduotėles, kurias, matyt, mokytoja, atsakinga už tą parengiamąją klasę, surasdavo internete, jas atspausdindavo, sudėdavo į vieną bylą, tą bylą atsiųsdavo labai blogos kokybės, nes tai buvo skanuotas ir vėl atspausdintas dokumentas. Tai nesudarė jokios prasmės“, – diskusijoje pasakojo R. Reimeris.

REKLAMA
REKLAMA

Taip pat, kaip pasakojo berniuko tėvas, mokytoja per dieną visai klasei skirdavo tik pusvalandį gyvo bendravimo.

„Per tas 30 minučių kiekvienam vaikui tik kelios minutės, matyt, gali būti skiriamos. Tai būdavo paklausiama, kaip sekasi tas užduotėles daryti, kurios buvo absurdiškos“, – pridūrė R. Reimeris.

REKLAMA

Vyras stebisi, kodėl mokykla, nors tam galbūt yra techninės galimybės, nepasirūpino vaikų fiziniu aktyvumu.

„Technologijos leistų užtikrinti ir tam tikrą fizinį aktyvumą vaikų, kas visiškai nebuvo daroma. Iš tėvų atėjo daug siūlymų, mes taip pat teikėme siūlymus. Ir ugdymo įstaiga neatsižvelgė į tuos siūlymus. Aišku, galbūt nebuvo techninių galimybių, noro, resursų“, – svarstė R. Reimeris.

Perėmė ugdymą į savo rankas

Galiausiai R. Reimeris nusprendė nutraukti sutartį su privačia ugdymo įstaiga ir pagal Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos parengtus ugdymo planus sukūrė sūnui asmeninį mokymosi planą.

REKLAMA
REKLAMA

„Suradome, kad yra tikrai gerų užduočių internete, tačiau jos turi būti sistemingos, metodiškos, atitinkančios. Taip pat nupirkome tam tikrus užduočių rinkinius priešmokyklinukams, pratybas, pasitelkėme elektronines užduočių knygas. 

Sūnus lankė karatė, tai perėjo visas karatė į nuotolinį ugdymą, yra treneris, rodo pratimus, vaikai gali kartoti, jis stebi vaikus, gali patarti. Žinoma, dar visi pratinamės prie to dalyko“, – pasakojo R. Reimeris.

Vyro teigimu, atžalos ugdymas namuose kainuoja tėvams daug laiko, tačiau kito pasirinkimo po savo patirties jis sako nematantis.

„Tačiau koks yra pasirinkimas? Jokio pasirinkimo. Arba vyksta ugdymas ir mes esame atsakingi už tą dalyką ir mes ugdome sūnų patys, arba ugdymas nevyksta, nes nevyksta jau mėnesį mūsų buvusioje ugdymo įstaigoje. Susidariusi situacija kainuoja nepaprastai daug laiko dirbantiems tėvams. Mes, aišku, visą laisvalaikį paaukojome, turime keistis, prižiūrėdami, kad tos užduotėlės būtų daromos“, – sakė R. Reimeris.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jo teigimu, jeigu jau būtų sukurta panaši metodika, kuri būtų prieinama visoms ugdymo įstaigoms, turinčioms vykdyti nuotolinį ugdymą, tai padėtų sutaupyti mokinių ir tėvų laiko, o ugdymo procesas būtų efektyvesnis.

Portalas tv3.lt primena, kad Lietuvos švietimo įstaigos nuo kovo 30-osios perėjo prie nuotolinio ugdymo, kol tęsiasi karantinas. Švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius anksčiau sakė neatmetantis galimybės, jog nuotolinis ugdymas galios iki mokslo metų pabaigos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų