REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Paskelbus karantiną, daugelis verslų turėjo sustabdyti veiklą arba bandyti ją perkelti į virtualią erdvę. Ne išimtis ir automobilių rinka. Europoje uždarinėjamos gamyklos, automobilių pardavimai krito daugiau nei 80 procentų. Lietuvoje jų pardavimas irgi sumažėjo, bet pardavėjai didesnių nuolaidų bent kol kas nežada.

Paskelbus karantiną, daugelis verslų turėjo sustabdyti veiklą arba bandyti ją perkelti į virtualią erdvę. Ne išimtis ir automobilių rinka. Europoje uždarinėjamos gamyklos, automobilių pardavimai krito daugiau nei 80 procentų. Lietuvoje jų pardavimas irgi sumažėjo, bet pardavėjai didesnių nuolaidų bent kol kas nežada.

REKLAMA

Jungtinės Karalystės automobilių gamintojų ir prekybininkų asociacijos duomenimis, šiemet, palyginti tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, pardavimai smuko 44 procentais. Dar didesnis pardavimų kritimas, beveik 80 procentų, fiksuojamas Italijoje, Ispanijoje ir Prancūzijoje, rašo BBC.

Preliminariais „AutoTyrimų“ duomenimis, šių metų kovą, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų mėnesiu, Lietuvoje naujų automobilių registruota 41,1 proc. mažiau.

REKLAMA
REKLAMA

Tikėtina, kad kainos mažės nežymiai

Transporto skelbimų portalo Autoplius.lt komunikacijos vadovas Matas Buzelis teigia, kad oficialios statistikos dar nėra.

REKLAMA

„Tačiau matome, kad automobilių sandorių Lietuvoje šių metų kovo mėnesį bus tikrai mažiau nei per praėjusių metų kovą. Naujų automobilių rinka turėtų stipriai susitraukti, tačiau iš dalies – dėl labai stipriai sumenkusio naujų automobilių reeksporto, kuris paskutinį praėjusių metų ketvirtį sudarė beveik pusę naujų automobilių rinkos“, – pastebi M. Buzelis.

Anot eksperto, Lietuvoje jau registruotus automobilius pirkėjai galėjo įsigyti be trukdžių visą karantino laikotarpį.

„Tačiau didesnė problema kyla dėl naujų ir importuotų naudotų automobilių. Tik kovo 25 dieną šalyje buvo pradėta leisti įregistruoti įvežtus naudotus automobilius, o žymiai sudėtingesnės biurokratinės procedūros gali būti, kad prisidėjo prie sandorių stagnacijos. Džiugu, kad jau galima fiziškai nuvykti į „Regitros“ padalinius visoje šalyje (nors ir tam reikia registruotis iš anksto)“ – sako M. Buzelis.

REKLAMA
REKLAMA

Taip pat, pasak specialisto, šiuo metu pasikeitė ir pats automobilio apžiūrėjimo procesas – mažinamas fizinis kontaktas, daugiau bendraujama telefonu, o atvykus apžiūrėti automobilio, pardavėjai pasirūpina transporto priemonės dezinfekavimu, kaukėmis, pasiūlo tokias bazines apsaugos priemones ir savo klientams“, – pastebi specialistas.

M. Buzelio teigimu, automobilių rinkos kainos masiškai nepradėjo kristi ir mažai tikėtina, kad pradės.

„Itin patrauklius pasiūlymus gali pateikti tie, kurie susiduria su finansiniais sunkumais karantino metu, tačiau automobilis juk nėra pirmojo būtinumo prekė. Vidutinė automobilių rinkos kaina gali sumažėti, bet tik dėl to, kad rinkoje karantino metu labiausiai sumažės naujesnių automobilių sandorių proporcija. Tačiau tai nereiškia, kad konkretaus modelio automobiliai atpigs.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasibaigus karantinui automobilių rinka atsigaus, tačiau tai gali užtrukti. Kol kas sunku nurodyti, po kiek laiko šalyje ir vėl visu pajėgumu vyks automobilių sandoriai, nes net neaišku, kada virusas nustos plisti“, – teigia specialistas.

Automobiliais domisi, bet pirkti dabar neskuba

Įmonės „Mototoja Toyota“ pardavimo vadovo Gedimino Jekentos teigimu, šiuo metu pardavimai persikėlė į virtualią erdvę.

„Automobilių salone su klientais negalime susitikti, bet bendravimas tikrai nenutrūko – internetinės svetainės lankomumas padidėjęs, jaučiamas susidomėjimas internete transliuojamais pasiūlymais.

Žmonės šiuo metu turi laiko ieškoti, rinktis, bendrauti – tad veiksmas tikrai nesustojęs. Tačiau natūralu, kad sprendimo priimti šią akimirką žmonės neskuba, nes kol kas nežinia, kiek dar tęsis karantinas. Bet jam pasibaigus, žmonės bus apsisprendę, ką rinktis ir tie pardavimai didžiąja dalimi tikrai įvyks“, – įsitikinęs G. Jekenta.

REKLAMA

Pasak jo, šiuo metu pirkimų planus laikinai sustabdė 10 procentų pavienių pirkėjų. Tad automobilių pardavimai neatšaukiami, o perkeliami po karantino.

„Mums tai svarbu, nes iki karantino turėjome kelis šimtus automobilių užsakymų.

Žmonės, pasitvirtinę lizingo sąlygas, stengiasi atsiimti užsakytus automobilius kuo greičiau, kol galioja pirminiai bankų sprendimai, nes baiminamasi, kad sąlygos griežtės ir lizingo paslaugos brangs. Todėl, užtikrindami bekontaktį ir saugų atidavimą, kiekvieną savaitę net ir karantino metu klientams perduodame automobilius“, – pasakoja specialistas.

Tačiau, anot G. Jekentos, pirkimų planus atideda nuomos įmonės, nes jų užsakyti automobiliai turėjo būti skirti oro uosto generuojamam keleivių srautui, šių užsakymų vykdymai atidedami iki liepos mėnesio.

REKLAMA

„Kalbant apie kainas, laukiame informacijos iš tiekėjų. Šiuo metu turime nuolaidų ir puikių pasiūlymų dėl pasyvesnio pirmojo ketvirčio, palyginti su praėjusiais metais.

Tačiau naujų automobilių rinkai didžiausią įtaką turės ne papildomos nuolaidos, bet bendros pirkėjų nuotaikos ir galimybės pasiskolinti“, – tikina specialistas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų