REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Smulkieji Lietuvos verslininkai jaučiasi užspausti didžiųjų prekybininkų ir skundžiasi, kad dabartinėmis rinkos sąlygomis jiems sunku konkuruoti. Tuo metu finansų analitikai pastebi, kad, jei smulkusis verslas nepakeis savo požiūrio ir neieškos, kaip užpildyti nišas rinkoje, jam gresia išnykimas.

Smulkieji Lietuvos verslininkai jaučiasi užspausti didžiųjų prekybininkų ir skundžiasi, kad dabartinėmis rinkos sąlygomis jiems sunku konkuruoti. Tuo metu finansų analitikai pastebi, kad, jei smulkusis verslas nepakeis savo požiūrio ir neieškos, kaip užpildyti nišas rinkoje, jam gresia išnykimas.

REKLAMA

Lietuvos smulkiųjų verslininkų ir prekybininkų asociacijos pirmininkė Zita Sorokienė piktinasi, kad didieji prekybos centrai regionuose užima miestų centrus, o smulkieji prekybininkai negali su jais konkuruoti. 

Regionuose – ypač sudėtinga

„Pereina prekybos centrai į regionus. Mes neuždrausime, kad jie eitų, jie pasiskaičiuoja, galbūt vartojimas jiems apsimoka. Bet jie eina į centrus, į geriausias, dažniausiai lankomas miesto vietas. Savivalda visiškai toleruoja ir dėmesio nekreipia. Tas procesas vyksta, nors aplinkui valdžia visą laiką šneka, žiūrėkite, kaip negerai, reikia [keltis] už miesto ir panašiai“, – tv3.lt sakė Z. Sorokienė.

Ji stebisi, kodėl miesteliuose, kur gyvena, pavyzdžiui, 10 tūkst. gyventojų, gali steigtis penki ar šeši dideli prekybos centrai, o savivaldybė jiems leidžia įsikurti bene geriausiose vietose.

REKLAMA
REKLAMA

„Tai kur mažam verslui įsiterpti reikia? Aišku, konkurencija sumažina kainas. Bet mes iš tos konkurencijos proceso eliminuojame smulkųjį verslą. Jis niekada nebus pajėgus konkuruoti su šiomis įmonėmis. Tie centrai dar daugiau sudarys susitarimų, kaip jiems padaryti. O smulkus verslas išeina.

REKLAMA

Tegul parodo nors vieną rajono centrą, kur prekybos centras atsidarė už miesto, turbūt nerasime tokio. Jie, kur užsimano, ten gauna. Savivalda praktiškai nesikiša. Savivalda tuoj pat žiūri, ką jie galėtų pastatyti – ar gatvę išgrindžia, ar dar kažką padaro. O tada savivalda užleidžia pozicijas – eikit ir tvarkykitės“, – pasakojo Z. Sorokienė.

Tegul siūlo išskirtinumą

Smulkiojo ir vidutinio verslo problema ta, kad jis bando konkuruoti erdvėje, kurioje konkuruoti fiziškai negali, pavyzdžiui, siūlydamas analogiškas prekes, kaip ir prekybos centrai, mano finansų analitikas, Vilniaus universiteto Verslo mokyklos partnerystės docentas Marius Dubnikovas.

REKLAMA
REKLAMA

„Smulkieji bando konkuruoti žemų kainų lygyje su masinės gamybos produktais. Natūralu, kad jie fiziškai negali tos kovos laimėti, nes didelis prekybos centras gali elementarią duoną, pieną ar mėsą pateikti pigiau ir maksimaliai efektyviai, patogiai. <...> Jeigu neliktų prekybos centrų, tai kainos padidėtų, neliktų ir tam tikro efektyvumo. Jei liktų tik mažos krautuvės, už tai turėtų susimokėti vartotojas“, – tv3.lt sakė M. Dubnikovas.

Jo teigimu, vienintelis būdas smulkiajam verslui išlikti ir klestėti – pergalvoti savo strategiją ir orientuotis į išskirtines prekes.

„Smulkieji prekybininkai gali suteikti paslaugas, kurių negali pateikti stambieji, – unikalias, išskirtines prekes, išskirtines konsultacijas prekių ar paslaugų įsigijimo klausimais. Tada tokie smulkieji gali egzistuoti ir pardavinėti prekes, kurios turi didesnę pridėtinę vertę ir didesnę kainą“, – pastebėjo M. Dubnikovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Išskirtinės prekės gali patenkinti asmeninius pirkėjų poreikius, o pirkėjų, kurie ieško kažko, ko negali rasti prekybos centruose, vis daugiau, pastebi analitikas.

„Prieš dešimt metų tų išskirtinių prekių paklausa buvo, bet galinčių mokėti už tas prekes žmonių nebuvo tiek daug. Per dešimt metų, atlyginimams pasikeitus dramatiškai, atsiranda tos nišos žmonių grupių, kurie gali mokėti už išskirtines prekes. Ne tik gali, bet ir ieško tų išskirtinių prekių.

Ir tą mes matome. Tai ir specializuotų krautuvių atsiradimas, mėsinės mažosios, kurios gali pasiūlyti išskirtinį produktą ar įmantriai išpjaustytą. Matome konditerijos gaminių išskirtinių, kurie personalizuoja savo produktus“, – vardino M. Dubnikovas.

REKLAMA

Išsilaikytų nebent regionuose

Prognozuodamas smulkiojo verslo ateitį, M. Dubnikovas teigia, kad sunkiausia bus išsilaikyti parduotuvėms, kurių produkcija – tolygi prekybos centrų prekėms. Tokios parduotuvės bus pajėgios išgyventi tik atokiuose regionuose ir mažose bendruomenėse.

„Jos gali išsilaikyti nebent tokiose vietose, kur prekybos centrams finansiškai neapsimoka eiti – nutolę regionai arba labai mažos bendruomenės, kur gyvena tūkstantis gyventojų, kur perkamoji galia nedidelė. Tokiose erdvėse reikės mažų parduotuvėlių ir jos ten egzistuos.

Dideliame mieste arba miestelyje, kur yra didesnė perkamoji galia, standartizuotų prekių pardavimas yra stambiųjų žaidimo aikštelėje. Labai sunku tikėtis, kad mes mokesčiais bandysime skatinti smulkiuosius. Tai nelygiareikšmė kova, kovojama ne ten, kur reikia“, – pastebėjo M. Dubnikovas.

REKLAMA

O štai smulkiojo verslo, kuris bandys užpildyti įvairias nišas specializuotomis, unikaliomis prekėmis, laukia sėkminga ateitis, prognozuoja finansų analitikas.

„Bėgant metams poreikis tokių parduotuvių tik augs, nes natūralu, kad pajamos žmonių didėjo ir didės. Po dešimt metų mes matysime dar kitokį paveikslėlį, kai išskirtinės parduotuvės smulkios turės dar daugiau erdvės egzistuoti“, – teigė M. Dubnikovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų