REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pasakymas „prasimušti pas gydytoją“ šiais laikais apibūdina ne tik varžybas spaudant pelytę prie kompiuterio ekrano siekiant spėti užsiregistruoti specialisto konsultacijai, bet ir stumdymąsi gyvoje eilėje prie registratūros. Pasirodo, kai kuriose įstaigose talonėlį galima gauti tik tokiu būdu, mat ligoninė prie elektroninės registravimo sistemos išvis nėra prisijungusi.

Pasakymas „prasimušti pas gydytoją“ šiais laikais apibūdina ne tik varžybas spaudant pelytę prie kompiuterio ekrano siekiant spėti užsiregistruoti specialisto konsultacijai, bet ir stumdymąsi gyvoje eilėje prie registratūros. Pasirodo, kai kuriose įstaigose talonėlį galima gauti tik tokiu būdu, mat ligoninė prie elektroninės registravimo sistemos išvis nėra prisijungusi.

REKLAMA

Socialiniame tinkle plinta vaizdas iš Marijampolės ligoninės konsultacinės poliklinikos – pirmąją vasario darbo dieną įstaigoje nutįso ilga žmonių eilė.

Talonėliui pas vienintelę įstaigoje dirbančią kardiologę gauti skirta vos viena diena, o tą padaryti įmanoma tik atvykus gyvai, mat ligoninė nėra prisijungusi prie pacientų registracijos sistemos sergu.lt.

Žmonės socialiniame tinkle piktinosi, kad norint užsiregistruoti pas kardiologę tenka atvykti į ligoninę ir laukti nuo 5 val. ryto. Komentavusiųjų teigimu, prisiskambinti į registratūrą neįmanoma. 

REKLAMA
REKLAMA

Negana to, net prastovėję eilėje nuo ankstaus ryto žmonės nėra garantuoti, kad liks talonėlių ir neteks nieko nepešus tokiai pačiai loterijai atvykti jau po mėnesio, kada vėl bus paskelbta registracija.

REKLAMA

Nenori laukti? Kreipkis į gydytoją privačiai arba važiuok į kitą miestą. Deja, niekas negarantuoja, kad ten situacija bus kitokia. Netruko pastebėjusių, kad net ir Kauno įstaigose prie tam tikrų specialistų durų eilės būna ne ką mažesnės.

Ligoninės atstovė: mus vis maitina pažadais

Marijampolės ligoninės atstovė spaudai Virginija Tulevičiūtė patvirtino, kad pirmos mėnesio dienos paprastai tampa iššūkiui tiek konsultacinės poliklinikos darbuotojams, tiek pacientams.

„Ši situacija tikrai niekam nėra smagi. Apgailestaujame, kad turime tik vieną kardiologę, kuri yra puiki ir visi pacientai nori pas ją patekti. Tačiau problema yra ta, kad pacientus galima registruoti tik vienam mėnesiui į priekį. Visi nori kuo greičiau gauti specialisto paslaugas, todėl ir formuojasi didžiulės eilės, visi nori gauti talonėlį tam mėnesiui, kad vizitas nenusitęstų“, – kalbėjo ji.

REKLAMA
REKLAMA

Jos teigimu, vargu ar situacija pasikeistų net jei atsirastų vienu ar dviem daugiau šių specialistų. 

„Reikėtų pažymėti, kad kardiologų problema yra visoje Lietuvoje, ypač klabant apie regionus. Kardiologija – itin paklausi specialybė ne tik Marijampolėje, bet ir kituose miestuose“, – aiškino V. Tulevičiūtė.

Paklausta, ar norint patekti pas kitus specialistus nutįsta tokios pačios eilės, specialistė tikino, kad kardiologija – išskirtinė sritis. 

„Tai – didžiausias skaudulys. Visa bėda tai, kad vizitui negalima registruotis internetu. Nesame įsitraukę į sergu.lt dėl labai paprastų priežasčių. Turėjome dar iki 2018-ųjų metų prie jos prisijungti, bet paskui buvo pasakyta, kad atsiras valstybinė pacientų registravimo sistema. Be to, prisijungimui prie sergu.lt reikia didžiulių pinigai, o naujoji sistema bus nemokama ir prieinama visiems.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anuomet pagal dokumentus to laukti reikėjo labai nedaug, prie sistemos jau turėjome būti prijungti praeitų metų sausio mėnesį, bet taip nėra. Taigi kaip mes maitinami pažadais, taip ir mes tą turime daryti. Visi laukiame el. sistemos, tai labai palengvintų darbą tiek tarp įstaigų, tiek pacientams palengvėtų. Dabar jau lyg ir balandį turėtume prisijungti“, – kalbėjo pašnekovė. 

Įstatymas dėl eilių neveikia

Paprašyta pakomentuoti situaciją Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) paaiškino, kad išankstinė pacientų registravimo sistema, integruota su e. sveikatos sistema, jau veikia, gydymo įstaigos jau gali pasirašyti sutartis su VĮ Registrų centru ir ja naudotis, t. y., jungtis prie sistemos ir registruoti pacientus elektroniniu būdu. 

REKLAMA

„Tą gali padaryti ir Marijampolės ligoninės konsultacinė poliklinika. Prie naujos išankstinės pacientų registracijos (IPR) informacinės sistemos (IS) turės prisijungti visos Lietuvos nacionalinei sveikatos sistemai priklausančios gydymo įstaigos. Siekiant užtikrinti vieningą, visiems pacientams ir gydymo įstaigoms vienodai prieinamą sistemą efektyviam pacientų srautų valdymui ir jų duomenų apsaugai, ankstesnė IPR sistema „sergu.lt“ integruota į e. sveikatos sistemą“, – sakė SAM Elektroninės sveikatos sistemos ir informacinių išteklių skyriaus vedėja Vilma Telyčėnienė.

Ne paslaptis, kad talonėlių vaikymąsis dabartinėje sveikatos apsaugos sistemoje jau tapęs didžiosios dalies pacientų kasdienybe ir keiksmažodžiu. 

REKLAMA

Portalas tv3.lt primena jau rašęs, kad per kelias minutes registracijos dieną dingstantys talonėliai ne juokais siutina net kelis mėnesius patekimo pas gydytojus specialistus priverstus laukti pacientus.

Savo ruožtu Lietuvos pacientų organizacijų atstovų tarybos pirmininkė Vida Augustinienė pastebėjo, kad net esant galimybei registruotis internetu daug kas to nedaro ir atvyksta registruotis gyvai, nes paprasčiau tą padaryti ir dar reikia internetu registruojanti surasti vietą. 

Jau treti meta priimtas įstatymas, numatantis, kad pacientas pas šeimos gydytoją turėtų patekti per 7 dienas, o pas specialistą – per 30 dienų, jei nėra objektyvių priežasčių dėl kurių gydymo įstaiga negali paslaugos suteikti laiku. Tačiau pacientų organizacijos piktinasi, kad realybėje viskas nėra rožėmis klota. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Priimtas įstatymas dėl įstatymo, tai nebuvo pagrįsta nei pinigais, nei žmogiškaisiais ištekliais. Juk nepadaugėjo nei gydytojų, nei finansavimas gydymo įstaigoms“, – portalui tv3.lt yra pasakojusi ji.

Pašnekovė svarstė, kad gal rajonų poliklinikoje galima prieiti pas gydytoją per savaitę, bet Vilniuje situacija kiek kitokia.

„Kai vis reikia išsirašyti vaistus, turi dėl to prieš dvi tris savaites užsirašyti pas šeimos gydytoją, kad pakliūtum tada, kai baigiasi vaistai. O kitą kartą, jei negali pakliūti, ir vaistai baigiasi, esi priverstas juos pirktis už pilną kainą“, – sakė V. Augustinienė.

Anot jos, ir pas gydytojus specialistus eilės kaip buvo, taip ir liko. Gauti pagalbą trukdo ir įvairūs biurokratiniai slenksčiai.

REKLAMA

„Kaip tu gali užsiregistruoti, jei ne visur ir elektroninė sistema normaliai veikia. Kitą kartą norėtum pasikeisti, „pasistumti“ registracijos datą, bet tai padaryti sudėtinga.  Jei esi užsiregistravęs pas specialistą po dviejų ar trijų mėnesių, juk tiksliai nežinai, kas gali tą dieną atsitikti. Tačiau galimybės pakoreguoti vizito datą toje sistemoje nėra, turi vėl iš naujo stoti į eilę“, – skundėsi pacientų atstovė.

Sistema buksuoja

Jau kurį kaip kelrodę žvaigždę suvaldant eiles Išankstinės pacientų registravimo sistemos kūrimą pristatanti SAM pirmosiomis metų dienomis pranešė, kad prie šios sistemos vis labo prisiregistravo vos dešimtadalis gydymo įstaigų.

REKLAMA

Kaip skelbta tuomet, Registrų centro duomenimis, sutartį prisijungti prie naujos išankstinės pacientų registracijos sistemos su juo yra pasirašiusios 76 gydymo įstaigos, nors SAM tvirtina, kad iš viso tai turėtų būti padariusios apie 800 gydymo įstaigų.

Komentuodama situaciją SAM Elektroninės sveikatos sistemos ir informacinių išteklių skyriaus patarėja, laikinai vykdanti vedėjo funkcijas, V. Telyčėnienė sakė, kad „ne visada viskas vyksta taip, kaip planuota“.

Savo ruožtu tuo metu kalbinti gydymo įstaigų vadovai neslėpė, kad baiminasi milijonus „surijusios“ e.sistemos likimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų