REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didmiesčiuose kylant vairuotojų nepasitenkinimui dėl beprasmių kamščių po šviesoforų reformos TV3 žinios pasidomėjo, kas šio sumanymo autorius ir kokie argumentai lėmė tokią pertvarką. Pasirodo, pašalinti žalias rodykles nuo šviesoforų prieš penkerius metus nusprendė Algirdo Butkevičiaus vyriausybė. Ištisi penkeri metai buvo skirti tam, kad miestai pasiruoštų jų nuėmimui, tačiau pavyzdžiui, Vilniuje pasiruoštai taip, kad net iš šventinių atostogų metu ištuštėjus gatvėms vairuotojai vistiek dūsta spūstyse. Kitur gi laukdami žalio šviesoforo signalo stovi tuščiose sankryžose.

Didmiesčiuose kylant vairuotojų nepasitenkinimui dėl beprasmių kamščių po šviesoforų reformos TV3 žinios pasidomėjo, kas šio sumanymo autorius ir kokie argumentai lėmė tokią pertvarką. Pasirodo, pašalinti žalias rodykles nuo šviesoforų prieš penkerius metus nusprendė Algirdo Butkevičiaus vyriausybė. Ištisi penkeri metai buvo skirti tam, kad miestai pasiruoštų jų nuėmimui, tačiau pavyzdžiui, Vilniuje pasiruoštai taip, kad net iš šventinių atostogų metu ištuštėjus gatvėms vairuotojai vistiek dūsta spūstyse. Kitur gi laukdami žalio šviesoforo signalo stovi tuščiose sankryžose.

REKLAMA

Iš buvusių 120 lentelių su žaliomis rodyklėmis, Vilnius pernai neteko apie 70, dar anksčiau nuimtos 50 lentelių, kurios leido sukti dešinėn per raudoną šviesoforo signalą. Ir štai koks rezultatas – sankryža netoli Valakampių tilto. Į dešinę sukančių mašinų susidaro tokia spūstis, kad net troleibusai ir autobusai priversti išvažiuoti iš užkimštos A juostos, kad galėtų greičiau įveikti sankryžą. O pėsčiųjų vos vienas kitas.

REKLAMA
REKLAMA

O kita situacija – automobilių ar pėsčiųjų beveik nėra, tačiau nuėmus žalias rodykles vairuotojai laukia žalio signalo ir be reikalo degina degalus, laiką ir nervų ląsteles tuščioje sankryžoje.

REKLAMA

Vairuotojus piktina situacija: jie nori sukti į dešinę, tačiau negali – šviečia raudonas šviesoforo signalas, o lentelė su žalia rodykle jau nuimta. Aplinkui – nė vieno pėsčiojo ir automobilio.

Sprendimą panaikinti žalias rodykles priėmė A. Butkevičiaus vyriausybė dar prieš penkerius metus, 2014 m. spalio 3 dieną. Susirūpinusi dėl vykstančio, kaip tuomet vadinta, karo keliuose, Vyriausybė nusprendė pakeisti kelių eismo taisykles ir panaikinti žalias rodykles. Tiesa, numatė 5 metų pereinamąjį laikotarpį miestams pasiruošti – praplatinti sankryžas ir privažiavimus iki jų, įrengti naujus šviesoforus.

REKLAMA
REKLAMA

„Nebuvau prieš lenteles. Nematėm jokių grėsmių“, – sako buvęs premjeras A. Butkevičius.

„Turime žiūrėti ne tiek patogumų, kiek gyvybių ir nelaimingų atsitikimų prevenciją. Tai pirmas prioritetas. Reikia turėti statistiką, kiek įvyko eismo įvykių dėl to. Nereikėjo iš karto visur panaikinti. Reikėjo palengva, kur didesnis transporto srautas – palikti“, – pasakoja buvęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Beje, ant to vyriausybės nutarimo puikuojasi ne tuometinio premjero ir susisiekimo ministro parašai, o juos pavadavusių kitų ministrų. Kodėl, buvęs premjeras nebeatsimena.

„Tikriausiai vadavo mane, neatsimenu atvejų, kad aš būčiau posėdyje, o pasirašytų ministras. Tuo laiku labai daug būdavo komandiruočių, kad išvažiuoji“, – teigia A. Butkevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prieš Vyriausybės sprendimą panaikinti žalias rodykles, Kelių ir transporto tyrimo institutas atliko tyrimą 24-iose intensyviose Kauno ir Vilniaus sankryžose. Jose per penkerius metus buvo užfiksuota vos po keletą susidūrimų ir užvažiavimų ant pėsčiųjų, daugiausiai pasibaigę sužalojimais. Tai, esą, buvo pakankamas pagrindas lenteles uždrausti visoje Lietuvoje.

„Dėl žalių rodyklių žymiai dažniau atsiranda konfliktinės situacijos, eismo įvykiai negu įprastose sankryžose. 2009-2013 m. tiriamose Kauno sankryžose, kur buvo žalios rodyklės, žuvo 4 žmonės, 128 sužeisti“, – kalbėjo Susisiekimo ministerijos atstovas Vidmantas Pumputis.

REKLAMA

Kodėl reikėjo uždrausti lenteles su žaliomis rodyklėmis, tyrėjai pateikia ir daugiau argumentų. Vairuotojai neva nesuteikia pirmumo pėstiesiems, blokuoja sankryžą, kelia pavojų pėstiesiems ir dviratininkams, šviesomis ir garsiniu signalu spaudžia priekyje stovinčias mašinas pasitraukti iš kelio, trukdo pagal leidžiamą signalą važiuojantiems ir iš priekio į kairę sukantiems vairuotojams, taip pat trukdo vadinamajai žaliajai bangai, klaidina eismo detektorius.

„Visuomenės susidomėjimas dingus lentelėms ne vieną vers dar kartą atsiversti taisykles, paskaityti važiavimo per sankryžas taisykles ir prisitaikyti prie situacijos“, – sako Kelių policijos viršininkas Vytautas Grašys.

REKLAMA

Vilniuje įrengti ir eksploatuoti šviesoforus pastaruoju metu daugiausia konkursų laimi įmonė „Maniga“. Pastaraisiais metais ji laimėjo užsakymų už daugiau kaip 3 mln. eurų, Kaune – daugiau kaip milijono eurų vertės, Klaipėdoje – 0,5 mln. eurų. Gatvėms rekonstruoti ir žymėti iš savivaldybių milijoninių užsakymų sulaukia ir bendrovė „Biseris“. Sankryžas, kuriose buvo žalios rodyklės, eismo specialistai ragina rekonstruoti, įrengti naujus šviesoforus, papildomas šviečiančias sekcijas. O tai yra papildomos pajamos tuo užsiimantiems verslininkams.

„Sekciją įrengti reikėtų tik programinių pakeitimų ir fizinių darbų, o kai kuriose reikėtų pertvarkyti visą sankryžą. Kainos lygis platus. Gali kainuoti nuo 500 eurų iki keliasdešimt tūkstančių“, – pasakoja Vilniaus eismo valdymo centro atstovas Aleksej Apanovič.

Taigi vietoje 70 vien pernai nuimtų skardos lentelių vien Vilniaus savivaldybės išlaidos į šviesoforų modernizavimą gali siekti ne vieną milijoną eurų. O kur dar kiti didieji miestai, kuriuose taip pat buvo maždaug po šimtą lentelių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų