Automobilių stovėjimas sostinėje nebrangs – pinigus rinktų kitaip

Vilniečiai gali bent trumpam ramiau atsikvėpti – Vilniaus miesto savivaldybė atsisakė didinti kainas už automobilio stovėjimą, o vietoj to siūlys plėsti brangiausias automobilių stovėjimo zonas.

Automobiliu stovėjimas (nuotr. Organizatorių)

Vilniaus miesto savivaldybės Paslaugų ir miesto ūkio komitetas trečiadienio posėdyje nusprendė švelnesnį kelią spręsti automobilių spūsčių miesto centrinėje dalyje problemą.

Vietoj anksčiau teikto siūlymo branginti automobilių stovėjimą linkstama prie sprendimo plėsti brangiausias – raudoną ir mėlyną – zonas. Komitetas prie šio klausimo dar grįš po dviejų savaičių, o galutinį sprendimą priims Vilniaus miesto taryba.

Kainos nedidins

Paslaugų ir miesto ūkio komiteto pirmininkė „darbietė“ Ieva Kačinskaitė-Urbonienė pažymėjo, kad trečiadienio posėdyje komitetas nepriėmė galutinio sprendimo, nes klausimas nėra pakankamai išdiskutuotas ir reikia tikslesnių skaičiavimų.

„Šiandien joks galutinis sprendimas nebuvo priimtas. Buvo suformuoti keli pavedimai. Vienas pavedimas yra „Susisiekimo paslaugoms“ iš naujo perskaičiuoti ir pateikti pasiūlymą ne dėl kainų kėlimo, o efektyvaus zonų plėtimo, kur yra labiausiai užimtos teritorijos“, – tv3.lt sakė I. Kačinskaitė-Urbonienė.

Taip pat Miesto plėtros departamentas turėtų pasiūlyti vietas, kur mieste būtų galima įrengti daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę, o departamentas kartu su „Susisiekimo paslaugomis“ turėtų paruošti veiksmų planą, kaip iš automobilių stovėjimo surenkamas lėšas investuoti į miesto centro atlaisvinimą nuo automobilių.

REKLAMA

„Susisiekimo paslaugos“ kasmet turi pelno, kažkiek jo investuojama į parkingo vietų tvarkymą. Mūsų yra tikslesnis formulavimas, kad visos tos lėšos turėtų būti tikslingai investuojamos į centro atlaisvinimą ir efektyvių vietų įrengimą“, – teigė komiteto pirmininkė.

Anot I. Kačinskaitės-Urbonienės, kainų lygis už automobilių stovėjimą jau yra pakankamas, o labiausiai automobilių užimtas teritorijas reikia plėsti.

„Aplink Vokiečių gatvę kai kur susidarė labai užimtos teritorijos, akivaizdu, kad ten reikia plėtros. Mūsų mintis yra – ten, kur labiausiai užimta, praplėsti vietas, bet kainos nekelti“, – kalbėjo tarybos narė.

Perpildytos gatvės

Tokiais pokyčiais savivaldybė siekia sureguliuoti transporto eismo srautus, skatinti alternatyvius kelionių būdus ir pagerinti miesto aplinkos ekologinę būklę.

„Reguliuojant automobilių statymo srautus siekiama sudaryti sąlygas, kad piko metu stovinčių automobilių kiekis neviršytų 85 proc. stovėjimo vietų užimtumo atskirose teritorijose. Įvairiuose užsienio miestuose atlikti tyrimai parodė, kad iki 30 proc. vairuotojų perpildytuose miestų centruose ieško vietos automobilio statymui. Akivaizdu, kad tai vienas veiksnių, lemiančių eismo spūstis“, – tv3.lt sakė Vilniaus miesto savivaldybės administracijos patarėjas Raivydas Rakauskas.

Jo teigimu, efektyvi automobilių stovėjimo politika prisideda prie eismo spūsčių valdymo, gerina oro kokybę, didina vietos patrauklumą ir skatina vairuotojus bent kai kurioms kelionėms apsvarstyti tvaresnius jų būdus: pėsčiomis, dviračiu ar viešuoju transportu.

REKLAMA

„Automobilių kiekiui piko metu viršijus 85 proc. stovėjimo vietų užimtumo svarstoma galimybė keisti stovėjimo zonų ribas, įvertinant, kad stovėjimo mokesčio padidinimas 10 proc. sumažina automobilių srautus į tą teritoriją nuo 1 iki 3 proc.“, – sakė R. Rakauskas.

Siūlė branginti 

Kiek anksčiau savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ pateiktame plane siūlyta, kad brangiausioje mėlynojoje zonoje statyti automobilį valandai kainuotų 3,5 euro, raudonojoje – 2,5 euro. Šiuo metu šiose zonose statyti automobilį atitinkamai kainuoja 2,5 ir 1,5 euro.

Geltonojoje zonoje automobilių stovėjimas brangtų nuo dabartinių 60 centų iki 90 centų už valandą, žaliojoje – nuo 30 iki 50 centų.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų