REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau po kelių mėnesių eismo dalyviams teks pratintis prie naujų kelių eismo taisyklių ir sankryžose pridygsiančių šviesoforų. Jais bus reguliuojamas dviratininkų eismas. O automobilių vairuotojams teks atprasti nuo vadinamosios „papildomos sekcijos“ – per raudoną į dešinę leidžiančios sukti žalios rodyklės. Vairuotojai sako, kad dėl to paskęs kamščiuose, tačiau Susisiekimo ministerija juos ramina.

Jau po kelių mėnesių eismo dalyviams teks pratintis prie naujų kelių eismo taisyklių ir sankryžose pridygsiančių šviesoforų. Jais bus reguliuojamas dviratininkų eismas. O automobilių vairuotojams teks atprasti nuo vadinamosios „papildomos sekcijos“ – per raudoną į dešinę leidžiančios sukti žalios rodyklės. Vairuotojai sako, kad dėl to paskęs kamščiuose, tačiau Susisiekimo ministerija juos ramina.

REKLAMA

Sostinėje prie Katedros aikštės jau veikia mažas, trijų spalvų dviračių šviesoforas. Ir tokių šalies, ypač didmiesčių sankryžose nuo šiol tik daugės. Policija sako, kad labiau reguliuoti dviračių eismą būtina, nes miestuose į gatves išrieda vis daugiau dviratininkų, o tai reiškia ir daugiau avarijų.

Vien per pirmą šių metų pusmetį Lietuvoje į avarijas pateko 112 dviratininkų, o penki dviratininkai žuvo.

„Incidentai pakankamai įvairūs. Tiek užvažiavimai ant pėsčiųjų, tiek susidūrimai su dviračiais vienas su kitu, tiek ir transporto priemonių – automobilių – susidūrimai su dviratininkais pėsčiųjų perėjose, kuomet dviratininkai tikrai kartais nepaiso kelių eismo taisyklių ir važiuoja dideliu greičiu per pėsčiųjų perėją. Kita vertus, vėlgi prasilenkiant yra atvejų kuomet yra kliudomi dviratininkai, dėl ko įvyksta tos nelaimės“, – sakė kelių policijos viršininkas Vytautas Grašys.

REKLAMA
REKLAMA

Anot Susisiekimo ministerijos atstovų, papildomi šviesoforai esą padės užtikrinti ir pačių dviratininkų, ir pėsčiųjų, ir automobilių vairuotojų saugumą.

REKLAMA

„Jiems įjungiamas žalias šviesoforo signalas bus šiek tiek anksčiau negu įprastam transportui. Tai jie galės pajudėti iš sankryžos viena sekunde anksčiau ir dviratininkai tuomet sėkmingai galės pirmi pajudėti ir juos tikrai pamatys vairuotojai“, – teigė Susisiekimo ministerijos atstovas Dmitrijus Bialas.

Tačiau blogieji pavyzdžiai kalba patys už save. Štai dega raudonas šviesoforas, o dviratininkė praskrieja pro jį nė nestabtelėjusi. Kad dviratininkai mažai kreipia dėmesio į naujuosius šviesoforus, pastebi ir pėstieji, ir patys dviratininkai. O Lietuvos dviratininkų bendrijos atstovas Eduardas Kriščiūnas sako, kad eismo dalyvius drausminti reikia ne šviesoforais, o baudomis.

REKLAMA
REKLAMA

„Būtų netgi gerai, kad iš tikrųjų nepristatytų negalvodami šviesoforų, o derintųsi ar pagerės sąlygos, ar sumažės. Nes tai, kad tu uždrausi kažkam tai važiuoti, galit prie tos pačios Katedros pasižiūrėti, kad dviratininkai važiuoja ir su dviratininkų faze, ir su pėsčiųjų faze. Tai iš esmės yra akivaizdu, kad tai yra pasityčiojimas iš teisės. Pačių žmonių sąmoningumas, iš tikrųjų, jau yra išsemtas ir tą sąmoningumą šiuo atveju, deja, bet didina tik nuobaudos ir, aišku, socialinė reklama“, – samprotavo E. Kriščiūnas.

Nuo naujų metų laukia ir dar viena naujovė. Šviesoforuose ties raudonu signalu nebeliks štai tokių žalių rodyklių posūkiui į dešinę, o prie jų pripratęs tikrai ne vienas vairuotojas. Jų atsisakoma dėl to, kad tai esą neužtikrina saugumo. Be to, trukdo jutikliniam šviesoforų valdymui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kai mes reguliuojamoje sankryžoje turime nereguliuojamą dešinįjį posūkį ir kai jutikliai nuskaito, kad atvažiavo automobilis, o tas automobilis pasuka į dešinę, jutiklis suveikia ir tada pakeičia signalus, o automobilio jau nebėra, tas yra ydinga. Ir iš esmės reguliuojamoje sankryžoje eismas turi būti reguliuojamas“, – sakė D. Bialas.

Vairuotojų nuomonė dėl laukiančių pokyčių išsiskiria.

„Blogai. Kamščiai, kamščiai visur. Pas mus nuėmė, tai pastoviai dabar kamščiai Naujojoje Vilnioje prie šviesoforo“, – nepasitenkinimu dalijosi vairuotojas Algis.

„Saugumas yra svarbus, nes, aišku, daug vairuotojų nepristabdo prie tų žalių sekcijų, o tiesiog važiuoja neapsidairę. Nors kita vertus, miesto režimu esant dideliam eismui, tai taupo laiką, kai yra tos sekcijos“, – svarstė vairuotojas Simonas.

REKLAMA

„Nesaugu, todėl kad yra tokios sankryžos, kur iš kitos pusės eina pėstieji. Tai tiesiog irgi yra sudėtinga. Čia ir mums yra papildoma, ir turim praleisti pėsčiuosius, iš galo vėl didžiausios eilės“, – teigė vairuotoja Laima Net ir susisiekimo ekspertai pripažįsta, kad žaliųjų rodyklių atsisakymas sukels chaoso gatvėse.

„Vieną dieną nuėmus tas lenteles, gali atsitikti taip, kad žmonės pradės piktintis ir strigs kamščiuose ir bereikalingai gaiš laiką. Kai kuriose vietose, kur nėra atskirų juostų, sakykim, į dešinę ir šiuo metu, ir esant tai žaliai rodyklei, taip, papildomai teks galbūt pastovėti prie šviesoforo“, – tvirtino „Susisiekimo paslaugos“ atstovas Aleksej Apanovič.

Susisiekimo ministerija inicijuoja ir vieną palengvinimą. Nuo lapkričio 1 d. norint pasukti į dešinę, nebereikės laukti, kol šviesoforuose užsidegs žalia rodyklė, kaip tai būdavo iki šiol. Užsidegus žaliai, eismas bus leidžiamas visomis kryptimis, žinoma, prieš tai vairuotojai turės praleisti dviratininkus ir pėsčiuosius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų