REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nauja aeronautikos bendrovė pasiskelbė kursianti greičiausią lėktuvą pasaulyje. Pačių gamintojų teigimu, jie susirinko užsiimti inžineriniais sprendimais, o ne mokslu.

Nauja aeronautikos bendrovė pasiskelbė kursianti greičiausią lėktuvą pasaulyje. Pačių gamintojų teigimu, jie susirinko užsiimti inžineriniais sprendimais, o ne mokslu.

REKLAMA

JAV įsikūrusi „Hermeus“ paskelbė apie planus sukurti lėktuvą, pasieksiantį 5 Machų greitį. Toks lėktuvas galėtų sutrumpinti skrydį iš Niujorko į Paryžių nuo daugiau nei 7 valandų iki 1,5 valandos.

„Hermeus“ tikina, kad finansavimą užtikrina „Khosla Ventures“, tačiau atsisakė įvardinti konkrečią sumą. Pasak bendrovės vadovo Skylerio Shufordo, turimos lėšos leis įgyvendinti projektą realybėje, rašoma „Ars Technica“.

Tai jau antroji bendrovė per pastaruosius trejus metus, pasirengusi sukurti viršgarsinį lėktuvą. 2019-ųjų sausį technologijų startuolis „Boom“ surinko 140 mln. dolerių ir pristatė „Overture“ orlaivio projektą. Bendrovės pristatomas lėktuvas turėtų skristi 2,2 Macho greičiu, o tai yra apie 10 proc. greičiau už jau legendiniu tapusį „Concorde“.

REKLAMA
REKLAMA

„Boom Supersonic“ tikina, kad jų lėktuvai komerciniams skrydžiams bus parengti jau kito dešimtmečio viduryje, ir atskleidė, kad „Virgin Group“ bei „Japan Airlines“ jau užsisakė 30 tokių lėktuvų.

REKLAMA

Nieko stebuklingo

Ambicingas „Hermeus“ orlaivio projektas turėtų skristi dar dvigubai greičiau, tačiau S. Shufordas tikina, kad jie remiasi jau dabar praktikoje egzistuojančiomis technologijomis bei medžiagomis.

„Mes neišradinėjame nieko stebuklingo“, – cituojamas „Ars Technica“ bendrovės vadovas.

Pagrindinė medžiaga bus sudaryta iš titano, o variklis bus turbininis, kombinuoto ciklo. Per ateinančius penkerius metus bendrovė planuoja sukurti demonstracinį vienetą, kuris galės pademonstruoti 5 Machų greitį, o jau po 8-10 metų pradėti komercinę lėktuvų gamybą.

REKLAMA
REKLAMA

Civilinėje aviacijoje viršgarsinis lėktuvas nėra kažkokia naujiena. Sovietų Sąjungos „Tupolev“ viršgarsinis lėktuvas dar 1977-aisiais atliko kelias dešimtis komercinių skrydžių. Žymusis „Concorde“, kuriuo žmones nuo 1976 metų skraidino „British Airways“ ir „Air France“, buvo priverstas trauktis iš skrydžių rinkos 2003-aisiais, praėjus 3 metams po šiurpios katastrofos, kuri sukėlė bendrovei dideles finansines problemas.

S. Shufordo teigimu, dabar yra pasikeitę laikai, atsirado tinkamos technologijos ir medžiagos tokio lėktuvo konstrukcijai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų