Gali būti, kad filmuose apie piratus tokios populiarios medinės kojos netrukus gali tapti realybe. Italų mokslininkai mano, kad atrado medžiagą, kuri žmogaus organizme galėtų idealiai pakeisti kaulą. Toji medžiaga - tropinio medžio rotango (lot. - Calameae) mediena. Italai neabejoja, jog tinkamai apdorota rotango mediena netrukus pakeis metalinius (titaninius) ir iš kitų medžiagų pagamintus dirbtinius kaulų implantus.

„Tokios medienos apdirbimas, iš jos pašalinant cheminius komponentus, kurie negali būti implantuojami į žmogaus organizmą, būtų labai ilgas ir sudėtingas, tačiau apdirbtos medžiagos privalumai gerokai atpirktų sąnaudas, - tvirtina Italijos Nacionalinio tyrimų tarybos tyrėjų kolektyvas, savo atradimą pristatęs žurnale „International Journal of Healthcare Technology and Management“. – Taip apdirbta rotango mediena beveik niekuo nesiskiria nuo kaulo.“

Apdirbant rotango medieną, ji iškaitinama – taip, kad būtų pašalinta celiuliozė, ligninas ir kiti augaliniai junginiai, tačiau išliktų anglies korpusas, į kurį infiltravus kalcio, deguonies, fosfatų bei sulaukus tam tikrų cheminių reakcijų, susidaro porėta medžiaga, chemiškai ir mechaniškai identiška kaulo audiniams.

Anot išradimo autorių, tokios medienos implantai, skirtingai nei įvairių metalų lydinių, keraminiai kaulo pakaitalai ar net donoro kaulas, yra kur kas pigesni, pasižymi labai gera biomechanika, biosuderinamumu ir gali būti integruoti į pažeistus organizmo kaulinius audinius, padedant jiems suaugti ir sugyti. Tyrėjų komanda ruošiasi netrukus pradėti eksperimentuoti su pacientais.

„Ši inovacija jau išbandyta su gyvūnais – gavome optimalius rezultatus, - tvirtina italų mokslininkai. – Todėl ruošiamės ir tikimės atlikti pirmuosius testus su žmogaus audiniais.“