Meteoritas. NASA nuotr.

NASA mokslininkai pareiškė, kad kolegos tvirtinimo apie meteorite rastus už Žemės ribų gimusius mikrobus negalima paremti jokiais moksliniais įrodymais.

JAV kosmoso agentūra formaliai atsiribojo nuo NASA mokslininko Richardo Hooverio penktadienį leidinyje „Journal of Cosmology“ paskelbto straipsnio, praneša naujienų agentūra AFP.

Reaguodama į tai žurnalo vyriausioji redaktorė Lana Tao užsipuolė „visiškai neprofesionalų ir nesąžiningą įvairių NASA dirbančių asmenų elgesį, kurie griebėsi melų, šmeižto ir argumentų prieš žmogų“.

„Mokslinė abejonė nesusideda iš isterijos ir melų. Tai ženklai, kad reikia gydytis“, – elektroniniame laiške rašė ji.

Atlikdamas tyrimą, R. Hooveris supjaustė keleto rūšių anglies chondritų meteoritus, kuriuose gali būti gana aukštas vandens ir organinių medžiagų lygis, ir per galingą mikroskopą pažvelgė į vidų.

Ten jis aptiko į bakterijas panašių gyvių, kuriuos pavadino „tenykštėmis fosilijomis“. Jos, mokslininko manymu, atsirado už Žemės ribų, ir čia nepateko po to, kai meteoritas nukrito.

„Tai reiškia, kad gyvybė yra visur, ir kad gyvybė į Žemę galėjo atkeliauti iš kitų planetų“, – teigiama tyrime.

NASA Astrobiologijos instituto vadovas Carlas Pilcheris apibūdino R. Hooverį kaip „NASA darbuotoją“, dirbantį Alabamos valstijoje esančiame laboratorijos Saulės fizikos skyriuje.

„Tą R. Hooveris tvirtino jau keletą metų. Man nežinomi jokie kiti meteorito tyrimai, galintys paremti šį gana keistą teiginį, kad mikrobų pėdsakų meteorite buvo dar prieš tai, kai jis nukrito į Žemę, ir kad tai nebuvo užterštumo pasekmė jam nukritus“, – kalbėjo C. Pilcheris.

„Paprasčiausias paaiškinimas – kad meteorituose yra mikrobų ir tai Žemės mikrobai. Kitais žodžiais tariant, tai užteršimas“, – sakė jis.

Anot C. Pilcherio, meteoritai, kuriuos R. Hooveris tyrė, į Žemę nukrito prieš 100–200 metų ir buvo intensyviai čiupinėjami žmonių. „Taigi šiuose meteorituose tikiesi aptikti mikrobų“, – teigė NASA mokslininkas.

NASA mokslo misijos direktorato Vašingtone vyriausiasis mokslininkas Paulas Hertzas taip pat išplatino pranešimą, kuriame teigiama, kad NASA neremia R. Hooverio radinių.

„Nors vertiname laisvą keitimąsi idėjomis, duomenimis ir informacija, kuris yra mokslinio ir techninio tyrinėjimo dalis, NASA negali stovėti už ar paremti mokslinių teiginių, kol jų neperžiūrėjo ar atidžiai neištyrė kiti kvalifikuoti ekspertai“, – tvirtino jis.

Pirmieji tyrimai, teigiantys, kad iš kosmoso tolybių atkeliavusių mikrobų galima rasti meteorituose, pasirodė dar septintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, tačiau mokslinėje bendruomenėje jie vertinami gana skeptiškai.

„Nebent jis suklastojo šias nuotraukas, kuo abejoju, negaliu įsivaizduoti, kad tai galėtų būti teršalai. Žinau, kad yra skepticizmo, nes tai nepaprastas atradimas, jei jis bus patvirtintas“, – kalbėjo „Journal of Cosmology“ redaktorė Chandra Wickramasinghe.

„Jei tai bus priimta, tai reikš, kad didžioji dalis visuotinai priimtų žinių apie tai, kaip Žemėje gimė gyvybė, turės būti peržiūrėta“, – pridūrė ji.

Ch. Wickramasinghe teigimu, tyrimą peržiūrėjo keturi geleologai ir geochemiškai iš Rusijos ir Europos, iš trijų sulaukta teigiamos reakcijos.

Žurnalas pakvietė ekspertus pateikti savo argumentus dėl R. Hooverio tvirtinimo, o pirmadienį žurnalo interneto puslapyje pasirodė ir skeptikų, ir rėmėjų komentarai.

„Turint omenyje šių rezultatų svarbą, būtina toliau ieškoti kriterijų, kurie būtų tvirtesni nei vizualinis panašumas, ir nustatyti šių nepaprastų struktūrų kilmę“, – rašė Michaelas Engelis iš Oklahomos universiteto.

NASA finansuotas tyrimas gruodį paskelbė, kad Kalifornijos ežero gilumoje rasta iki šiol nematytos formos bakterija, kurios išgyvenimui reikia arseno. Taip prie šešių, mokslininkų manymu, esminių gyvybės sudedamųjų dalių pridėta dar viena.

Šis tyrimas sulaukė daug kritikos, ypač po to, kai NASA tai pavadino nežemiškos gyvybės atradimu. Mokslininkai dabar bando šiuos rezultatus atkartoti.

Vytenis
2011-03-08 23:02:51
Na ka, pasirodo dievo nera, o as tiek laiko sugaisau melsdamasis :(
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
skaiste 2011-03-09 18:35:59