Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Moteris žeminantys pasisakymai, vulgarūs vaizdai ar dviprasmiškos užuominos – neretai tokios apraiškos fiksuojamos ir šiuolaikinėse lietuviškose reklamose. Pastaroji reklama, pakliuvusi į žmogaus teisių gynėjų akiratį – optikos tinklo „Fielmann“ kvietimas atvykti pirmai regos patikrai. Tiesa, kaip skelbiama, „tik suaugusiems“.

Moteris žeminantys pasisakymai, vulgarūs vaizdai ar dviprasmiškos užuominos – neretai tokios apraiškos fiksuojamos ir šiuolaikinėse lietuviškose reklamose. Pastaroji reklama, pakliuvusi į žmogaus teisių gynėjų akiratį – optikos tinklo „Fielmann“ kvietimas atvykti pirmai regos patikrai. Tiesa, kaip skelbiama, „tik suaugusiems“.

REKLAMA

Nepasitenkinimo banga kilo po komunikacijos agentūros „Idea prima“ paskelbtos optikos tinklo „Fielmann“ vaizdo reklamos. 24 sekundes trunkančiame vaizdo įraše įžvelgiamos seksizmo ir moterų žeminimo apraiškos.

Trumpa optikos tinklo reklama pradedama nuo vyro klausimo moteriai, ar jai „tai pirmas kartas“. Moteriai atsakius teigiamai, vyriškis pabrėžia, kad jai „labai pasisekė“.

REKLAMA

„Atvykite į „Fielmann“. Pirma regos patikra – nemokama. Tik suaugusiems“, – teigia akį merkiantis vyriškis.

Po „Youtube“ platformoje patalpinta „Fielmann“ reklama nusidriekė ja pasipiktinusių gyventojų komentarai.

„Labai liūdna, kad XXI amžiuje žmonės taip stipriai nereflektuoja savęs ir aplinkos, kurioje gyvena. Įžeidžianti, žeminanti ir moteris objektyvizuojanti reklama“, – rašė vienas komentatorių.

„Neatsimenu labiau cringe (gėdingos – liet. ) ir apie nieką reklamos. Labai, labai blogai, viskas čia blogai nuo nuotaikos, teksto, manierų ir idėjos. Tikrai apsivemt galima nuo tokių „reklamų“, o gal antireklamų labiau“, – kritikavo kitas.

REKLAMA
REKLAMA

J. Juškaitė: „Reklama vaizduoja seksualinį priekabiavimą prie klientų“

Pasirodžiusi „Fielmann“ reklama itin nemaloniai nustebino ir Lietuvos žmogaus teisių centro (LŽTC) vadovę Jūratę Juškaitę.

„Tarptautinis prekės ženklas, kurio paslaugomis naudojasi ir vieniši žmonės, ir šeimos, vulgariai normalizuoja ir skatina seksualinį priekabiavimą“, – nurodė ji.

J. Juškaitė pažymėjo, kad Lietuvoje neseniai buvo priimtos Lygių galimybių įstatymo pataisos, kuriomis „pagaliau uždrausta priekabiauti teikiant paslaugas“: „Tuo tarpu „Fielmann“ reklama vaizduoja seksualinį priekabiavimą prie klientų kaip normalų reiškinį, kuris mums ne tik turėtų patikti, bet ir paskatinti apsilankyti „Fielmann“ salonuose“.

„Pakeiskite reklamoje rodomą maždaug trisdešimties su trupučiu metų moterį, kuriai suteikiamas „nemokamas pirmas kartas“, į savo 14 ar 20 metų dukrą, anūkę ar draugę ir realiai įsivaizduokime, kaip jos jaustųsi, jei atėjus į akių patikrą, joms akį merktų ir užuominas apie „pirmą kartą“ laidytų vidutinio amžiaus vyras? Svarbu pasakyti, kad tokios reklamos labai pavojingos: jos atkartoja visuomenėje paplitusį stereotipą, kad seksualinis priekabiavimas neegzistuoja – moterys iš tikrųjų mėgaujasi tokiu vyrų „dėmesiu“.

REKLAMA
REKLAMA

Antra, tokia reklama skatina nusižengti įstatymui: jeigu seksualinis priekabiavimas vyksta reklamoje ir yra nuolat rodomas televizijoje bei kituose reklamos kanaluose, kodėl neperkelti to į realybę ir nesikabinti prie moterų reklamoje rodomais vulgariais būdais? „Fielmann“ turėtų kuo greičiau pripažinti, kad ši reklamos kampanija buvo klaida, atsiprašyti visuomenės ir nutraukti jos rodymą“, – optikos tinklo „Fielmann“ reklamą įvertino LŽTC vadovė. 

Teigia, kad reklama nesiekė klijuoti neetiškų etikečių

Komentuodamas pasirinktą kūrybinį sprendimą, komunikacijos agentūros „Idea prima“ atstovas Linas Damanskis tv3.lt nurodė, kad žinutės „Pirma regos patikra – nemokama“ kūrybinei raiškai buvo pažvelgta per hiperbolizuotas situacijas, pasitelkiant šaržavimą, lengvą humorą, parodanti, kad „dėl menko dėmesio akių sveikatai galima atsidurti įvairiausiose, net ir kuriozinėse situacijose“.

„Socialinėje erdvėje matome, kad kampanija sulaukė įvairialypių vertinimų. Gerbiame visas nuomones ir nuostatas, kurios yra išsakomos, manome, kad vykstanti diskusija bet kokiu atveju yra naudinga – ji tik patvirtina, kad vienokia ar kitokia forma pateikiamas reklaminis turinys gali turėti įtakos išsakyti savo turimas patirtis. Ir tuo pačiu, visiškai suprantama, kad reklamos turinys nebūtinai turi įtikti ir patikti absoliučiai daugumai.

REKLAMA
REKLAMA

Užtikriname, kad reklamos turiniu nesiekėme nė vienai visuomenės grupei klijuoti neetiškų etikečių, žeminančių formų ar siųsti potencialiai įžeidžiančių žinučių“, – raštu atsiųstame komentare nurodė L. Damanskis.

Savo poziciją dėl reakcijų bangą sukėlusios reklamos pateikė ir „Fielmann“ atstovai.

„Naujosios kampanijos tikslas – atkreipti visuomenės dėmesį į pirmo vizito akių patikrai svarbą, paneigiant įsitikinimą, kad šios procedūros yra sunkiai prieinamos ar brangiai kainuojančios. Stebint augančią regos sutrikimų tendenciją, kaskart klausiame savo klientų, dėl kokių kitų priežasčių jie delsė apsilankyti pas specialistą anksčiau? Dažniausiai klientų išsakyta priežastis – pirmo apsilankymo optometrijos kabinete ir pirmųjų akinių užsidėjimo baimė manant, kad tai senatvės požymis. Dėl šios priežasties mūsų kampanijos misija – paskatinti nebijoti apsilankyti pas optometrijos specialistą pirmajai išsamiai regos patikrai, kuri visuose mūsų salonuose yra teikiama nemokamai.

REKLAMA
REKLAMA

Vadovaujantis LR teisės aktais, regos patikra gali būti atliekama tik asmenims nuo 18 m., tuo tarpu vaikų regos patikrą atlieka gydytojai oftalmologai“, – pateikiama „Fielmann“ vadovo Gintauto Kersnausko komentare.

Atsakymo, ar „Fielmann“ reklamoje įžvelgia seksizmo apraiškas, atstovai naujienų portalui tv3.lt nepateikė, tik atsiuntė Lygių galimybių kontrolieriaus komentarą: „Pagal Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymą, reklamuojant paslaugas ar prekes privalu užtikrinti, kad informacijoje „nebūtų išreiškiamas pažeminimas, paniekinimas arba teisių apribojimas ar privilegijų telkimas dėl asmens lyties bei formuojamos visuomenes nuostatos, kad viena lytis pranašesnė už kitą“. Šioje reklamoje, nors ji ir gali atrodyti neetiška ir vulgari, minėto jstatymo pažeidimo požymiai nėra jžvelgtini. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba neturi teisės vertinti, ar reklama atitinka etikos ir morales normas“.

 

Reklamą galite peržiūrėti čia:

viskas cia liuks taip ir turi but vyras kaip patinas turi suviliot mergina kaip patele!!!! o cia kam nepatiko tokia reklama tai visi normalus zmones ta iskart manau suprato!!!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų