Vakar Seimui priėmus įstatymo pataisą, AB "Smiltynės perkėla" transporto kėlimo kainas turės derinti su Valstybine kainų ir energetikos kontrolės komisija. Pataisos tikslas - kontroliuoti, kad viešųjų paslaugų kainos atitiktų viešąjį interesą, tačiau nepanašu, kad automobilių kėlimo kainos labai mažėtų, nes jos vis tiek turės būti tokios, kad bendrovė galėtų išgyventi.
Laikinai "Smiltynės perkėlos" direktoriaus pareigas einantis Tomas Masys "Vakarų ekspresui" teigė, kad keleivių kėlimo kainas bendrovė visada derindavo su minėta komisija, o transporto kėlimo kainas bendrovės valdyba nustatydavo be jokių derinimų.
Žinia, žmonės jau seniai piktinasi didelėmis transporto kėlimo per Kuršių marias kainomis. Nepaisant sunkmečio, lengvojo automobilio perkėlimas į abi puses kainuoja 40 Lt, o transporto priemonės su degiomis medžiagomis, pavyzdžiui, su šienu - net 650 Lt.
Susisiekimo viceministro, "Smiltynės perkėlos" valdybos pirmininko Arūno Štaro klausėme, ar minėta komisija gali įpareigoti bendrovę sumažinti transporto kėlimo kainas.
"Aš įsivaizduoju, kad pagal pateiktą informaciją, finansinius duomenis komisija nustatys galimą viršutinį pervežimo kainos lygį. Tačiau turės būti atsižvelgiama į tai, kad toji monopolinė bendrovė dirbtų nenuostolingai. Jeigu bus ženkliai sumažintos įplaukos, įmonė neišgyvens, bankrutuos. "Smiltynės perkėla" išgyvena tik atlikdama keleivių ir transporto kėlimo per Kuršių marias paslaugas, kitos veiklos ji neturi. Iš jos ji turi gauti pakankamai pajamų, kad galėtų išlaikyti keltus, sumokėti už juos palūkanas bankams bei grąžinti paskolas. Pinigų srautai turi būti tokie, kad įmonė galėtų veikti", - sakė A. Štaras.
Viceministro manymu, teoriniu požiūriu viskas daroma teisingai, kadangi "Smiltynės perkėla" vienintelė kelia žmones ir transportą per Kuršių marias, tai nieko baisaus, kad bus tam tikras kainų reguliavimas, kad jas nustatys ne vien tik bendrovės valdyba, kad bus kontroliuojantis žvilgsnis iš šalies.
Paklaustas, ar nemano, jog transporto kėlimo per marias kainos dabar yra per didelės, A. Štaras sakė: "Paslaugos vartotojai su jomis yra susitaikę, triukšmo nekelia, bet komisija jas gali įvairiai įvertinti. Kai tik pradės galioti tas įstatymas, mes galbūt patys kreipsimės į komisiją ir paprašysime, kad patvirtintų naudojamas kainas. Iki šiol gyvenome be reikalavimo derinti kainas, skundų nebuvo. Dabar, manau gali atsirasti tam tikras spaudimas komisijai, kad ji pareikalautų sumažinti kainas", - "Vakarų ekspresui" sakė viceministras.
Dalia BIKAUSKAITĖ