Trakų rajono savivaldybės taryba, nepaisydama Saugomų teritorijų įstatymo, Miškų įstatymo, Trakų istorinio nacionalinio parko planavimo schemos ir nuostatų, nepagrįstai suteikė prioritetą ne viešajam interesui, o bendrovės "Kempingas slėnyje" turizmo verslo plėtojimo interesui.
Tai trečiadienį nusprendė Vilniaus apygardos administracinis teismas, išnagrinėjęs administracinę bylą pagal Trakų istorinio nacionalinio parko direkcijos skundą Trakų rajono savivaldybės tarybai dėl 2005-siais rugpjūčio 31 dieną priimto sprendimo panaikinimo. Teismas patenkino direkcijos skundą, pranešė teismo atstovė spaudai.
Trakų istorinio nacionalinio parko direkcija prašė teismo panaikinti Trakų rajono savivaldybės tarybos sprendimą dėl teritorijos, skirtos rekreacijos ir turizmo plėtrai Slėnio gatvėje Trakuose detaliojo plano rengimo. Buvo numatyta rengti detalųjį planą, numatant žemės sklypų ribų, ploto, naudojimo būdo ir pobūdžio, rekreacinių išteklių naudojimo ir apsaugos režimo, teritorijos tvarkymo priemonių bei reglamentų nustatymą.
Trakų istorinio nacionalinio parko direkcijos teigimu, šis sprendimas pažeidžia Saugomų teritorijų įstatymo, Miškų įstatymo, Teritorijų planavimo įstatymo, Trakų istorinio nacionalinio parko nuostatų reikalavimus bei prieštarauja Trakų istorinio nacionalinio parko planavimo schemoje nustatytiems apribojimams plėsti esamas poilsio bazes. Teritorija yra valstybinės reikšmės miško žemėje - Trakų istorinio nacionalinio parko miškų 77 kvartale.
Miško žemė kitomis naudmenomis pagal Miškų įstatymą gali būti paverčiama tik išimtiniais atvejais, Vyriausybės nustatyta tvarka, derinant valstybės, miško savininko ir visuomenės interesus. Planuojama dar vienos rekreacinės įstaigos statyba iš esmės pakeistų susiformavusį kraštovaizdį, o tai visiškai nesuderinama su Trakų istorinio nacionalinio parko planavimo schemos sprendiniais.
Tuo tarpu Trakų rajono savivaldybės taryba teigė, kad direkcijos skundas yra nepagrįstas, nes ji apskritai neturi teisės ginti viešojo intereso šioje byloje ir prašė teismo skundą atmesti.
Trakų rajono savivaldybės tarybos atstovas teismui paaiškino, kad teritorija, dėl kurios savivaldybė priėmė sprendimą, nėra miško ar miško parko žemė.
Sprendimo dėl leidimo rengti teritorijos detalųjį planą priėmimas neįrodo, jog detalusis planas yra patvirtintas. Ginčijamas sprendimas priimtas numatant bendrovės "Kempingas slėnyje" veiklos plėtimą šioje teritorijoje ir savivaldybės priimtas sprendimas teisės aktų nepažeidžia.
Kadangi sprendime nurodyti detaliojo planavimo tikslai prieštarauja Saugomų teritorijų įstatymo, Miškų įstatymo normoms, Trakų istorinio nacionalinio parko planavimo schemos sprendiniams bei nuostatų reikalavimams, teismo manymu, direkcija pagrįstai nurodė, kad Trakų savivaldybės taryba, priimdama ginčo sprendimą, pažeidė Teritorijų planavimo įstatymą.
Teisėjų vertinimu, neteisėtas administravimo subjekto sprendimas leisti rengti detalųjį planą negali būti pateisinamas tuo, kad šis sprendimas nėra teritorijos planavimo dokumentas, o pats detalusis planas turi būti rengiamas pagal nustatytas planavimo sąlygas ir suderintas su atitinkamomis kompetentingomis institucijomis. Leidimas rengti detalųjį planą yra parengiamasis administracinis veiksmas detaliajam teritorijos planavimui ir jis turi atitikti visus įstatymų bei poįstatyminių aktų reikalavimus, nepažeisti viešojo intereso, nesukelti tretiesiems asmenims nepagrįstų ir neteisėtų lūkesčių.
Teismas patenkino Trakų istorinio nacionalinio parko direkcijos skundą ir panaikino Trakų rajono savivaldybės tarybos 2005-ųjų rugpjūčio 31-sios sprendimą dėl teritorijos, skirtos rekreacijos ir turizmo plėtrai, Trakuose, Slėnio gatvėje detaliojo plano rengimo .
Vilniaus apygardos administracinio teismo sprendimas per 14 dienų nuo jo paskelbimo apeliacine tvarka gali būti skundžiamas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.