Naują alkoholio reklamos transliavimo tvarką kurianti speciali darbo grupė, sudaryta iš parlamentarų, specialistų bei alkoholio gamintojų, siūlo nuo 2012 metų uždrausti alkoholio reklamą visose visuomenės informavimo priemonėse.
Taip pat siūloma drausti alkoholio reklamą švietimo, mokslo, visose sveikatos priežiūros įstaigose, visuomeniniame transporte. Taip pat planuojama, kad būtų draudžiama ir išorinė alkoholio reklama.
Toks sprendimas buvo priimtas trečiadienį darbo grupės posėdyje, o galutinis sprendimas bus patvirtintas ketvirtadienį.
Iki 2012 metų siūloma alkoholio reklamą drausti per televiziją ir radiją nuo 6 val. iki 23 val., tačiau toks draudimas nebūtų taikomas alui iki 5,5 proc. stiprumo ir natūralios fermentacijos alkoholiniams gėrimams iki 13 procentų stiprumo.
Silpno - iki 13 proc. ir natūralios fermentacijos alkoholio gamintojų arba tokiais gėrimais prekiaujančių įmonių pavadinimus ar jų prekių ženklus siūloma leisti ant profesionalių sportininkų sportinės aprangos, avalynės ar kitų sporto gaminių ar sporto atributikos.
Transliuotojus siūloma įpareigoti transliuoti reklamą, propaguojančią blaivybę ir informuojančią apie alkoholio vartojimo žalą. Tam transliuotojai turėtų skirti ne mažiau kaip 10 proc. metinių pajamų, gautų už alkoholio reklamos transliavimą.
Anksčiau buvo siūloma įstatyme numatyti ir laiką, kada tokia alkoholio antireklama būtų transliuoja - nuo 18 val. iki 23 val. Tačiau pataisų rengėjai mano, kad tai galėtų numatyti Vyriausybės parengti poįstatyminiai dokumentai.
Seimo valdybos sudaryta maždaug 30 asmenų darbo grupė analizuoja ne tik silpno alkoholio reklamos transliavimo, bet kitas alkoholio rinkos aspektus reglamentuosiančias pataisas ir iki balandžio 1-osios turi pateikti savo pasiūlymus.