Paspirtukų vairuotojai traukia policijos akį – bus baudų ir negalios garantijos

Miestų gatvėse vis dažniau išvysime ne dviračius, riedlentes ar riedžius, o ant populiarumo bangos esančius paspirtukus. Jei vieni supranta, kaip reikia naudotis šia transporto priemone, kiti paspirtukais nori pasiekti kuo didesnį greitį, kartais ir nelegaliomis priemonėmis. Kelių policija primena, kad ir vairuojantys paspirtukus privalo žinoti, kokios taisyklės jiems galioja, kitaip grės baudos.

Eismas Vilniuje (nuotr. 123rf.com)

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanovič portalui tv3.lt pasakojo, kad skirtingiems paspirtukams taikomos skirtingos taisyklės.

„Elektriniams paspirtukams, kurių galia iki 1 kilovato, taikomi reikalavimai dviračių vairuotojams“, – kalbėjo policijos atstovė.

Tokiems paspirtukams nereikia papildomų dokumentų, nepilnamečiai turi dėvėti šalmą, o suaugusiems šalmas rekomenduotinas. 

„Svarbiausias draudimas, kuris galiojo elektrinių paspirtukų vairuotojams, tai važiuoti per pėsčiųjų perėją. Norint kirsti, būtina nulipti“, – teigė M. Kazanovič.

Žmonės tokiais paspirtukais gali važiuoti šaligatviu, dviračiu taku ir važiuojamąja kelio dalimi, tačiau važiuodami ja, turi dėvėti šviesą atspindinčią liemenę, o greitis negali viršyti 25 kilometrų per valandą.

„Jeigu paspirtukas mechaninis, neturi jokio variklio, žmonėms, kurie rieda tokiais paspirtukais, taikomi reikalavimai pėstiesiems“, – sakė pašnekovė.

Tokie paspirtukai gali važiuoti tik šaligatviu, važiuojant jais, nebūtinas nei šalmas, nei liemenė.

Jeigu jūsų paspirtuko maksimalus greitis viršija 25 kilometrus per valandą, o jo galia yra 1 kilovatas ir daugiau, tokia transporto priemonė laikoma mopedu. Tokį paspirtuką jau reikėtų registruoti, atlikti techninę apžiūrą, apdrausti.

REKLAMA

Policijos atmintinė (nuotr. Policijos)

Buitinės technikos ir elektronikos mažmeninės prekybos tinklas „Topo centras“ elektriniais paspirtukais pradėjo prekiauti prieš dvejus metus, tačiau kaip portalui tv3.lt sakė „Topo centro“ generalinis direktorius Remigijus Štaras, tik startavę paspirtukai buvo tuomet populiarių riedžių šešėlyje, tačiau viskas pasikeitė prieš metus.

Prekybininkai pastebi, kad laikai, kai paspirtukas buvo suprantamas tik kaip kojomis varoma priemonė – praeityje. Dabar galima įsigyti pačių įvairiausių paspirtukų modelių. Populiariausiais išlieka elektriniai, kurių galia neviršija 1 kilovato, o greitis – 25 kilometrų per valandą, bet yra ir galingesnių nei 1 kilovatas, kurie gali važiuoti beveik 50 kilometrų per valandą greičiu.

„Jaučiame ne tik pardavimų, bet ir tikrą paspirtukų nuomos bumą. Tai išties geras būdas suprasti ar žmogui tikrai jo reikia, ar kelias, kuriuo jis važinės – tinkamas ir saugus“, – kalbėjo R. Štaras.

Nesilaikantiems taisyklių nebus ir garantijų

Būsimiems paspirtukų savininkams ir parduotuvių konsultantai akcentuoja, kad saugumas ir eismo taisyklių laikymasis – svarbiausia.

„Paspirtukų gatvėse jau tūkstančiai, jie važiuoja ne tik šaligatviais ir keliu, todėl būtina įsigyti ne tik privalomas saugos priemones: šalmus, liemenes – bet ir papildomas apsaugas, kurios padeda išvengti rimtų traumų“, – patarė R. Štaras.


Rašyti komentarą...
A
Arya
2019-05-03 16:30:47
Pranešti apie netinkamą komentarą
Ko norėt kai mentas valdžioj.Išrinkim prezidentu tai išvis pzdc.bus.
Atsakyti
0

v
viktoras
2019-05-03 13:52:06
Pranešti apie netinkamą komentarą
jau nera ramybes nuo policijos stabdo po kelis kartus ta pacia masina ir iesko prie ko prisikabint kad uzdeti bauda. cia jau ne policininkai o reketininkai isivaizduoja keliu ereliai.nekur taip nera kaip lietuvoi.kaip sakant brangi lietuva.0 kada ji bus pigi.............
Atsakyti
0

Šmikis
2019-05-03 10:20:49
Pranešti apie netinkamą komentarą
Blogai, kai už dviračio vairo sėda automobilio vairuotojas. Tada jis iš įpratimo važiuoja vidurine eismo juosta ir sankryžas pravažiuoja kaip automobilis. Automobilistams , mat neįdomūs reikalavimai dviračių eismui.
Atsakyti
-3

SKAITYTI KOMENTARUS (6)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų