REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimo nariai ėmėsi kurti naujas kelių eismo taisykles. Parlamentarai svarsto, ar dviratininkams leisti dienos metu keliuose važinėti be šviesą atspindinčių liemenių ir įjungtų žibintų. Negana to, diskutuojama ir dėl pėsčiųjų perėjų. Seimo nariai svarsto galimybę leisti dviratininkams kirsti pėsčiųjų perėjas nenulipus nuo dviračio.

Seimo nariai ėmėsi kurti naujas kelių eismo taisykles. Parlamentarai svarsto, ar dviratininkams leisti dienos metu keliuose važinėti be šviesą atspindinčių liemenių ir įjungtų žibintų. Negana to, diskutuojama ir dėl pėsčiųjų perėjų. Seimo nariai svarsto galimybę leisti dviratininkams kirsti pėsčiųjų perėjas nenulipus nuo dviračio.

REKLAMA

Sostinės sankryžoje kiekvienas dviratininkas elgiasi skirtingai, vieni nulipa nuo dviračio ir persivaro jį per pėsčiųjų perėją, kiti taisyklių nepaiso ir lekia nesustodami. Nors sostinės gatvėse dviratininkams tenka važiuoti ir važiuojamąją kelio dalimi, sunku rasti dviratininką su liemene ar įjungtu žibintu. Šiame chaose dviratininkų bendruomenė nori įvesti tvarką. Siūlo ne bausti kelių eismo taisykles pažeidinėjančius dviratininkus, o priešingai – keisti pačias taisykles, kurios žmonėms atrodo kvailos. Seimą pasiekė lietuvių peticija, kurioje siūloma leisti važiuoti per pėsčiųjų perėjas nenulipus nuo dviračio.

„Važiavau per perėją ir susimąsčiau, kodėl aš visą laiką turiu būti nusikaltėlis, kaip ir kiti dviratininkai, kurie važinėja per perėjas, padariau apklausas visuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose, 90 procentų dviratininkų važinėja per pėsčiųjų perėjas ir nemato tame problemos“, – teigia peticijos autorius Marius Kučinskas.

REKLAMA
REKLAMA

Jei siūlymas virstų realybe, per reguliuojamą pėsčiųjų perėją dviratininkas galėtų važiuoti užsidegus žaliai šviesai, o prieš kertant nereguliuojamą, žmogus turėtų įsitikinti, kad kelias laisvas.

REKLAMA

Tai ne vienintelė idėja. Antruoju siūlymu peticijos autoriai prašo, kad dviratininkams keliuose dienos metų būtų leidžiama važiuoti be šviesą atsispindinčių liemenių ir žibintų. „Tiesiog yra nepatogu važinėti su liemene, tai yra per karšta, dviratininkai iki šiol nedėvi tokių dalykų“, – pastebi peticijos autorius Marius Kučinskas.

Dažniausiai Seimo nariai į tokias peticijas nekreipia dėmesio. Seimo valdyba sudarė darbo grupę, kurioje tiek valdančiųjų „valstiečių“ parlamentarai, tiek opozicijos atstovai ruošiasi rimtai svarstyti šiuos siūlymus. „Liemenių klausimas, dienos metu. Mes matome, kad ir dabar žmonės jų nedėvi, nes akivaizdu, kad tai yra neproporcingas reikalavimas. Dėl perėjos irgi matyt galima diskutuoti tik tada reikia labai aiškiai apsibrėžti tas sąlygas, kada galima kirsti nenulipus nuo dviračio“, – sako Seimo narė Aušrinė Armonaitė. „Dviratininkas turi jaustis ne tik saugiai, bet ir komfortiškai. Dienos metu natūralu ta liemenė nedaro ypatingo poveikio“, – kolegei pritaria Seimo narys Tomas Tomilinas.

REKLAMA
REKLAMA

Darbo grupė dar tik rinksis į pirmąjį posėdį, tačiau jau dabar jos atstovai pasisako už vienokį ar kitokį kelių eismo taisyklių keitimą.

„Kitose šalyse ta praktika yra taikoma, kad pėsčiųjų perėjoje dviratis neturi jokio pirmumo. Jeigu tu nori turėti pirmumą prieš automobilius tu nulipi nuo dviračio, jeigu nenori turėti pirmumo tai tu gali važiuoti, tai yra taikoma tiek Jungtinėje Karalystėje, tiek Vokietijoje, Latvijoje, Estijoje ir dar keliose šalyse“, – sako „Susisiekimo paslaugos“ Antonas Nikitinas.

Šioms naujovėms priešinasi tik Susisiekimo ministerija. Jos atstovai sako, kad dviratininkai, kurie nenori dienomis dėvėti liemenių ar įjungti žibintų, tą gali laisvai daryti, jei važinėja šaligatviais ir dviračių takais. Esą keliuose, kai dviratininkus ir automobilius skiria nedidelis atstumas, būtina naudotis šiomis priemonėmis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Ryškiaspalvių liemenių naudojimas, jis 5-ia procentų padidina saugumą, būtent pėsčiųjų. Mažesnė tikimybė 50-ia procentų patekti į eismo įvykį, kur būtų sužalotas dviratininkas“, – pastebi Susisiekimo ministerijos atstovas Dmitrij Bial.

O siūlymą leisti važiuoti per pėsčiųjų perėjas nenulipus nuo dviračio Susisiekimo ministerija laiko nelogišku. Esą šiam tikslui yra įrengiamos dviračių pervažos.

„Mes negalim savo nacionalinėje teisėje numatyti tokios mišrainės, kad leisti dviratininkams važiuoti pėsčiųjų perėja, o pėstiesiems leisti eiti per raudoną šviesą, ar kažką panašaus, tai yra eismo saugumo prasme nepriimtini dalykai“, – teigia Susisiekimo ministerijos atstovas Dmitrij Bial.

REKLAMA

Patys dviratininkai neturi vieningos nuomonės ir atsargiai vertina galimus pokyčius. Vieni teigia, kad tereikia pačiam būti atsargiam ir nereikės taisyklių, kiti pastebi, kad tai įneštų sąmyšio.

Seimo nariai greito rezultato nesitiki, kelių eismo taisyklių tobulinimas esą gali trukti ilgiau nei metus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų