REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvoje prasideda vieno svarbiausio magistralinio kelio, Vilnius-Kaunas-Klaipėda (A1) kapitalinis remontas. Naujienų portalas tv3.lt pasidomėjo, kiek truks kelio remonto darbai ir su kokiais sunkumais susidurs vairuotojai.

Lietuvoje prasideda vieno svarbiausio magistralinio kelio, Vilnius-Kaunas-Klaipėda (A1) kapitalinis remontas. Naujienų portalas tv3.lt pasidomėjo, kiek truks kelio remonto darbai ir su kokiais sunkumais susidurs vairuotojai.

REKLAMA

Kaip tv3.lt informavo Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) direktorius Vitalijus Andrejevas, pirmiausia darbai prasidės atkarpoje ties prekybos centru „Mega“. O tiksliau, eismo pakeitimai prasidės prieš A1 ir „Via Baltica” sankirtą.

LAKD specialistai jau dabar perspėja, kad kelio kapitalinio remonto metu eismo organizavimas keisis, todėl prašoma visų vairuotojų atidumo bei stebėti naujus ar pakitusius kelio ženklus. Tačiau ramina, kad kelionės trukmė pakisti neturėtų.

Pasak V. Andrejevo, pirmuosius du mėnesius eismas vyks tomis pačiomis magistralės pusėmis kaip ir dabar, bei bus palikta po 2 eismo juostas kiekviena važiavimo kryptimi. Važiuojant iš Vilniaus į Klaipėdą bus užtikrinti įvažiavimai į PC „Mega“ ir Šilainius.

REKLAMA
REKLAMA

Prieš objektą iškart už Kleboniškio tilto eismo dalyvių patogumui numatoma atidaryti dešinėje pusėje esantį ir šiuo metu uždarytą pasukimą į Lapes. Važiuojant iš Klaipėdos į Vilnių bus uždarytas užvažiavimas į Šilainius, į kuriuos bus galima patekti važiuojant apylanka.

REKLAMA

Vėliau (planuojama po 2 mėn.) numatoma visą eismą perkelti į kairę magistralės pusę (šiuo metu eismas vyksta Klaipėda–Vilnius) paliekant po 2 juostas kiekviena kryptimi.

Krypties Klaipėda-Kaunas-Vilnius eismo pokyčiai

Eismo pakeitimai prasidės prieš A1 ir „Via Baltica” sankirtą. Atvykstantiems nuo Klaipėdos bus palikta viena eismo juosta, bus siaurinimas prieš mazgą. Tas pats bus A5 kelyje, tačiau čia bus paliktas nusileidimas link Klaipėdos, kadangi atvažiavus nuo Klaipėdos ir pasukus link Kauno yra įrengtas apsisukimas link Sargėnų. Tokiu būdu bus išvengta didelių transporto srautų susikirtimo.

REKLAMA
REKLAMA

Pabrėžiama, kad iš A1 nebebus galima sukti į dešinę, kirsti A5 kelią ir senuoju išvažiavimu pasukti link Klaipėdos. Šie du keliai bus atskirti, todėl A5 važiuojantys automobiliai lengviau įsilies į A1. Taip pat keisis ir visų apjungiamųjų šio ruožo kelių schemos kapitalinio remonto metu.

Po šios kelio dalies kapitalinio remonto bus atskirtas skirtingo greičio srautai. Tai reiškia, kad vidurinėmis eismo juostomis tranzitinis transportas važiuos greičiau ir neturės galimybės išsukti iš kelio iki pat Sargėnų sankryžos.

Taip pat atliekant remonto darbus, bus sutvarkomi paviršinių nuotekų, apšvietimo, šilumos, dujotiekio, telekomunikacijų tinklai, bus įrengiamos atraminės sienos: A1 kelio dešinėje pusėje ties Vytėnais, „Megos“ viaduko patiltėje, triukšmo užtvaros kelio A1 kairėje, ties Šilainiais statyba.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

A1 kelio atkarpoje ties „Megos“ sankryža 100,9 km numatomas praplėsti į 6 eismo juostų I kategorijos kelią. Eismo saugumo užtikrinimui, įvažiavimams į sankryžą ir išvažiavimams iš jos, numatoma papildomai įrengti po dvi judėjimo juostas, atskirtas saugumo salelėmis. Saugiam patekimui (persirikiavimui) į šias juostas ir išvažiavimui iš jų į pagrindinį kelią numatomos persirikiavimo juostos.

Kairėje „Megos“ sankryžos pusėje bus pertvarkomas sankryžos jungiamasis kelias Kaunas–Vilnius kryptimi. Jungiamieji keliai suprojektuoti dviejų eismo juostų, asfalto dangos plotis 8 m, sankasos plotis 11,0 m. Eismo srautams reguliuoti ir kelio ženklams statyti suprojektuotos trikampės saugos salelės, kurios įrėmintos borteliais.

REKLAMA

Krypties Vilnius-Kaunas-Klaipėda eismo pokyčiai

Greitis bus pradedamas riboti atvažiavus nuo Vilniaus prieš nusileidimą į Jonavos g. (iki 50km/h) (dar neprivažiavus Kleboniškio tilto) ir pasibaigs ties 3 lygių sankryža. Numatyta, kad judėjimui „Megos“ viaduku kiekviena kryptimi bus ne mažiau nei po dvi eismo juostas. Greičio ribojimai bus, juostos bus susiaurintos, bet ne siauresnės, nei leidžiama laikinam naudojimui.

Todėl, pasak V. Andrejevo, iš Vilniaus iki Kauno kelionė nepailgės. O realūs darbai prasidės iškart už tilto. Bus nukasti dešinėje pusėje esantys statūs šlaitai, statoma atraminė siena, kurios aukštis kai kur sieks 11 m. Kelias bus platinamas, tvarkomas „Megos” viadukas.

REKLAMA

Transportas, važiuojantis Vilnius – Klaipėda kryptimi, po kapitalinio remonto darbų, turės 3 judėjimo juostas. Nusukimui iš pagrindinio kelio į Vytėnų gyvenvietę ir į PC „Mega“ bus įrengtos papildomai dvi judėjimo juostos. Išvažiavimui iš šios sankryžos į pagrindinį kelią taip pat bus įrengtos papildomai dvi naujos judėjimo juostos ir palikta galimybė tolimesniam transporto judėjimui tiek Klaipėdos (A1 kelias), tiek Marijampolės (A5 kelias), tiek Domeikavos gyvenvietės kryptimis.

Analogiškai transportui, judančiam tiek iš A1 kelio, tiek iš A5 kelio, tiek iš Šilainių mikrorajono Vilniaus kryptimi, numatomos įrengti 3 judėjimo juostos pagrindiniame kelyje ir 2 patekimui į Vytėnų gyvenvietę ir į PC „Mega“. Išvažiavimui iš sankryžos Vilniaus kryptimi taip pat bus įrengiamos papildomos 2 judėjimo juostos, atskirtos saugumo salelėmis.

Remonto darbus planuojama pabaigti iki 2019 m. gruodžio 15 d. Šiam projektui skirta apie 17,5 mln. Eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų