REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Aiškėja, kad lietuvis, pirkdamas naudotą mašiną, sumoka brangiau nei estas, perkantis naują. Duomenys rodo, kad lietuviai neįvertina, kiek įsigiję naudotą automobilį vėliau pinigų pakloja už savo kledarų remontus.

Aiškėja, kad lietuvis, pirkdamas naudotą mašiną, sumoka brangiau nei estas, perkantis naują. Duomenys rodo, kad lietuviai neįvertina, kiek įsigiję naudotą automobilį vėliau pinigų pakloja už savo kledarų remontus.

REKLAMA

Naudotų automobilių pardavimo aikštelėje tautiečiai dairosi sau automobilio. Vairuotojai prisipažįsta, kad mieliau pirktų naują mašiną tiesiai iš salono, tačiau skundžiasi, tiesiog negalį naujos įpirkti.

„Visada geriau nauja, jei galimybės yra, tik nauja. Jei ne, ką padarysi, mes lietuviai nedaug uždirbame, kad sau galėtume leisti“, – sako praeivis.

„Aš už saloną, bet tam reikia daugiau pinigų turėti“, – tikina kitas žmogus.

„Pagal mane, ką aš galiu, eičiau į turgų ieškoti. Salone automobilis bus pigesnis, bet komplektacija prastesnė. Ir automobilis neilgaamžis bus. Apie automobilį gali daugiau sužinoti, jis yra senesnis, gali paskaityti, kokie trūkumai, kokie privalumai. Gerai paskaičius, pasidomėjus, kokie pliusai ir minusai, galima išsirinkti. Reikia žiūrėti ir turguje, žinote, kokius pas mus veža automobilius“, – sako potencialus pirkėjas.

REKLAMA
REKLAMA

O štai „Luminor" banko ekonomistas Žygimantas Mauricas tvirtina, kad tokie taupūs tautiečiai, perkantys naudotus automobilius, galų gale sumoka du kartus, mat daug dažniau priversti mašiną remontuoti ir pirkti atsargines detales, jie esą sudegina ir daugiau degalų.

REKLAMA

„Lietuviai nedaug išleidžia lėšų automobilių pirkimui, lyginant su Estija, tačiau tikrai ženklią sumą, 2,5 karto daugiau išleidžia automobilių remontui ir atsarginių detalių pirkimui. Kas rodo, kad galbūt ne visada lietuviai elgiasi racionaliai“, – tikina ekonomistas Žygimantas Mauricas.

Remdamasis apibendrintais Eurostat duomenimis, ekonomistas tvirtina, kad pirkdamas naudotą mašiną ir ją remontuodamas, lietuvis automobiliui vidutiniškai išleidžia 30 proc. daugiau pinigų nei estas, kuris perka naują.

Visgi tokia ekonomisto aritmetika kelia abejonių tiek naujų, tiek naudotų mašinų pardavėjams. Remdamiesi daugiamete patirtimi ir net neskaičiuodami, kiek kainuotų naujos mašinos draudimai ir paskola, šios srities ekspertai tvirtina, kad vairuoti naudotą mašiną turi būti pigiau. Naudotas automobilis esą neapsimoka tik tuo atveju, jei yra visiškai prastos būklės ir nuolat genda.

REKLAMA
REKLAMA

„Naudotas automobilis nėra joks blogis ar panacėja, dažnu atveju gali būti ekonomiškai patrauklesnis variantas. Tik Lietuvos istorija naudotų automobilių vežimo yra su rizikos prieskoniu“, – sako Autoverslininkų asociacijos direktorius Vitoldas Milius.

„Jei žiūrėti ši ekonominės pusės, dažniausiai labiau apsimoka pirkti senesnį, daugiau nuvažiavusį automobilį, patiriant žymiai mažesnius nuvertėjimo nuostolius“, – aiškina „Autoplius“ atstovas Matas Buzelis.

„Remontuoti automobilį dėvėtą galima pigiau, detalės pigesnės, neįpareigoja remontuoti autorizuotame servise. Perkant naują yra įsipareigojimas atlikti visus remontus, kurie brangesni“, – sako „BRC“ vadybininkas Paulius Tyla.

Automobilių prekeiviai sako, kad rinkdamasis sau automobilį dažnas lietuvis skaičiuoja ne tik tai, kiek jam kainuos jo eksploatacija, bet ir tai, už kiek po poros metų jis ją parduotų. Ir čia žmonių apsisprendimą pirkti naudotą mašiną dažnai nulemia tai, jog iš salono pirkta mašina per pirmuosius metus praranda iki trečdalio vertės, kai tuo pat metu naudotą mašiną parduoti pavyksta už panašią kainą, už kurią ją nusipirko.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų