REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
13
Seksistinės reklamos sukėlė pasipiktinimo audrą (nuotr. stop kadras)

Sporto klubo reklama, kurioje vaizduojami moters sėdmenys su prierašu – „Ne, tai aišku, jis myli tave už akis“ įsiutino kai kurias dailiosios lyties atstoves. Lygių teisių kontrolieriaus tarnyba teigia jau sulaukusi vartotojų skundo ir dėl šios reklamos, ir dėl daugelio kitų. Anot jų – seksistinės, moters kūno dalis išnaudojančios reklamos Lietuvoje – itin dažnas reiškinys.

13

Sporto klubo reklama, kurioje vaizduojami moters sėdmenys su prierašu – „Ne, tai aišku, jis myli tave už akis“ įsiutino kai kurias dailiosios lyties atstoves. Lygių teisių kontrolieriaus tarnyba teigia jau sulaukusi vartotojų skundo ir dėl šios reklamos, ir dėl daugelio kitų. Anot jų – seksistinės, moters kūno dalis išnaudojančios reklamos Lietuvoje – itin dažnas reiškinys.

REKLAMA

Reklamos specialistų tai nestebina – mat tokios priemonės yra vienas iš lengviausių ir greičiausių būdų atkreipti į save dėmesį.

Kelioms vilnietėms ir lygių teisių kontrolieriui pasipiktinimą sukėlė sporto klubo reklama.

„Manau, kad įžeidžia. Moterį myli ne už užpakalį, ir ne už akis“, – sako moteris.

Kita vilnietė taip pat nėra patenkinta tokia reklama: „Nuogas kūnas be asmenybės, mėsa rodoma, ir už ją prašoma susimokėti. Man atrodo, tai yra nekorektiška“.

REKLAMA
REKLAMA

Seksistine kalbinti vilniečiai vadina štai šią reklamą su skambiu ir kai kurias dailiosios lyties atstoves papiktinusiu šūkiu. Klubo savininkas demonstruoja ir kitas šios kampanijos reklamas.

REKLAMA

Jis tikina, kad nieko įžeisti neketino, tiesiog bandė į naujamečius pažadus pažvelgti su ironija, todėl sulaukęs tokios priešiškos visuomenės reakcijos liko nustebęs.

„Mes jau šiuo metu deriname su Lygių teisių kontrolieriaus tarnyba, vakar jau su jais kalbėjom, ir jau eisime su jais į konsultacijas. Netgi prieš jiems priimant sprendimą, mes jau su jais pradėsim konsultuotis, ką mes turime savo reklamoje pakeisti. Mūsų tikslas nėra įžeisti. Reklama turi būti priimtina visuomenei“, – sako asporto klubo savininkas Airidas Kondratas.

Pasak Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos atstovės – tokio pobūdžio reklamų Lietuvoje – apstu. Įvairiausiems produktams ar paslaugoms parduoti pasitelkiamas moters kūnas ar tam tikros jo dalys – dažniausiai sėdmenys ar krūtinė.

REKLAMA
REKLAMA

Pernai tarnyba dėl tokio pobūdžio marketingo sulaukė 39 užklausų, šiais metais gautas pirmasis skundas.

Vieni iš įdomiausių atvejų – vyriškis, kuris savo mėsinę papuošė moters, dėvinčios bikini ir rankoje laikančios milžinišką karką, nuotrauka, reklama su šūkiu – „Permiegosi ir gausi“, arba mėsainių restorano plakatas su šūkiu – „ Visi mėgsta didelius ir sultingus“. Tačiau specialistė tikina – juokų čia mažai.

„Taip yra įtvirtinama nelygi padėtis. Arba šiuo atveju, kai mes kalbame apie moteris, reklamos, kur yra moterys naudojamos kaip sekso objektas, kuris skatina pardavimus, tai vėlgi įtvirtina diskriminaciją“, – sako vyresnioji patarėja Laima Vengalė-Dits.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak reklamos stratego Andriaus Grigorjevo – tokio pobūdžio reklama populiari dėl paprasčiausios priežasties – ji dažniausiai iš tiesų efektyvi.

„Tai žmonėms, panašu, kad kai visą dieną žiūri televizorių, tai kūno dalis staiga iššokanti tau prieš nosį arba plakatas, kurį tu pamatai internete arba praeidamas gatve, tikrai iššoka iš konteksto žymiai stipriau negu tavo tradiciniai įvaizdžiai“, – sako reklamos strategas Andrius Grigorjevas.

Tačiau tokių kampanijų poveikis dažniausiai trumpalaikis. Tokiu būdu kompanija, anot reklamos specialisto, teigiamo įvaizdžio nesukuria.

„Jeigu vienintelis tikslas, kurį esam išsikėlę yra žinomumas, reiškias, kad mūsų prekės ženklą kažkas pamatytų, ir sužinotų, kad jis egzistuoja, tada šis tikslas pasiekiamas. Ar tokia reklama sugeba sudaryti gera reputaciją, gerą įvaizdį arba keisti žmonių nuostatas? Tikriausiai ne“, – sako A. Grigorjevas.

REKLAMA

Tačiau bent jau sporto klube – nuotaikos džiugios. Tokios, tobulą kūną vaizduojančios reklamos jų nė kiek nežeidžia. Priešingai – skatina lieti prakaitą dar aršiau.

Baudos už seksistinėmis pripažintas reklamas kol kas itin nedidelės. Maksimali bauda už tokį nusižengimą – iki 700 eurų. Nusižengus pirmą kartą – mokama tik pusė to ar dar mažiau.

Daugiau – TV3 reportaže:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų