Vilmantas Venckūnas
2019.01.06 15:00
traukinys (nuotr. Fotodiena.lt)

traukinys (nuotr. Fotodiena.lt)

Kol pasaulyje plėtojamos vadinamosios greitųjų kapsulių arba „hyperloop“ technologijos, Lietuvoje stengiamasi elektrifikuoti traukinių tinklą. Portalas tv3.lt pasidomėjo, kada galime tikėtis trumpesnių kelionių traukiniu iš sostinės iki pajūrio.

Maršrutas Vilnius–Klaipėda yra vienas populiariausių traukinių maršrutų. Pavyzdžiui, per mėnesį šiuo maršrutu važiuoja kelios dešimtys tūkstančių keleivių.

Per 2 valandas – misija (ne)įmanoma

Šiuo metu trumpiausia kelionė traukiniu iš sostinės į uostamiestį trunka 3 val. 50 min., ilgiausia – 4 val. 15 min. Maksimalus leistinas greitis ruože Vilnius–Klaipėda yra 140 km/h.

Portalas tv3.lt pasidomėjo, kaip „Lietuvos geležinkeliams“ sekasi tobulinti kelionę traukiniu nuo sostinės iki uostamiesčio.

Įmonės Komunikacijos departamento projektų vadovė Novilė Aleksejevaitė tvirtino, kad iki 2022-ųjų „Lietuvos geležinkeliai“ ketina elektrifikuoti geležinkelio ruožą Vilnius–Klaipėda. Įgyvendinus šį projektą, elektriniai traukiniai galės važiuoti nuo Baltarusijos sienos iki Klaipėdos.

REKLAMA

„Tai leis ne tik sutrumpinti kelionės laiką, bet ir keliauti dar ekologiškiau“, – tikino pašnekovė.

N. Aleksejevaitės teigimu, dėl elektrifikacijos bus sumažintas ir traukinių keliamas triukšmas, nes elektrinių traukinių triukšmo lygis 8–10 decibelų žemesnis nei šilumvežių – 55–56 decibelų.

Tačiau apie keliones, kurios nuo Vilniaus iki Klaipėdos truktų dvi valandas ar trumpiau, kol kas galima tik pasvajoti.

„Lietuvos geležinkelių“ skaičiavimu, elektrifikavus ruožą, leistinas traukinių greitis sieks 160 km/h, o kelionės trukmė – kiek daugiau nei 3 val.

Dėl Kauno–Klaipėdos kol kas nežinia

Prieš daugiau nei penkiolika metų traukiniu Klaipėdą buvo galima pasiekti ne tik iš Vilniaus, bet ir iš Kauno. Tačiau dėl nepraktiškumo šis maršrutas buvo nutrauktas. Prieš keletą metų „Lietuvos geležinkelių“ atstovas Vidmantas Gudas žiniasklaidai sakė, kad įmonė svarsto apie šio maršruto atgaivinimą.

Nuo šio pasakymo praėjo jau treji metai, tačiau konkrečių rezultatų šiuo klausimu nebuvo pasiekta. 

„Šiuo metu vertiname galimybes elektrifikavus ruožą iki Klaipėdos atnaujinti ir maršrutą Kaunas–Klaipėda. Jokie sprendimai dėl šio maršruto nėra priimti, vertinamas tiek rinkos potencialas, tiek infrastruktūros bei traukinių parko galimybės“, – kalbėjo „Lietuvos geležinkelių“ atstovė.

Per pietų pertrauką iki Klaipėdos ir atgal

Pasaulyje vis dažniau kalbama apie greitųjų kapsulių „hyperloop“ technologiją, kuri išgarsėjo 2013 metais, kai apie ją prabilo milijardierius, įmonių „Tesla“ ir „SpaceX“ vadovas Elonas Muskas. Šią technologiją vystančių kompanijų skaičiavimais, kapsulės greitis gali siekti 300 m per sekundę arba apie 1 080 kilometrus per valandą.

REKLAMA

Vienos iš kapsules vystančių bendrovių „Hyperloop One“ atstovai prieš metus viešėjo Lietuvoje, jų paskaičiavimais, Klaipėdą iš Vilniaus būtų galima pasiekti per 20 min., kelionė iš sostinės iki Talino truktų šiek tiek daugiau nei pusvalandį. Iš Kauno iki Rygos nuvažiuotume per 17 min, o iki Varšuvos – 25 min. Iš Vilniaus iki Berlyno galima būtų nuvykti per valandą.

Tuo metu skelbta, vidutiniškai kelionės kaina būtų apie 25 eurus. Tačiau technologija susilaukia ir nemažai kritikos. Skeptikai tvirtina, kad greitosios kapsulės yra nepraktiškos, o šios idėjos vystytojai neįvertino visų rizikų ir galimų milžiniškų išlaidų.

Makaulė
2019-01-06 15:10:55
Tai jau tikrai populiariausias maršrutas - nerūkykite tos blogos žolės, žurnalistai;
"Maršrutas Vilnius–Klaipėda yra vienas populiariausių traukinių maršrutų. Pavyzdžiui, per mėnesį šiuo maršturu važiuoja kelios dešimtys keleivių."
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
[email protected]

Naujienų portalo tv3.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB All Media Lithuania sutikimo draudžiama.

Top Video

Premjeras nori būti prezidentu: laukia aršios lenktynės
DABAR RODOMA
Premjeras nori būti prezidentu: laukia aršios lenktynės
DABAR RODOMA
Sukčiai siaučia gatvėse: pinigus plėšia iš rankų
DABAR RODOMA
Tragiška avarija Šilutės rajone: žuvo motina ir duktė
DABAR RODOMA
Kauno ligoninė perpildyta: gatvėse sužalojimai skaičiuojami dešimtimis
DABAR RODOMA
Stano atskleidė paslaptį: už tai yra ypač dėkingas Zvonkui
DABAR RODOMA
Pavojinga sunkvežimio avarija "Via Baltica"
DABAR RODOMA
Pikul prakalbo apie klaidas: pasakė, kaip daugiau niekada nebesielgs
DABAR RODOMA
Susirinkusieji Seimo salėjė skandavo „Gėda, gėda“
DABAR RODOMA
Nors teismas baigė posėdį, mažametės įvaikinimo drama tęsiasi
DABAR RODOMA
Vilnietis savo kieme pasistatė ledinę Gedimino pilį
GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI
REKLAMA
taip ir nesupratau 2019-01-07 09:03:28
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
kas tas „hyperloop“ ???   ATSAKYTI
Daigis 2019-01-06 19:24:16
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Sėk ant Hyper zalūpos ir skrisk nors į mėnulį. Tas hiperlūpas yra pasakos daunams, o ne jokios ten ateities technologijos.   ATSAKYTI
Kol 2019-01-06 19:15:01
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
Pasaulis važiuoja loops'ais,lietuva 30 metų iš pelkės neišlipa.   ATSAKYTI
Reguliarus maršruto keleivis 2019-01-06 18:07:28
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Šiuo maršrutu per mėnesį važiuoja tūkstančiai keleivių, ta prasme po 3-4 traukinius į vieną pusę su 3-7 vagonais per dieną. Ant kiek dundukas žurnalistas ar miegodamas straipsnį rašė?   ATSAKYTI
Kosaja izba 2019-01-06 15:32:58
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Gal Lietuvos geležinkeliams verta pagalvot ir leit gudams pratęsti Minska-Vilnius maršrutą iki Klaipėdos? Daugiau traukiniu, daugiau turistų, daugiau vilniečiams galimybių pasekti Klaipėda. Gudams atsiranda galimybę vykti du Lietuvos keltais.    ATSAKYTI
Makaulė 2019-01-06 15:10:55
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Tai jau tikrai populiariausias maršrutas - nerūkykite tos blogos žolės, žurnalistai;
"Maršrutas Vilnius–Klaipėda yra vienas populiariausių traukinių maršrutų. Pavyzdžiui, per mėnesį šiuo maršturu važiuoja kelios dešimtys keleivių."   ATSAKYTI
Ligoninės palata  (nuotr. TV3)
Iš Žemaitijos kilęs Antanas šio ketvirtadienio vakarą gavo antrąjį gyvenimo šansą, tiksliau – antrąją širdį, kuri per porą valandų buvo atskraidinta tiesiai iš Rygos ir ...
Naktinės maudynės lediniame vandenyje (nuotr. Raimundo Maslausko)
Šiąnakt visoje šalyje buvo galima stebėti būrius žmonių, besipliuškenančių lediniame vandenyje. Mat tikima, kad sausio 19, nuo vidurnakčio, porai valandų, visas vanduo Žemėje ...
Po jauno vyro mirties Anglijoje – motinos ir močiutės ginčas
 Prieš didžiąsias metų šventes vieną Lietuvos šeimą pasiekė skaudi žinia iš Anglijos. Šioje šalyje po užpuolikų smūgio gatvėje mirė jaunas vyras. Tačiau po tragedijos ...
Bendrasis pagalbos centras (nuotr. Fotodiena.lt)
Dėl sergančio vaiko priežiūros į darbą vėlavusi Bendrojo pagalbos centro (BPC) darbuotoja pasiekė, kad tai būtų pripažinta svaria priežastimi ir jai nebūtų skirta tarnybinė ...
Marius Ivaškevičius (nuotr. Eimanto Genio)
Lietuvos rašytojų sąjungos valdyba šeštadienį paskelbė rašytoją Marių Ivaškevičių ginantį pareiškimą, buvusių politinių kalinių ir tremtinių organizacijoms pareikalavus ...
REKLAMA

Top Video

Premjeras nori būti prezidentu: laukia aršios lenktynės
DABAR RODOMA
Premjeras nori būti prezidentu: laukia aršios lenktynės
DABAR RODOMA
Sukčiai siaučia gatvėse: pinigus plėšia iš rankų
DABAR RODOMA
Tragiška avarija Šilutės rajone: žuvo motina ir duktė
DABAR RODOMA
Kauno ligoninė perpildyta: gatvėse sužalojimai skaičiuojami dešimtimis
DABAR RODOMA
Stano atskleidė paslaptį: už tai yra ypač dėkingas Zvonkui
DABAR RODOMA
Pavojinga sunkvežimio avarija "Via Baltica"
DABAR RODOMA
Pikul prakalbo apie klaidas: pasakė, kaip daugiau niekada nebesielgs
DABAR RODOMA
Susirinkusieji Seimo salėjė skandavo „Gėda, gėda“
DABAR RODOMA
Nors teismas baigė posėdį, mažametės įvaikinimo drama tęsiasi
DABAR RODOMA
Vilnietis savo kieme pasistatė ledinę Gedimino pilį

TELEVIZIJA


×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų