REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
8
Eismas (nuotr. BFL)

Lapkritį vairuotojus pasitinka naujos kelių eismo taisyklės (KET). Pasak Susisiekimo ministerijos, šį kartą pataisos skirtos papildomam pėsčiųjų ir dviratininkų saugumui užtikrinti. Visgi, senus įpročius pakeisti naujais privalės automobilių vairuotojai. Būtent jiems įsigalioja griežtesni reikalavimai.

8

Lapkritį vairuotojus pasitinka naujos kelių eismo taisyklės (KET). Pasak Susisiekimo ministerijos, šį kartą pataisos skirtos papildomam pėsčiųjų ir dviratininkų saugumui užtikrinti. Visgi, senus įpročius pakeisti naujais privalės automobilių vairuotojai. Būtent jiems įsigalioja griežtesni reikalavimai.

REKLAMA

Pasikeitus teisiniam eismo reguliavimui, nuo šiol vairuotojai privalo kitaip nei įprastai elgtis artėdami link pėsčiųjų perėjų bei lenkdami dviratininkus. Tuo metu pėstieji pereiti gatvės negalės kalbėdami ar kitaip naudodamiesi mobiliuoju telefonu.

Naujos vairuotojų pareigos 

Viena svarbiausių taisyklių, kurias būtina įsidėmėti, tai sukant į dešinę arba kairę sankryžose, privalu praleisti į vairuotojo važiavimo krypties bet kurią eismo juostą jau įžengusį, ja žengiantį arba dar prie pat kelkraščio stovintį ir laukiantį galimybės kirsti kelią pėsčiąjį. Toks pats reikalavimas taikomas ir nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose.

Tokį sprendimą, pasak saugaus eismo specialistų, paskatino priimti siekis apsaugoti labiausiai pažeidžiamus eismo dalyvius bei noras sumažinti žūčių skaičių perėjose.

REKLAMA
REKLAMA

Todėl, pasak jų, svarbu, kad vairuotojas situaciją įvertintų ir sprendimą dėl pėsčiojo praleidimo priimtų iš anksto, t. y., ne pėsčiajam jau stovint važiuojamoje dalyje, o jam dar esant ant šaligatvio ir ketinant įžengti.

REKLAMA

Taip pat vairuotojai nebegali skubinti pėsčiųjų ir pravažiuoti per perėją vos tik pėsčiajam išėjus iš transporto priemonės važiavimo juostos. Toks sprendimas priimtas atsižvelgiant į tai, kad pėstysis dėl nenumatytų priežasčių gali stabtelėti kelyje – suklupus ar kažką pametus, ir vairuotojas tokiu atveju nespėtų išvengti susidūrimo.

O apvažiuojant ar lenkiant ta pačia kryptimi važiuojančius dviratininkus, vairuotojai privalo išlaikyti ne mažesnį kaip 1 m šoninį atstumą, kai vairuojama ne didesniu kaip 50 km/h greičiu, ir laikytis 1,5 m atstumo, kai važiuojama greičiau nei 50 km/h.

REKLAMA
REKLAMA

Draudimai pėstiesiems

Įpusėjus lapkričiui vis dar pasitaiko atvejų, kuomet į perėjas žengiama naudojantis mobiliuoju telefonu. Toks elgesys pagal naujas kelių eismo taisykles yra nebepriimtinas ir baustinas.

Pakeitus 44 KET punktą, nustatyta, kad pėstysis privalo vengti bet kokių veiksmų, kurie atitrauktų jo dėmesį nuo aplinkos ir eismo situacijos kelyje stebėjimo, kuris padėtų užtikrinti asmeninį saugumą.

Pašaliniais veiksmais yra įvardijama kalbėjimas mobiliuoju telefonu, naudojimasis išmaniaisiais įrenginiais, muzikos klausymas. To kertant važiuojamąją dalį privalu vengti, kadangi šie veiksmai kelia pavojų kelyje savo ir kito eismo dalyvių sveikatai ir gyvybei.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, nuobaudos už šio reikalavimo nepaisymą nėra apibrėžtos Administacinių nusižengimų kodekse. Taigi, atsakomybė pėstiesiems galėtų būti pritaikyta nenumatytų pažeidimų tvarka. Tai reiškia, kad gresianti bauda siektų nuo nuo 10 iki 12 eurų. O pirmą kartą prigautiems tektų susimokėti 5 eurus.

Greitesni „klevai“

Pradedantiesiems vairuotojams nuo šiol leidžiama greičio pedalą ne gyvenvietėse spausti stipriau. Tai reiškia, kad šiems asmenims, vairuojantiems motociklus, lengvuosius automobilius, automagistralėse bus leidžiama važiuoti iki 100 km/h greičiu (buvo 90 km/h), greitkeliuose – ne didesniu kaip 90 km/h greičiu, keliuose su asfalto ar betono danga – ne didesniu kaip 80 km/h greičiu, kituose keliuose – ne didesniu kaip 70 km/h greičiu (visuose iki šiol buvo 70 km/h).

REKLAMA

Pakeitimai negalios tik keturračiams motociklams.

Taip pat didinamas leistinas greitis ir autobusams, krovininiams automobiliams greitkeliuose.

„Jei mokykliniai autobusai dabar turi važiuoti 70 km/h, tai dabar jie galėtų važiuoti 80 km/h, nes kitu atveju formuojasi spūstys. Matome pagal kitų šalių praktiką, kad įvedus pakeitimą, sumažėtų spūsčių“, – Vyriausybės posėdyje anksčiau sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Daugiau laisvės posūkiui į dešinę

Jau kitais metais vairuotojų laukia dar vienas svarbus pokytis. Nuspręsta, kad bus atsisakoma KET 75 punkto. Tai reiškia, kad į dešinę suksime kitaip. Kol kas, vadovaujantis papildomos sekcijos rodyklės kryptimi, leidžiama važiuoti tik įsijungus žaliam sekcijos signalui.

REKLAMA

Atsisakius šio punkto, miestų savivaldybės galės lanksčiau reguliuoti eismą sankryžose. Įrengus šviesoforą su papildoma sekcija į dešinę, kai pagrindinis žalias šviesoforo signalas būtų žalias skritulio formos signalas, nedegant papildomai sekcijai į dešinę būtų leidžiama važiuoti visomis kryptimis (taip pat ir į dešinę) pagal pagrindinį žalią šviesoforo signalą.

Šiuo atveju vairuotojas, sukdamas į dešinę pagal pagrindinį žalią šviesoforo signalą, privalės duoti kelią kitiems eismo dalyviams – dviratininkams bei pėstiesiems.

Tikimasi, kad šis sprendimas padės sumažinti transporto spūstis labiausiai automobiliais perpildytose miestų sankryžose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų