nuotr. Broniaus Jablonsko

nuotr. Broniaus Jablonsko

Jau kitais metais įsigalioja svarbus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimas, kuris, anot pokyčių iniciatorių, turėtų ženkliai palengvinti gyvenimą Lietuvos vairuotojams. Viliamasi, kad atitinkami sprendimai svariai prisidės prie transporto spūsčių mažinimo labiausiai automobiliais perpildytose miestų sankryžose.

Kas keičiasi nuo 2019-ųjų lapkričio 1-sios? Po jau mažiau kaip metų bus atsisakoma KET 75 punkto, kuris papildomos sekcijos rodyklės kryptimi leidžia važiuoti tik šios sekcijos signalui įsijungus.

Panaikinus šį punktą kelio savininkai (miestų savivaldybės – aut. past.) galės lanksčiau reguliuoti eismą sankryžose. Įrengus šviesoforą su papildoma sekcija į dešinę, kai pagrindinis žalias šviesoforo signalas būtų žalias skritulio formos signalas, nedegant papildomai sekcijai į dešinę būtų leidžiama važiuoti visomis kryptimis (tarp jų ir į dešinę) pagal pagrindinį žalią šviesoforo signalą.

REKLAMA

Šiuo atveju vairuotojas, sukdamas į dešinę pagal pagrindinį žalią šviesoforo signalą, privalės duoti kelią kitiems eismo dalyviams – dviratininkams bei pėstiesiems.

Pokyčiai eismo reguliavime (nuotr. Organizatorių)

Pokyčiai eismo reguliavime (nuotr. Organizatorių)

Į naujienų portalo tv3.lt klausimus apie laukiančius pokyčius atsako Susisiekimo ministerijos saugaus eismo ekspertas Vidmantas Pumputis.

Kokie pokyčiai laukia Lietuvos vairuotojų?

Kelių eismo taisyklėse yra numatyti pakeitimai, kurie įsigalios 2019 m. lapkričio 1 d. Pagal planą atsiras daugiau šviesoforų su papildomomis šviesoforų sekcijomis dešinėje pusėje.

Tačiau, priešingai nei dabar, įsigaliojus pokyčiams bus galima įvažiuoti į sankryžą ir atlikti dešinį posūkį net ir nedegant papildomai žaliai rodyklei. Žinoma, vairuotojas privalės praleisti tuo metu pėsčiųjų perėją kertančius kitus eismo dalyvius.

Kai prie pagrindinės žalios šviesos kartu užsidegs ir į dešinę sukti leidžianti žalia rodyklė, tada sukantys į dešinę jau nebeturės nieko praleisti, nes kitiems eismo dalyviams tuo metu degs judėjimą draudžiantys eismo reguliavimo signalai.

Ar priimant šiuos pakeitimus buvo remiamasi kitų šalių eismo reguliavimo praktika?

Niekas šiuo atveju neišradinėja dviračio. Tokia sistema galioja daugelyje Europos šalių. Vienas iš pavyzdžių – Vokietija. Europoje toks eismo reguliavimo būdas yra pakankamai paplitęs.

Kaip tai atsilieps transporto spūsčių problemų sprendimui?

Turėtume matyti teigiamą efektą. Vairuotojui nebūtinai reikės laukti, kol papildomame sektoriuje užsidegs žalia rodyklė. Jis galės pasukti į dešinę. Žinoma, tik įsitikinęs, kad nėra kitų eismo dalyvių jo judėjimo kryptimi. Manau, kad savivaldybėms tai taps geru įrankiu mažinant transporto spūstis labiausiai perkrautose sankryžose.

REKLAMA

Ką galėtumėte pasakyti apie eismo reguliavimą su žaliomis rodyklėmis lentelėse (leidžiančiomis sukti į dešinę), kurių Lietuvoje nebeturėtų likti iki 2020-ųjų?

Niekas nesako, kad jos yra kažkoks blogis, bet paprasčiausiai kitose šalyse jų nėra. Kaip rodo geroji kitų šalių praktika, jei yra šviesoforas, tai reikėtų naudoti tik šviesoforo elementus.

Tokių žalių rodyklių kaip yra Lietuvoje daugiau niekur nerasi. Todėl čia atvykę užsieniečiai dažnai nesupranta tos lentelės. Maža to, tamsiu paros metu tas lenteles vairuotojams kartais būna sunku pastebėti.

Norėčiau pridurti, kad savivaldybėms bus atrištos rankos rinktis atitinkamus eismo reguliavimo sprendimus. Jos galės spręsti ar įrengti papildomą sekciją, ar išmanųjį daviklį, kuris reaguotų į eismo intensyvumą.

Kaip manote, kaip stipriai padaugės šviesoforų, kuriuose bus įrengtos papildomos sekcijos posūkiams į dešinę?

Šiuo metu dar tikrai labai sunku pasakyti. Teko bendrauti su Vilniaus savivaldybės atstovais, kurie minėjo, kad iš pradžių įrengs keletą papildomų sekcijų. Vėliau bus vertinami eismo pokyčiai ir priimami atitinkami sprendimai.

Tikėtina, kad sektoriai, leidžiantys sukti į dešinę, atsiras tose sankryžose, kur anksčiau buvo leidžiama daryti tokį posūkį esant žalios rodyklės lentelei. Net neabejojame, kad šie pokyčiai leis sklandžiau reguliuoti eismą.

Ai
2018-11-10 09:54:51
P.s. spendimas su sekcijomis iš tikro paprastas ,- įrengti tokias pat raudonas sekcijas, kurios draudžia važiuoti nurodytomis kryptimis. Va tada tai būtų normali europinė praktika
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
[email protected]

Naujienų portalo tv3.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB All Media Lithuania sutikimo draudžiama.

Top Video

Tragiška avarija Šilutės rajone: žuvo motina ir duktė
DABAR RODOMA
Tragiška avarija Šilutės rajone: žuvo motina ir duktė
DABAR RODOMA
Kauno ligoninė perpildyta: gatvėse sužalojimai skaičiuojami dešimtimis
DABAR RODOMA
Stano atskleidė paslaptį: už tai yra ypač dėkingas Zvonkui
DABAR RODOMA
Pavojinga sunkvežimio avarija "Via Baltica"
DABAR RODOMA
Pikul prakalbo apie klaidas: pasakė, kaip daugiau niekada nebesielgs
DABAR RODOMA
Susirinkusieji Seimo salėjė skandavo „Gėda, gėda“
DABAR RODOMA
Nors teismas baigė posėdį, mažametės įvaikinimo drama tęsiasi
DABAR RODOMA
Vilnietis savo kieme pasistatė ledinę Gedimino pilį
DABAR RODOMA
„Sodros“ naujovės: kaip pasiruošti sotesnei pensijai?
DABAR RODOMA
Įspėja: plinta naujas sukčiavimo būdas
GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI
REKLAMA
AS 2019-01-10 23:34:33
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tas pats tik dar i kairę reikia padaryti! Anglijoje galima sukt bet kokiam kryptimi Degant pagrindiniam Žaliam. Nereikia laukt praleisk ir vaziok Ir tai labai padeda.    ATSAKYTI
Linas 2018-11-17 15:19:09
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kaip rašoma, kad lenteles sunkiai pastebimos tamsoje. Lygiai taippat papildomos sekcijos, jos tamsoje nematomos. Va sitai reikia spresti.   ATSAKYTI
Velnias 2018-11-17 11:30:53
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kuo daugiau nauju taisikliu tuo daugiau kamsciu.pudrina smegenis sau ir kitiems.   ATSAKYTI
Laimis 2018-11-16 17:20:01
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Oj pinigu plovimas lietuvoj vyksta... Varge varge...    ATSAKYTI
Jonis 2018-11-16 12:48:14
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
nu gal geriau priimkite normalų eismo specialistą Vilniuje, nes jausmas toks, kad dirba kažkieno sūnelis ir savo niekam tikusio balakauro darbo pagrindu organizuoja eismą realizuodamas visokias utopines idėjas... pažiūrėkite kas per keleris metus pasidarė net ten, kur anksčiau problemų nebuvooo...   ATSAKYTI
Vytas 2018-11-13 23:29:07
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Europoj tokiu nesamoniu senai nėra čia pas mumis stresuoja žiopliai    ATSAKYTI
Teisutia 2018-11-11 12:46:12
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Šiap nėra lentelių, bet Californijoje, tokiam mieste kaip Los Angelas. Kad sumažinti spusčių skaičių, leidžiama sukti į dešine visada, net raudonam signalui. Kaip pas mus su rodykle(lentele).    ATSAKYTI
2018-11-11 08:49:22
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Dar sukant i kairę taip padaryti reikia.    ATSAKYTI
Valentina 2018-11-11 08:03:28
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
As turiu interneta tai sia naujove perskaiciau,taciau ne visi vairuotojai apie sia naujove suzinos ir kelyje kils daugiau bedos nei naudos.   ATSAKYTI
Aras 2018-11-10 20:53:28
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Atsilike dar nuo visu o nori kazka parodyt.gera seima turim.   ATSAKYTI
Asta 2018-11-10 20:01:05
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Lietuviai tuoj nebeeis is namu, nes iseje tiesiog nebezinos nei kaip eit,nei kaip vaziuot, nei kaip ziuret,nei kaip kvepuot. Kokie lochai musu valdzioj. Su kiekviena naujove zmones turi tureti laiko apsiprasti, o cia cia vienam kampe pakeite ta,kitam kita ir zmones turi suspeti suzinoti ir dar vykdyti vienu metu. Chaosas. Tokio chaoso,manau,galiu drasiai sakyti,daugiau tikrai niekur nera arba jei yra,tai tik atsilikusioae musu valdanciuju pustustese galvose.   ATSAKYTI
NeAsta 2018-11-12 09:27:02
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Ponia Asta nekledėkite.  
Haris Haleris 2018-11-16 17:13:31
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Na tikrai, ponia Asta, nekliedėkite.  
Vytautas 2018-11-10 19:51:17
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Sveiki, pats geriausias pasiulimas butu, is daugumos sankryzu daryti ziedines sankryzas. Teko pagyventi Norvegijoje ir pastebejau kad daugumoje yra ziedines sankryzos, taip yra isvengiama bereikalingu stovejimu prie sviesaforo, per kuriuos prisirenka nemazai automobiliu. Kaip pvz: Ringaudu(kauno raj) sviesaforas pakeistas ziedine sankryza, kamciu toje vietoje nebera.   ATSAKYTI
Kestas 2018-11-10 19:49:16
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tai as tada nesuprantu kodel tada naikina zalias rodykles "minkstumo zenklus" o dabar jau bus vel galima sukt nors ir sviesaforas to neleidzia? Kur logika?   ATSAKYTI
BRONIUS TAMALIUNAS. 2018-11-10 18:33:23
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
BUTINA PRIIMTI KET PAKEITIMUS KAD TOKE SITUACIJE NESUSIDARYTU-----PAVYZDYS ---STOVIU PRIE SVIESAFORO ,RODAU POSUKY SUKTI Y DESINE,UZSIDEGA ZALE,AS PAJUDU PREDEDU SUKT Y DESINE, PRISTABDAU PRALEISTI PESCIUOSIUS.TUO METU SALE MANES KAZKAIP PRASISPRAUDES DVIRATININKAS DUODA MAN PER KAPOTA ,BUGTAI JIS VAZIUOS TIESEI,IR AS TURIU JY PRALEISTI.KADA PASUKAU JIO NEBUVO.JIS PRO KITAS MASINAS TAIP PAT LAUKENCES DARYTI POSUKY ,TARP KELIO KRASTO IR MASINU ESAMA GAL 30 CTM. TARPELY MUM BESTOVINT PRALINDO.... --DVIRATY LENKTI PRIVALOM PER PUSANTRO METRO, GERAI TOKEI SITUACIJEI ISVENKTI REIKE YSTATYMO KAD DVIRATININKAS NETURI TEISES PRALYSTI PER MINETA TARPA,O GALI VAZIUOTI JEI YRA NORS 1 METAS LAISVAS NUO KELKRASCIO.TADA NELANDZIOS TARP MASINU IR NESUKELS PAVOJEUS SAU IR MASINU VAIRUOTOJEM.O BE TO TARP MASINU EILIU LANDZIOJE IR MOTOCIKLININKAI SUKELDAMI GRESME SAU IR KITIEM EISMO DALYVEM.   ATSAKYTI
Romas 2018-11-11 12:22:49
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Šiam rašytojui siūlyčiau išmokti Lietuvių kalbos ir tada komentuoti
  
Ričardas 2018-11-10 18:11:10
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Man atrodo padaugės autoįvykiu su pesčiaisiais perėjose!   ATSAKYTI
Paška 2018-11-10 14:29:58
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
O kada STOP ženklus prieš geležinkelio pervažas nuims kaip visoj Europoj,ir kada nenormalius gulinčius mentus nuo kelių nugrauš kaip visoj europoj,mokam už kelius o važiuot negalim,dar durnių y prezidentus išrinkim,tai nežinia ko prigalvos chrienavas stribas   ATSAKYTI
Juozas 2018-11-10 19:19:24
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Kol nuvaziuoju iki zirmunu nuo europos parko, tai 18 gulinciu policininku reik pravaziuot,o dabar kur statoma maksima prie naujaneriu ziedo,tai visiskai debiliskai,kas kokius 20 metru trys lezakai.  
Rimvydas 2018-11-10 14:27:58
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Kokie debilai Lietuvoj biurokratai istatymu leidėjai,25m.Ir vis iš naujo...   ATSAKYTI
Aivisss 2018-11-10 11:08:44
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Neturi ka parasyt, tai eik kavos gert ar dar ka, o ne palevas rasyk cia, zurnaliuga nevykelis blyn..    ATSAKYTI
Tomas 2018-11-10 10:50:30
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Amerikoi ir per raudoną sukama į dešinę naudojantis paskutinio pirmumo teise.   ATSAKYTI
jo 2018-11-10 10:24:15
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
O tai kas čia per praregėjimas. Visą laiką taip važiavon, keli metai kaip uždraudė ir dabar vėl bus galima ir tik po metų. Tai kodėl ne nuo rytojaus? Saliamonai. Čia jau koks parlamentaras išmintį demonstruoja-rodo, kad dirba .    ATSAKYTI
Saulius Skvernelis Rusnėje (Jovitos Gaižauskaitės nuotr.) (nuotr. TV3)
Saulius Skvernelis galiausiai prisipažino: premjeras nori tapti prezidentu, todėl į Prezidnto rinkimus jis eis. Skvernelio teigimu, žmonėms reikia turėti pasirinkimą, užtat jis ...
Eurovaistinė (nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)
 Sveikatos reikalų ministras Aurelijus Veryga žada sudaryti galimybę ligoninių vadovams įsteigti valstybines vaistines įstaigose dar šiemet. Sveikatos reikalų komiteto ...
Sukčiai Šiaulių gatvėse  (nuotr. stop kadras)
Šiaulių apylinkėse siaučia įžūlios čigonės. Metodas gerai ištobulintas – sutiktam praeiviui įtariamos aferistės įkyriai bruka kažkokią prekę ir reikalauja už ją pinigų. Kai ...
Alkoholis ir pinigai (nuotr. 123rf.com)
Marijampolės ligoninės reanimacijoje gaivinamas 15 metis, kuriam nustatytas beveik trijų promilių girtumas. Medikai sako, kad išgėrusių vaikų atvežama nemažai, bet šis jau kone ...
orai (Fotodiena/Rokas Lukoševičius )
Kelininkams žiema prasidėjo anksčiau nei įprastai, permainingos oro sąlygos negaili iššūkių. Atsižvelgdama į pastarosiomis dienomis vyravusius žiemos reiškinius, valstybinės ...
REKLAMA

Top Video

Tragiška avarija Šilutės rajone: žuvo motina ir duktė
DABAR RODOMA
Tragiška avarija Šilutės rajone: žuvo motina ir duktė
DABAR RODOMA
Kauno ligoninė perpildyta: gatvėse sužalojimai skaičiuojami dešimtimis
DABAR RODOMA
Stano atskleidė paslaptį: už tai yra ypač dėkingas Zvonkui
DABAR RODOMA
Pavojinga sunkvežimio avarija "Via Baltica"
DABAR RODOMA
Pikul prakalbo apie klaidas: pasakė, kaip daugiau niekada nebesielgs
DABAR RODOMA
Susirinkusieji Seimo salėjė skandavo „Gėda, gėda“
DABAR RODOMA
Nors teismas baigė posėdį, mažametės įvaikinimo drama tęsiasi
DABAR RODOMA
Vilnietis savo kieme pasistatė ledinę Gedimino pilį
DABAR RODOMA
„Sodros“ naujovės: kaip pasiruošti sotesnei pensijai?
DABAR RODOMA
Įspėja: plinta naujas sukčiavimo būdas

TELEVIZIJA


×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų