REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kol kiti Europos miestai skelbiasi, kad uždraus dyzeliniais varikliais varomas transporto priemones, Vilniaus valdžia perka 10 naujų dyzelinių autobusų.

Kol kiti Europos miestai skelbiasi, kad uždraus dyzeliniais varikliais varomas transporto priemones, Vilniaus valdžia perka 10 naujų dyzelinių autobusų.

REKLAMA

„Luminor“ banko vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas savo feisbuke paskelbė lentelę, kurioje matyti, kad nuo taip vadinamo „Dyzelgeito“ pradžios, kai paaiškėjo, kad automobilių gamintoja „Volkswagen“ klastojo jos automobilių skleidžiamos taršos matavimų rezultatus, dyzelinių automobilių pardavimai smuko į nematytas žemumas.

„Panašu, kad „Dyzelgeito“ skandalas yra dyzelinių automobilių eros pabaigos pradžia: gyventojai masiškai atsisako pirkti dyzelinius automobilius, o valdžios institucijos skuba įvesti vis naujus apribojimus“, – socialiniame tinkle rašė ekonomistas.

Ž. Mauricas samprotavo, kad lietuviai gali tuo pasinaudoti ir už žemą kainą nusipirkti Vakarų Europoje paklausos nebeturinčių dyzeliu varomų transporto priemonių:  „Visgi toks sprendimas tampa vis rizikingesnis, tad du kartus pagalvokite prieš pirkdami, kad nebūtų kaip iš V. Kernagio dainos: „Kaip gera turėti (dyzelinį) automobilį, bet kur važiuoti (bus galima) su juo, o kas pasakys man?“

REKLAMA
REKLAMA

Dyzelių varomų transporto priemonių paklausa Europoje mažėja dėl draudimų, kuriuos įveda miestų valdžios. Romoje 2024 m. dyzelinėms transporto priemonėms nebus leidžiama įvažiuoti į centrinę miesto dalį, kai kuriuos dyzelinius variklius jau uždraudęs yra Milanas, iki 2025 m. tai padaryti planuoja Paryžius, Atėnai ir Madridas, o šalies teismams leidus įvesti tokius draudimus, tokių priemonių imasi ir Vokietijos miestai.

REKLAMA

O Vilniuje spalio pradžioje buvo pranešta, kad sostinė skelbia konkursą pirkti 10 naujų dyzelinių autobusų.

Taršos mažės

„Vilniaus viešojo transporto“ direktorius Rimantas Markauskas ramina, kad naujai perkami autobusai taršos mieste nepadidins, o kaip tik ją sumažins.

„Planuojamų pirkti mažos talpos autobusų variklis turi atitikti ne žemesnį kaip Euro 6 emisijos standartą arba ekologiškesnių ir ekonomiškesnių variklių oro taršos ribinius reikalavimus. Skaičiuojama, kad autobusai su tokiais varikliais taršą mieste sumažintų net 5 kartus, lyginant juos su senaisiais autobusais, turinčiais Euro 2 ir Euro 3 variklius“, – tvirtino R. Markauskas.

REKLAMA
REKLAMA

Jo teigimu, Vilnius nėra vienintelis miestas, kuris perka panašius autobusus.

„Pastaruoju metu ne vienas Vakarų Europos miestas pirko būtent dyzelinius autobusus su Euro 6 emisija dėl mažų taršos rodiklių – pavyzdžiui, Berlynas, kuriame per 2019 m. planuojama įsigyti 950 tokių autobusų“, – pridėjo „Vilniaus viešojo transporto“ vadovas.

Nemato priežasčių

„Kodėl Vilnius vis perka dyzelinius? Jokių racionalių motyvų dyzeliui 2018 metais nėra ir negali būti“, – taip kalba buvusi Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narė ir išmaniųjų miestų konsultantė Indrė Jakaitytė.

Jos nuomone, absurdiška dabar rinktis dyzelines viešojo transporto priemones, kai pažangūs Europos ir pasaulio miestai jas riboja ir palaipsniui jų atsisako.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Net ekonominė logika čia nepasiteisina, nes tikrai nesutaupoma. Tie patys dujiniai autobusai, kurie ir galėjo būti tarpinis variantas iki pilnai atnaujinti transporto parką maksimaliai netaršiomis transporto priemonėmis, yra prieinami už panašias ar net mažesnes kainas. Šiuo metu rinka siūlo ir hibridus, jei pilnai elektriniai dar nedrąsu. Taip, hibridiniai autobusai brangesni, bet sakyčiau geriau šiek tiek daugiau sumokėti dabar nei vėliau gyventojai už tai mokės savo sveikata.“, – kalbėjo pašnekovė.

Pasak „Viešojo transporto vadovo“ R. Markausko, pagal pirminį planą buvo norima pirkti dešimt mažos talpos gamtinėmis dujomis varomų autobusų, tačiau tinkamų mažos talpos autobusų, kokių norėjo įmonė, šiuo metu rinkoje nėra.

REKLAMA

„Konkurso sąlygose degalų rūšis yra konkrečiai nenumatyta, todėl tiekėjai gali pasiūlyti tiek dyzelinius, tiek hibridinius mažos talpos autobusus“, – teigė R. Markauskas.

Visgi, naujieji dyzeliniai autobusai turėtų aplenkti miesto centrą. Įmonės vadovas teigė, kad naujieji autobusai keleivius veš labiau nuo miesto centro nutolusiuose maršrutuose, pavyzdžiui, 9 maršrute, vežančiame nuo Zuikių g. iki Baltosios Vokės, arba 115 maršrute, kuriame autobusai kursuoja nuo Antakalnio iki Parko g.

Pašnekovo teigimu, nauji dyzeliniai autobusai į miesto gatves turėtų išriedėti kitų metų vasarą.

Planuojama, kad iki 2020 m. sostinės autobusų parkas iš viso pasipildys 5 elektra varomais, 70 triašių hibridinių, 50 dviašių suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų ir 10 mažos talpos autobusų.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų