REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
62
Išpardavimas (nuotr. Fotodiena.lt)

Prekybos centrų išpardavimai jau vilioja pirkėjus nuolaidomis. Nors didžiosios nuolaidos pradedamos skelbti gruodį, užrašais „sezoninis išpardavimas" prekybos centrai vilioja jau dabar. Tiesa, ekspertai abejoja, kad ši priemonė taikoma vartotojų naudai.

62

Prekybos centrų išpardavimai jau vilioja pirkėjus nuolaidomis. Nors didžiosios nuolaidos pradedamos skelbti gruodį, užrašais „sezoninis išpardavimas" prekybos centrai vilioja jau dabar. Tiesa, ekspertai abejoja, kad ši priemonė taikoma vartotojų naudai.

REKLAMA

„Akropolis Group“ Komunikacijos departamento vadovas Dominykas Mertinas tv3.lt naujienų portalui pasakojo, kad per vidurio sezono išpardavimą drabužių ir avalynės kainos smunka, bet ne itin žymiai.

Nuolaidos – neįspūdingos 

„Nuolaidos siekia paprastai nuo 20 iki 40 proc. Įprasta, kad išpardavimo pradžioje nuolaidos yra kiek mažesnės, tačiau prekių pasirinkimas didesnis. Vėliau nuolaidos auga, tačiau prekių likutis mažėja, mažesnis tampa ir dydžių, spalvų, modelių pasirinkimas“, – sakė D. Mertinas.

Kauniečius nuolaidomis iki 50 proc. avalynei, drabužiams, apatiniam trikotažui, laisvalaikio, namų ir interjero prekėms pasitinka ir prekybos centras „Mega“. Visgi parduotuvės marketingo vadovė Ieva Goštautaitė-Gedutė sakė, kad šio meto išpardavimai skiriasi nuo įprastų.

REKLAMA
REKLAMA

„Vidurio sezono prekių išpardavimas šiek tiek skiriasi nuo išpardavimų, vykstančių vasaros ar žiemos sezonų metu. Vykstant vidurio sezono išpardavimui, daugelis operatorių taiko nuolaidas net ką tik vitrinas išvydusioms naujų kolekcijų prekėms, todėl nuolaidų dydis gali būti ne toks žymus, tačiau pirkiniai – vertingi, artimi ir aktualūs šiuo metu esančiam sezonui“, – patikino I. Goštautaitė-Gedutė.

REKLAMA

Išpardavimų poreikio tendenciją rudenį šalyje pastebi ir „Ozo“ prekybos centro rinkodaros vadovė Gerda Pranaitytė.

„Pastebime, kad lapkričio mėnesį prasidedančių vidurio sezono išpardavimų tendencija jau įsitvirtino ir Lietuvoje. Tuo pačiu vis labiau populiarėja pasaulinis „Juodojo penktadienio“ (angl. Black Friday) nuolaidų fenomenas.

Prie to ypač prisideda tarptautiniai prekių ženklai, kurie „Juodojo penktadienio“ nuolaidas pirkėjams siūlo nepriklausomai nuo to, ar prekybos centre tuo metu vykdomos kitos akcijos. Manome, kad „Juodasis penktadienis“ galėtų tapti tradicine išpardavimų diena ar savaitgaliu Lietuvoje, kuomet pirkėjai patogiai ir neskubėdami galėtų apsipirkti mėgstamose prekybos vietose“, – pasakojo G. Pranaitytė.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak D. Mertino, didieji sezoniniai išpardavimai, kurių metu dominuoja 50-70 proc. nuolaidos, šiame prekybos tinkle vyksta žiemą ir vasarą. Žiemos išpardavimas paprastai prasideda iš karto po didžiųjų žiemos švenčių ir tęsiasi iki vasario vidurio. Vasaros išpardavimas įprastai startuoja birželio viduryje ir tęsiasi iki liepos pabaigos.

Taupymas virsta išlaidavimu

Tačiau rinkodaros specialistai išpardavimuose įžvelgia klastos ir neskuba teigti, kad tai – geriausias metas apsipirkti, padėsiantis sutaupyti.

„Pirkėjai ir pardavėjai yra užsisukę į užburtą nuolaidų ratą. Kai kuriose prekių kategorijose nuolaidos tapo esminiu pirkėjo sprendimą lemiančiu veiksniu. Tai – aštrios konkurencinės kovos pasekmė. Išsivysčiusiose rinkose nuolaidos labiau taikomos atsikratyti mažiau patraukliomis prekėmis, pavyzdžiui, praeito sezono prekių likučiais“, – teigė rinkodaros specialistas Audrius Savickas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak jo, šiuo metu prekybininkų pažadai yra suvaldyti esančių įstatymų dėl klaidinančios reklamos bei jų taikymas praktikoje.

„Konkurencijos taryba yra nubaudusi nemažai įmonių, todėl retai pamatysite 80 proc. nuolaidas, o jeigu ir pamatysite, tai, tikėtina, kad jos ir bus taikomos. Iš tiesų gali pasitaikyti prekybininkų manipuliacijų, tačiau tai labiau išimtis nei taisyklė. Pirkėjams patarčiau nepamiršti, kad nemokamas sūris būna tik pelėkautuose, taigi verta būti atidiems ir įvertinti produkto galutinę kainą nepaisant patrauklios nuolaidos.

Įdomu ir tai, kad tyrimai rodo, jog nusipirkę prekę su nuolaida ja džiaugiamės mažiau, t.y. nenoromis gauname žinutę, kad prekė ilgai nebuvo reikalinga", – kalbėjo A. Savickas.

REKLAMA

Portalas tv3.lt primena, kad Teisingumo ministerija ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) atliko tyrimą, kurio metu lygino tų pačių drabužių, avalynės, buitinės technikos kainas to paties prekės ženklo parduotuvėse skirtingose Europos Sąjungos šalyse.

Rezultatai parodė, kad kai kurios prekės pigesnės net kaimyninėje Latvijoje. Tyrimas atskleidė, kad Lietuvoje dalis prekių 10 ir daugiau eurų yra brangesnės nei identiškos prekės kitose šalyse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų