Partnerio turinys
Turinys paruoštas bei kontroliuojamas projekto partnerio
2018.08.30 12:09
Duomenys į EIS nepertraukiamai keliauja iš kelių orų sąlygų stotelių, eismo stebėjimo kamerų ir daugybės kitų įrenginių.

Duomenys į EIS nepertraukiamai keliauja iš kelių orų sąlygų stotelių, eismo stebėjimo kamerų ir daugybės kitų įrenginių.

Ką tik praūžusi stipri liūtis užliejo kelio, kuriuo jūs važiuojate, atkarpą, ar dėl neseniai įvykusios avarijos eismas viename jo ruože užblokuotas... Laikas eina, ir jūs jau vėluojate pristatyti krovinį... Bet jei iš anksto būtumėte žinojęs, kad tam tikrame kelio ruože galite įstrigti, gal galėjote šį reisą planuoti keliomis valandomis vėliau ar pasukti kitu keliu ir apvažiuoti kliūtį?

REKLAMA

Tereikėjo visai nedaug – planuojant kelionę ar jau ją pradėjus užsukti į internetą. O jame yra ir daugiau kelių transporto srityje dirbantiems verslininkams, vairuotojams ir tiesiog keliautojams naudingos informacijos bei teikiamų elektroninių paslaugų. Ir jų nuolat daugėja.

Eismoinfo – kompiuteryje ir mobiliajame įrenginyje

Besiruošdami į kelionę tikriausiai daugelis esate apsilankę jau septynerius metus veikiančioje interneto svetainėje Eismoinfo.lt? Šioje svetainėje lietuvių ir anglų kalbomis teikiama nuolat atnaujinama eismo dalyviams aktuali informacija apie apribojimus keliuose dėl darbų ir eismo įvykių, spūstis, rekomenduojamas apylankas, eismą sunkinančias oro sąlgas, kelio dangos būklę bei kitus svarbius dalykus.

Į ją patenka apibendrinta informacija iš Valstybinės reikšmės kelių eismo informacinės sistemos (EIS), kurią įdiegė Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (LAKD), siekdama suteikti kelių naudotojams kuo išsamesnę informaciją apie valstybinių kelių būklę, eismo ir orų sąlygas. Duomenys į EIS nepertraukiamai keliauja iš valstybinės reikšmės keliuose esančių įrenginių – 127 kelių orų sąlygų stotelių, 392 eismo stebėjimo kamerų, 342 eismo intensyvumą matuojančių įrenginių, 55 kintamos informacijos ženklų ir beveik 1000 kelių priežiūros mechanizmų – iš viso iš daugiau kaip 1900 įrenginių. Eismo informacijos centro darbuotojai papildo juos duomenimis apie eismo apribojimus, susijusius su kelių remontu, eismo įvykiais ar įvairiomis kliūtimis. Visa informacija svetainėje Eismoinfo.lt, kuri buvo sukurta panaudojant Europos Sąjungos (ES) fondų lėšas, skelbiama ne tik tekstine, bet ir garsine forma bei atvaizduojama interaktyviame žemėlapyje.

REKLAMA

Svetainėje Eismoinfo.lt ir mobiliojoje aplikacijoje „Eismo info“ rasite nuolat atnaujinamą informaciją apie kelių būklę, apribojimus, eismo ir oro sąlygas valstybinės reikšmės keliuose.

Svetainėje Eismoinfo.lt ir mobiliojoje aplikacijoje „Eismo info“ rasite nuolat atnaujinamą informaciją apie kelių būklę, apribojimus, eismo ir oro sąlygas valstybinės reikšmės keliuose.

Taip pat galima naudotis „Eismo info“ mobiliąja aplikacija, skirta besinaudojantiems mobiliaisiais įrenginiais, kurioje eismo dalyviai ras informaciją apie eismo sąlygas valstybinės reikšmės keliuose. Čia, kaip ir svetainėje Eismoinfo.lt, galima peržiūrėti aktualią ir išsamią informaciją apie eismo sąlygas: kelių būklę bei kelių oro sąlygas, o žiemą ir apie tai, kada koks kelio ruožas buvo valytas ir pabarstytas, taip pat apie eismo intensyvumą, eismo ribojimus. Be to, čia rasite ir vaizdus iš keliuose esančių vaizdo kamerų bei daug papildomos informacijos – kur įrengtos įkrovos aikštelės elektromobilių vairuotojams, lankytinas vietas ir poilsio aikšteles. Naudodamiesi šia aplikacija matysite visą aktualią informaciją apie eismo sąlygas ir galėsite patogiai planuoti kelionės maršrutą – pasirinkti kelionės pradžios tašką, tikslą ir tarpines stoteles, atsižvelgdami į esančius eismo ribojimus, kintančias oro sąlygas ar kitą informaciją, kuri padės apsispręsti renkantis, kuriuo keliu geriau važiuoti.

„Be to, naudojantis šia aplikacija galima operatyviai gauti pranešimus apie svarbius ar pavojingus įvykius, vykstančius šalia Jūsų buvimo vietos ir likusioje jūsų suplanuoto maršruto atkarpoje, o pastebėję, kad kelyje įvyko eismo įvykis, atsirado kokia nors kita eismui trukdanti kliūtis, patys galite apie tai pranešti skambučiu arba elektroniniu pranešimu – išsiųsti informaciją su nuotraukomis ar filmuota medžiaga Eismo informacijos centro operatoriui. Tai pagreitins bei palengvins atsakingų tarnybų darbą, o kiti vairuotojai taip pat bus įspėti apie kelyje esančias problemas“, – pasakoja LAKD Projektų įgyvendinimo ir techninės priežiūros skyriaus vedėjas, vykdantis direktoriaus pavaduotojo funkcijas Eduardas Grinaveckas.

REKLAMA

Mobilioje aplikacijoje – elektromobilių įkrovos ir e.vinječių platinimo vietos

Viena iš naujesnių paslaugų, kurią taip pat rasite interneto svetainėje ir mobiliojoje aplikacijoje „Eismo info“ – elektroninė paslauga elektromobilių vairuotojams. Čia rasite elektromobilių įkrovos vietas bei realiu laiku galėsite matyti, ar jus dominanti įkrovos vieta laisva, ir elektromobilių įkrovimo vietos stebėjimo kameros vaizdą. Plečiantis viešosios elektromobilių įkrovos vietų tinklui, į šią sistemą bus integruotos ir naujos įkrovos vietos.

E.vinjetė – taip pat viena iš naujesnių LAKD teikiamų ektroninių paslaugų, kuria galima pasinaudoti internetu. Tai elektroninis įrašas Valstybinės reikšmės kelių eismo informacinėje sistemoje, kuris patvirtina, kad sumokėtas kelių naudotojo mokestis. Jas platinti LAKD pradėjo šių metų kovo mėnesį ir nuo tada vairuotojams nebereikia vykti į degalines ar kitas vinječių pardavimo vietas įsigyti lipduko, kuris buvo klijuojamas ant transporto priemonės stiklo. Nebeliko ir paties lipduko – informacija apie tai, kada įsigyta vinjetė, koks jos galiojimo laikas, taip pat transporto priemonės, kuriai išduota elektroninė vinjetė, kategorija ir valstybinis registracijos numeris saugoma elektroniniame įraše.

Leidimai važiuoti valstybinės reikšmės keliais – internetu

Dar viena elektroninė paslauga – elektroninė leidimų važiuoti didžiagabaritinėms ir sunkiasvorėms transporto priemonėms valstybinės reikšmės keliais išdavimo sistema. Įmonėms, kurios Lietuvos keliais gabena krovinius tokiais automobiliais, skirta paslauga galima naudotis nuo praėjusių metų pabaigos. Naudodamasis šia LAKD sukurta paslauga, kurią taip pat rasite Eismoinfo.lt svetainėje, transporto priemonės valdytojas ar jo įgaliotas asmuo gali lietuvių ar anglų kalba užpildyti prašymą, pateikti jį el. būdu ir per kelias minutes gauti elektroninį leidimą.

REKLAMA

Įmonės, kurios Lietuvos valstybinės reikšmės keliais gabena krovinius, leidimus gali gauti el. būdu.

Įmonės, kurios Lietuvos valstybinės reikšmės keliais gabena krovinius, leidimus gali gauti el. būdu.

Darbą pagreitina tai, kad naują prašymą galima pildyti naudojantis pateiktu anksčiau – tiesiog patikslinti reikiamus duomenis ir pateikti. Kitas šios sistemos privalumas – automatizuotas važiavimo maršrutų derinimas tam tikro aukščio, ilgio, masės ir ašies apkrovos transporto priemonėms, kai maršrute nėra eismo apribojimo, apie kuriuos taip pat informuojama svetainėje Eismoinfo.lt. Jei sistema automatiškai ir operatyviai prašymo negali suderinti, darbo imasi atsakingi darbuotojai. Dėl kokių nors priežasčių atmestą prašymą klientas gali pakoreguoti ir pateikti iš naujo naudodamasis ta pačia elektronine paslauga.

Be to, sistema automatiškai skaičiuoja mokestį už važiavimą keliais ir el. paštu klientui pateikia mokėtiną sumą. Susimokėti galima naudojantis elektroninės bankininkystės įrankiais per Elektroninius valdžios vartus. Jokių mokėjimo dokumento kopijų šiuo atveju pateikti nereikia. O jei mokėsite kitais būdais, dokumentus apie atliktą mokėjimą galėsite pateikti el. paštu. Vos tik sistema gaus informaciją, kad mokestis sumokėtas, automatiškai bus suformuotas leidimas, kuris bus paskelbtas internete. Jei dėl kokių nors priežasčių iki nurodyto laiko nebus sumokėta, sistema prašymą automatiškai atmes. Taip pat automatiškai pateikiama informacija ir apie išduoto leidimo galiojimo laiko pabaigą. O jei leidimą užsakęs klientas jį atšaukia, jei jis permokėjo ar padarė kokią nors klaidą mokėjimo pavedime ir nori susigrąžinti pinigus, prašymą patvirtinti, kad įmoka nepanaudota, LAKD jis gali išsiųsti el.paštu. Tai patvirtinantį raštą, su kuriuo klientas gali kreiptis į VMI dėl pinigų grąžinimo, LAKD jam taip pat išsiųs el.paštu. Taigi, ir šiuo atveju viską galima sutvarkyti internetu nepakilus nuo darbo stalo.

REKLAMA

„Vintra“ – informacinė sistema keliaujantiems viešuoju transportu

Nuo 2015 m. lapkričio veikia patogi kelionių viešuoju transportu planavimo informacinė sistema „Vintra“. Būtent jos pagrindu veikia keleiviams skirta kelionių viešuoju transportu maršruto paieškos ir planavimo elektroninė paslauga, kuria naudojantis galima greitai sužinoti visą būsimai kelionei reikalingą informaciją, palyginti kelionę viešuoju transportu ir privačiu automobiliu bei pasirinkti greičiausią, trumpiausią ar ekonomiškiausią variantą. ,,Vintra“ nuo kitų kelionių planavimo sistemų skiriasi tuo, kad joje kaupiami visų viešojo transporto rūšių Lietuvoje (kelių, oro, vandens ir geležinkelių) duomenys, todėl kai keliautojas planuoja kelionę, sistema pati parenka ir pasiūlo jam greičiausią, ekonomiškiausią ar trumpiausią maršrutą bei vizualiai atvaizduoja jo trajektoriją, tame maršrute esančias stoteles, apskaičiuoja važiavimo laiką ir pan.

,,Vintroje“ kaupiami visų viešojo transporto rūšių Lietuvoje duomenys, todėl keliautojui ši sistema pasiūlys greičiausią, ekonomiškiausią ar trumpiausią maršrutą.

,,Vintroje“ kaupiami visų viešojo transporto rūšių Lietuvoje duomenys, todėl keliautojui ši sistema pasiūlys greičiausią, ekonomiškiausią ar trumpiausią maršrutą.

„Sistema pritaikyta ne tik kompiuteriams, bet ir planšetėms bei išmaniesiems telefonams, todėl visur, kur tik yra interneto ryšys, galite peržiūrėti jums aktualių maršrutų grafikus, žemėlapius, transporto priemonių tvarkaraštį pasirinktoje stotelėje. Taip pat rasite informaciją apie konkrečios transporto priemonės atvykimo bei išvykimo laiką“, – pasakoja E. Grinaveckas. Ją rasite interneto svetainėje Visimaršrutai.lt.

REKLAMA

Paslaugos verslininkams, kelių priežiūrėtojams ir keleiviams – dar patogiau

Šiuo metu jau pradėti informacinės sistemos „Vintra“ plėtros darbai: bendradarbiaudama su užsienio partneriais, LAKD įgyvendina naują projektą, kurio tikslas – konvertuoti joje esančią viešojo ir privataus transporto duomenų bazę į ES patvirtintą NeTEx standartą, kad įvairių rūšių Lietuvos transporto (kelių, oro, vandens, geležinkelių) informacijos paslaugas būtų galima susieti su analogiškomis kitų ES šalių paslaugomis. Tai padarius, bus galima sklandžiai keistis viešojo transporto duomenimis tarp ES valstybių, be to, į „Vintra“ bus galima integruoti kitų šalių, naudojančių tą patį duomenų standartą, informaciją.

Tačiau ir tai dar ne viskas. Šiuo metu LAKD įgyvendina naują projektą „Kelių duomenų el. paslaugos sukūrimas“. Jis, kaip ir daugelis ankstenių, kurių metu buvo sukurtos modernios ir patogios elektroninės paslaugos verslui ir gyventojams, finansuojamas ES fondų lėšomis. Jo metu bus sukurta centralizuota sistema, kurioje duomenys apie kelius bus tvarkomi nuo kelių gyvavimo ciklo pradžios iki pabaigos, o elektroninės transporto sektoriaus paslaugos Lietuvos ir Europos vartotojams taps dar prieinamesnės ir patogesnės. Be to, ši sistema leis padidinti saugumą šalies keliuose ir sudarys sąlygas tolesnei elektroninių paslaugų šiame sektoriuje plėtrai, nes bus patogiau ir teikti jai duomenis.

Dar vienas svarbus būsimos paslaugos aspektas – pagalba kelius tvarkančioms įmonėms. „Bus sukurta ir įdiegta LAKD valstybinės ir vietinės reikšmės kelių turto valdymo informacinė sistema KTVIS ir automatizuotas kelių plėtros planavimas ir sprendimų priėmimas bei kiti su kelių valdymu ir veikla susiję procesai. KTVIS sukauptais duomenimis naudosimės ne tik mes, bet ir rajonų savivaldybės, atsakingos už vietinių kelių tinklo plėtrą ir priežiūrą, bei rangovai, teikiantys kelių plėtros, remonto ir priežiūros paslaugas“, – pasakoja E. Grinaveckas. Anot jo, integravus į sistemą kelių projektų valdymą ir prijungus savivaldybių vykdomus projektus prie LAKD kelių valdymo informacinės sistemos, LAKD taip pat bus lengviau ir paprasčiau valdyti kelių turtą, pagerės kelių priežiūros kokybė ir pan. Be to, iš KTVIS bus teikiami duomenys, kurių reikia verslui, pvz., navigacinių sistemų gamintojams.

Visos šios sistemos yra viešai prieinamos, o e. paslaugos – nemokamos. Nereikia ir jokios specialios registracijos – visa informacija pasiekiama naudojantis interneto naršykle ar mobiląja aplikacija. Vartotojams – vežėjams, vairuotojams, keleiviams ar tiesiog keliautojams – tereikia pasirinkti reikiamą svetainę www.visimarsrutai.lt, www.keliumokestis.lt, www.eismoinfo.lt arba pasinaudoti mobiliąja aplikacija „Eismo info“.

OB
2018-08-30 18:16:13
Iniciatyva gera, tik jei skubi ar esi prie vairo, kaip pasinaudoti aplikacija ( taisyklės aiškiai draudžia naudotis mobiliaisiais vairuojant) ar juo labiau naršyti internete. Šiaip Europos keliuose vaikus ir efektyviai TMC. Visi pranešimai į GPS įrenginį. Kazkodel isradinejame dvirati, užuot darė kaip visi. Waze veikia kaip socialinė TMS. O dar, kaip žinoti kokiam prancūzui kuriame tinklalapyje jis gali pamatyti tą informaciją. Gerai, išvažiuodamas iš Vilniaus į Klaipėdą pasitikrinti, viskas OK. Bet bevažiuojant pvz prie Ariogalos išvažiavimo kamštis. Kaip man ta sužinoti (važiuoji vienas ir skubu)
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
[email protected]

Naujienų portalo tv3.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB All Media Lithuania sutikimo draudžiama.

Top Video

Pikul makiažo paslaptys: kaip kontūruoti veidą
DABAR RODOMA
Pikul makiažo paslaptys: kaip kontūruoti veidą
DABAR RODOMA
Dovilė Šakalienė sulaukė grasinimų: kreipėsi į prokuratūrą
DABAR RODOMA
Vaikus atgavusi Egė Kručinskienė: „Vaikai labai pasikeitę“
DABAR RODOMA
Užplūdo skambučiai iš Mozambiko
DABAR RODOMA
Nufilmavo beširdišką Alytaus vairuotojo poelgį – partrenkęs šunį nesustojo
DABAR RODOMA
Naujas skandalas Kaune: po auklėtojos skundo šeima neteko vaiko
DABAR RODOMA
Klaipėdos soduose – trijų lavonų kūnai
DABAR RODOMA
Baltasis ar rudasis: kokį cukrų rekomenduoja dietologė?
DABAR RODOMA
Vairuotojų galvos skausmas – senos padangos: kur atsikratyti
DABAR RODOMA
Žmonės susiėmę už galvų: laidoja kaip per karą
GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI
REKLAMA
Saulius 2018-09-02 15:09:32
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Ar tose naujose sistemose bus informacija apie Rampų - Tramplynų esamas vietas, padarytas ant kelių pažymėtų lentelėmis KET - 622 tarptautinių, magistralinių, bei krašto pagrindinių kelių?? Pasaulyje niekur nesu matęs, kad Rampas - Tramplynus darytų ne KET 552 - Gyvenamosios zonos ar vietinės reikšmės keliuose bet, bele kur KET 550 - Gyvenvietės pradžia paženklintuose keliuose! Ir dar net ne teisingai paženklintos tos Rampos (kai kurie rajonai jau pastatė 151 ženklą)! Mūsų genijai, kelių "meistrai" nesuvokia, kad sunkvežimis, sveriantis per 40 tonų, važiuojantis miesto zonoje 45km/h greičiu, pamatęs ženklą KET 120 - Nelygus kelias, gali nesuprasdamas ženklo, kad jo laukia Rampa - tramplynas nesumažinti greičio iki max 10 ar 5km/h ir "NESKRIS" su kroviniu per tramplyną, kuris turėtų būti paženklintas KET 151 - Greičio mažinimo pr. (Rampa)??? Pavyzdžiui žiemą, kai apsnigęs ženklas 151 arba pastatytas ženklas 120 o už vilkiko vairo užsienietis vairuotojas, mintinai nežinantis rampų vietų - nelaimė 100%. O jeigu sunkvežimis viršys greitį ir užlėks ant tramplyno sakykim 59 ar net 89km/h greičiu?? Nei jokie krovinio diržai neišlaikytų tokio skrydžio. Jeigu jau prikepėt tokių nesąmonių, tai bent įspejamasis ženklas turi būti pastatytas ne tik 50 - 150m iki tramplyno bet ir sulyg tramplynu! Dabar sulyg tramplynu geriausiu atveju stovi ženklai KET 533 ir 534 - Pėsčiūjų perėja. Rusijoje ir tai Rampų vieta bei ženklinimas yra teisingi. Bet kaip ir minėjau, niekur nerasi, kad rampas įrenginėtų gyvenvietėje - tarptautiniuose, magistraliniuose ir krašto pagrindiniuose keliuose! Toks įspūdis, kad bandoma imti pavyzdį iš Airijos ženklinimo, bet su Lietuvišku mentalitetu. Čia ne saugumo priemonės o turtui bei gyvybėms keliantys pavojų TRAMPLYNAI.   ATSAKYTI
OB 2018-08-30 18:16:13
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Iniciatyva gera, tik jei skubi ar esi prie vairo, kaip pasinaudoti aplikacija ( taisyklės aiškiai draudžia naudotis mobiliaisiais vairuojant) ar juo labiau naršyti internete. Šiaip Europos keliuose vaikus ir efektyviai TMC. Visi pranešimai į GPS įrenginį. Kazkodel isradinejame dvirati, užuot darė kaip visi. Waze veikia kaip socialinė TMS. O dar, kaip žinoti kokiam prancūzui kuriame tinklalapyje jis gali pamatyti tą informaciją. Gerai, išvažiuodamas iš Vilniaus į Klaipėdą pasitikrinti, viskas OK. Bet bevažiuojant pvz prie Ariogalos išvažiavimo kamštis. Kaip man ta sužinoti (važiuoji vienas ir skubu)   ATSAKYTI
Žemėlapis (nuotr. 123rf.com)
Ar žinote, kad visą Lietuvos teritoriją apima vienas didelis topografinis žemėlapis, kurio dalys nuolat skaitmeninamos, o jo pagrindu kuriamos ir teikiamos įvairios ...
REKLAMA

Top Video

Pikul makiažo paslaptys: kaip kontūruoti veidą
DABAR RODOMA
Pikul makiažo paslaptys: kaip kontūruoti veidą
DABAR RODOMA
Dovilė Šakalienė sulaukė grasinimų: kreipėsi į prokuratūrą
DABAR RODOMA
Vaikus atgavusi Egė Kručinskienė: „Vaikai labai pasikeitę“
DABAR RODOMA
Užplūdo skambučiai iš Mozambiko
DABAR RODOMA
Nufilmavo beširdišką Alytaus vairuotojo poelgį – partrenkęs šunį nesustojo
DABAR RODOMA
Naujas skandalas Kaune: po auklėtojos skundo šeima neteko vaiko
DABAR RODOMA
Klaipėdos soduose – trijų lavonų kūnai
DABAR RODOMA
Baltasis ar rudasis: kokį cukrų rekomenduoja dietologė?
DABAR RODOMA
Vairuotojų galvos skausmas – senos padangos: kur atsikratyti
DABAR RODOMA
Žmonės susiėmę už galvų: laidoja kaip per karą


TELEVIZIJA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų