REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šalies keliams turi būti skiriama daugiau lėšų, kad jų būklė neblogėtų, sako Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas Valdas Sutkus.

Šalies keliams turi būti skiriama daugiau lėšų, kad jų būklė neblogėtų, sako Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas Valdas Sutkus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Seimo Ekonomikos komitetui trečiadienį jis pristatys situaciją Lietuvos transporto sektoriuje.

„Kelių tiesimo ir renovacijos apimtys pastaruosius kelerius metus mažėja, kelių tiesimo ir inžinerijos įmonėse darbuotojų sumažėjo trečdaliu, keliams iš akcizų mokesčio skiriama dalis mažėjanti yra, kelių atnaujinimo apimtys nepakankamos, kad infrastruktūra išliktų tvari“, – BNS sakė V. Sutkus.

REKLAMA

Pasak jo, kelininkų darbai stringa dėl netobulos viešųjų pirkimų sistemos: „Vėluoja viešieji pirkimai – jų paskelbimas, eiga, tada kelininkai, užuot kelius pradėję tvarkyti bent jau vasarą, realiai gali darbus pradėti tik rudenį. Tai susiję su skuba, blogu oru, darbų kokybe“.

Konfederacijos vadovas piktinasi Susisiekimo ministerijos vadovybės siekiu smulkinti viešųjų pirkimų apimtis – skelbiant mažos apimties viešuosius pirkimus, brangsta jų administravimas. Konfederacijos duomenimis, šiuo metu įgyvendinami vos keli didesni projektai, dėl kurių sutartys pasirašytos dar pernai.

REKLAMA
REKLAMA

Didelių, maždaug 5 mln. eurų vertės sutarčių, kasmet mažėja: 2015 metais jų buvo 16, 2016 metais – 13, pernai – 10, o šiemet – nė vienos.

Per keturis šių metų mėnesius buvo pasirašytos tik 23 sutartys – beveik tris kartus mažiau nei vidutiniškai per metus nuo 2009 metų.

Seimas šį pavasarį ėmėsi pataisų dėl didesnio kelių priežiūros finansavimo – norima, kad jų remontui, kaip ir anksčiau, būtų skiriama daugiau negu 60 proc. degalų akcizų.

Nuo 2019 metų programai siūloma skirti 65 proc., nuo 2020 metų – 70 proc., o nuo 2021 metų – 75 proc. kuro akcizų. Taip pat siūloma didinti vietinės reikšmės kelių finansavimą, nuo 2020-ųjų jį didinant nuo 30 iki 35 proc.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Į Kelių programą lėšos pervedamos iš kuro akcizų, kelių mokesčių, įmokų už transporto priemonių registravimą, sunkiasvorio transporto ir kitų įmokų.

Nuo 2018 metų į programą patenka 48 proc. lėšų, surenkamų iš degalų akcizų. Iki tol ši dalis siekė 65 proc., nors V. Sutkaus teigimu, pernai skirta tik 55 proc., dalį lėšų skiriant kitoms ūkio sritims.

Pernai keičiant Kelių programos finansavimo tvarką, 17 punktų sumažinant akcizo pajamų dalį, valdantieji teigė, kad kelių finansavimas šiemet šiek tiek išaugs, nes didėja akcizo tarifas, o opozicija tikino, kad sumenks, nes sumažės Europos Sąjungos (ES) parama.

V. Sutkaus teigimu, iki krizės, 2008 metais, kelių priežiūrai tekdavo 80 proc. akcizo.

Konfederacijos duomenimis, pernai kelių remontui buvo skiriama 377 mln. eurų iš degalų akcizų – beveik 15 mln. eurų mažiau negu 2008 metais, užpernai – 387 mln. eurų, 2015 metais – 327 mln. eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų