REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ne vienerius metus trunkanti „amžiaus statyba“ pretenduojanti tapti tilto Dotnuvoje rekonstrukcija į neviltį varo tiek vietos gyventojus, tiek ir valstybinės reikšmės keliu Jonava–Kėdainiai–Šeduva vykstančius vairuotojus.

Ne vienerius metus trunkanti „amžiaus statyba“ pretenduojanti tapti tilto Dotnuvoje rekonstrukcija į neviltį varo tiek vietos gyventojus, tiek ir valstybinės reikšmės keliu Jonava–Kėdainiai–Šeduva vykstančius vairuotojus.

REKLAMA

Nors Kėdainių rajono meras viešai pažadėjo, kad darbai prasidės jau šį mėnesį, realybė yra kur kas liūdnesnė. Nesulaukus nė vieno pasiūlymo, remonto darbų pirkimo konkursas žlugo, rengiamasi jį skelbti dar kartą. Ar jis įvyks – belieka tik spėlioti.

Sustojusi tilto rekonstrukcija tapo rimta problema

Kada vietos gyventojai galės saugiai pėsčiomis keliauti per Dotnuvos tiltą? Šis klausimas jau kuris laikas neduoda ramybės Akademijos miestelio gyventojams. Žmonės viliasi sulauksiantys dienos, kai pagaliau bus baigta tilto rekonstrukcija, įrengti pėsčiųjų bei dviračių takai.

Iki šiol žmonės priversti vaikščioti važiuojamąja tilto dalimi. Tai pavojinga, nes respublikinės reikšmės keliu Jonava–Kėdainiai–Šeduva vyksta intensyvus eismas. Juo nuolatos kursuoja daugybė sunkvežimių.

REKLAMA
REKLAMA

Neapsikentę jau keleri metai besitęsiančios situacijos, kai sustabdžius tilto rekonstrukcijos darbus daugiau nieko nedaroma, vietos gyventojai su prašymais spręsti problemą ne kartą kreipėsi ir į rajono savivaldybę, ir į Kėdainių rajone išrinktą parlamentarą Darių Kaminską.

REKLAMA

Tiesa, vietos valdžia padėti kasdien sveikata bei gyvybe rizikuojantiems per nesaugų tiltą keliaujantiems žmonėms mažai kuo gali padėti. Šis kelias bei tiltas – respublikinės reikšmės objektai, kuriuos prižiūri ir lėšų jų remontui skiria respublikinė Kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Vilties suteikė mero žodžiai

Prieš mėnesį žmonės dotnuviškiams sužibo viltis, jog tiltas pagaliau bus baigtas tvarkyti. Viename rajono leidinių pasirodžiusioje publikacijoje meras Saulius Grinkevičius tikino, jog „tilto rekonstrukcija bus atnaujinta jau gegužės mėnesį“.

REKLAMA
REKLAMA

Publikacijoje cituotas mero teiginys, kad „atlikus darbus bus išspręsta pėsčiųjų ir dviratininkų saugaus eismo problema tilto prieigose, sujungiant jau esamus pėsčiųjų ir dviračių takus Dotnuvos ir Akademijos gyvenvietėse. Anksčiau ten buvo tik siauras kelkraštis, o iškart už jo – aukštas ir status skardis“.

Galima tik numanyti, kokias emocijas bei viltį šie mero žodžiai suteikė Dotnuvos bei Akademijos gyventojams, kasdien turintiems vaikščioti nebaigtu remontuoti tiltu.

Nors gegužė tik prasidėjo, tačiau darbininkų ir galingos jų technikos dar nematyti. Pasirodo, jų nebus ir artimiausiu metu. Regis, rajono meras džiugia naujiena suskubo pasidalinti neįsigilinęs į situaciją, o ji – iš tiesų nieko gera nežadanti. Kada prasidės prieš kelis metus sustoję tilto rekonstrukcijos darbai – niekas nežino. Gali būti, jog ir šią vasarą niekas nepajudės iš mirties taško.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Gauti Gruzijoje viešinčio mero komentarą apie šią situaciją nepavyko, jo patarėjas pažadėjo paklausima rajono vadovui perduoti pirmadienį.

Neatsiranda norinčių remontuoti tiltą

Kodėl tilto per Dotnuvėlės upę rekonstrukcija vėl įstrigo, nors rajono meras ir siuntė džiugią žinią Dotnuvos ir Akademijos gyventojams? Juk Kelių direkcija buvo numačiusi lėšų šio tilto rekonstrukcijai pabaigti ir metų pradžioje buvo paskelbusi viešųjų pirkimų konkursą…

„Rinkos aikštės“ gautais duomenimis, konkursas žlugo, nesulaukus nė vieno pasiūlymo. Šį faktą oficialiai patvirtino Kelių direkcijos atstovas Evaldas Tamariūnas. Pasak jo, naują viešųjų pirkimų procedūrą ketinama skelbti jau kitą savaitę.

REKLAMA

Gali būti, jog neatsiradus norinčiųjų baigti tilto rekonstrukciją, Kelių direkcija rengdama pakartotinį konkursą sumažins jo dalyviams keliamus kvalifikacinius reikalavimus. Tačiau ir tai negarantuoja, jog atsiras norinčiųjų jame dalyvauti.

Šiuo metų laiku didžiosios kelių tiesimo bei statybos bendrovės paprastai jau būna suplanavusios savo veiklą, pasirašiusios sutartis. Kita vertus, niekas neskuba imtis pradėtų, tačiau dėl įvairių priežasčių nebaigtų darbų. Verslininkams tai daryti ne taip pelninga, kaip imtis naujo užsakymo ir jį pabaigti. Be to, įpusėtus darbus pabaigęs rangovas turi suteikti garantiją ne tik savo, bet ir prieš jį dirbusios įmonės atliktiems darbams. Dėl savaime suprantamų priežasčių prisiimti atsakomybės už tai, ko nedarei, dažniausiai nenorima.

REKLAMA

Darbus sustabdė STT agentai

Kas atsitiko, jog senokai pradėta tilto rekonstrukcija netikėtai sustojo ir nežinia kada vėl prasidės?

Dotnuvos miestelyje darbai prasidėjo 2015 m. rugpjūtį, kai Kelių direkcijos paskelbtą konkursą įrengti prie tilto pėsčiųjų ir dviračių takus bei atraminę sienelę laimėjo Kaune registruota uždaroji akcinė bendrovė „Tauro ženklas“.

Netrukus Dotnuvoje vykstančiais darbais susidomėjo Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) agentai. Įtarta, kad konkursą laimėjusios bendrovės „Tauro ženklas“ vadovas Audrius Lisauskas gali savo reikmėms naudoti valstybės įmonės „Kauno regiono keliai“ techniką. O šiai įmonei tuomet vadovavo jo tėvas Vidmantas Lisauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įtarus galimą piktnaudžiavimą, technikos perleidimą Dotnuvos tiltą rekonstravusiai privačiai įtakingo kelininko sūnaus vadovaujamai bendrovei Kauno apygardos prokuratūroje buvo pradėtas ikiteisminis tyrimas. Galiausiai 2016 metų gegužę STT agentai sulaikė bei į areštinę uždarė tėvą ir sūnų Lisauskus.

Sulaikyti buvo ir du įmonės „Kauno regiono keliai“ Kėdainių kelių tarnybos darbuotojai – tuometis viršininkas Vaidas Stravinskas ir inžinierius Tomas Glebavičius. „Rinkos aikštės“ žiniomis, byla dėl galimo piktnaudžiavimo teismo dar nėra pasiekusi.

Po STT operacijos tilto rekonstrukcijos darbai kuriam laikui sustojo. Aplinkybės taip susiklostė, kad jie neatnaujinti iki šiol.

REKLAMA

Darbus pradėjusi bendrovė bankrutuoja

Nesibaigiančia vietos gyventojus į neviltį varančia tilto Dotnuvos miestelyje rekonstrukcija „Rinkos aikštė“ domėjosi ir praėjusiais metais. Paaiškėjo, jog po galingo STT agentų smūgio darbus pradėjusi Kauno bendrovė „Tauro ženklas“ nesugebėjo atsitiesti.

„Pagal 2015 m. kovo 25 d. sutartį „Pėsčiųjų ir dviračių tako tiesimas valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 144 Jonava–Kėdainiai–Šeduva 43,911–44,232 km ruože“ rangovas įsipareigojo per 7 mėnesius nuo pirkimo sutarties įsigaliojimo atlikti pėsčiųjų ir dviračių tako tiesimo darbus. Sutarties suma siekė 174 tūkst. 391,89 Eur, o darbų buvo atlikta už 99 tūkst. 669,48 Eur. Rangovas darbų laiku nebaigė ir, kaip informavo įmonė, atliekanti objekto techninę priežiūrą, rangovas nei resursų, nei techninių galimybių įvykdyti visų sutartyje numatytų darbų neturi“, – prieš metus yra sakiusi Kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vedėja Eglė Nemanytė.

REKLAMA

Kelių direkcija su šia bendrove sutartį nutraukė. Portalo rekvizitai.lt žiniomis, šiuo metu bendrovei „Tauro ženklas“ Kauno apygardos teisme iškelta bankroto byla.

Nebelikus rangovo, Kelių direkcija paskelbė naują viešųjų pirkimų konkursą, kurį laimėjo Latvijos įmonė. 2017 m. sausį pasirašyta sutartis su nauju rangovu, tačiau darbai taip ir nebuvo pradėti. Parengus naujas pirkimo sąlygas suskubta skelbti dar vieną konkursą. Jis žlugo, taip ir nesulaukus nė vienos paraiškos.

Nerijus POVILAITIS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų