REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Internete pasipiktinimą kelia matematinė užduotis antrokams, kurią išsprendęs moksleivis, nepaisant teisingo sprendimo ir atsakymo, vis tiek buvo įvertintas nuliu balų. Pasirodo, vaikas neišpildė visų užduoties reikalavimų. Bet internautai tai vadina pasityčiojimu.

Internete pasipiktinimą kelia matematinė užduotis antrokams, kurią išsprendęs moksleivis, nepaisant teisingo sprendimo ir atsakymo, vis tiek buvo įvertintas nuliu balų. Pasirodo, vaikas neišpildė visų užduoties reikalavimų. Bet internautai tai vadina pasityčiojimu.

REKLAMA

Vienas socialinio tinklo „Facebook“ vartotojas pasidalino užduotimi, apie kurios vertinimą įnirtingai diskutavo mokytojai. Ši užduotis iš Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo antrokams.

Matematinėje užduotyje vaikai prašomi apskaičiuoti, ar mergaitei pavyks nusipirkti 80 eurų kainuojantį smuiką, jei ji sutaupė 36 eurus, o seneliai jai davė dar 55 eurus.

Užduotį sprendęs vaikas atsakymo lange įrašė, kad mergaitei pinigų užteks, „nes ji turėjo 36 eurus ir jai dar davė 55, tai 36+55=91“. Vis dėlto vaikas įvertintas nuliu balų, nors ir atsakė teisingai.

REKLAMA
REKLAMA

„Facebook“ įraše pateikiama ir testo vertinimo instrukcija mokytojams. Joje numatoma, kad mokinys įvertinamas vienu tašku, jei teisingai atsako į klausimą, ar pinigų mergaitei užteks, bei argumentuoja savo pasirinkimą.

REKLAMA

Užduotis – aukštesnių gebėjimų vaikams

Portalo tv3.lt kalbintas matematikos ir informacinių technologijų mokytojas Jonas paaiškino, kad diagnostinio testo užduotys skiriasi savo lygiais, o ši konkreti užduotis skirta būtent aukštesnius matematinius gebėjimus turintiems vaikams.

„Dėl to ji teoriškai turėtų tuos gabumus tikrinti, kuriuos turi ne kiekvienas vaikas. Todėl ir buvo tas argumentavimas užduotyje. Užduoties tikslas ne tik išsiaiškinti, ar užteks pinigų, bet rasti tinkamą logišką argumentą, o ne intuityvų“, - tv3.lt kalbėjo Jonas.

REKLAMA
REKLAMA

Pedagogas pripažįsta, kad galbūt klaidinga užduoties įvertinimui skirti tik vieną balą, nesuteikiant galimybės mokinio įvertinti vienu iš dviejų ar puse balo už bent iš dalies teisingą atsakymą.

„Galbūt galėjo padaryti autoriai, kad yra du taškai, vienas už atsakymą, kitas – už argumentavimą. Kadangi yra tik vienas taškas, reikalavimai yra gan griežti. Mokytojai, kurie vertina nuliu, teisūs. Tik galbūt neteisūs psichologine prasme, nes kaip antrokui jaustis, kai jis parašė teisingai, bet gavo nulį“, - sakė mokytojas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų