REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Į įsibėgėjusią kovą su grafičių piešėjais savotišku būdu įsijungia ir verslas.

Nuo šių metų lapkričio 15 d. Viešoji įstaiga „Socialinių technologijų fondas“ (www.stf.lt) Valstybiniame patentų biure užregistravo paraišką registruoti Cabri ir Solomon pavadinimus kaip prekės ženklus. Tai reiškia, kad šie žodžiai nuosavybės teise priklauso minėtai įstaigai, nebent tai, užginčytų šiuos užrašus ilgus metus piešę asmenys ir pateiktų savo veiklos įrodymus.

REKLAMA
REKLAMA

Įstaiga ketina prekės ženklus parduoti, nuomoti arba savarankiškai vystyti tolimesnį jų žinomumą. Taigi, artimu metu tikėtina išvysti iškabų Cabri bei Solomon, kurias kartu reklamuos iki šiol ant kiekvieno kampo išpaišyti grafitininkų užrašai.

REKLAMA

Įstaigos teisininkas Artūras Vinckevičius teigia, kad sprendimu „nušaunami du zuikiai: patentuojame žinoma, komerciniais sumetimais, bet kartu tai yra smarkus smūgis grafitininkams, paišantiems ant sienų ir pagalba miestui“.

Minėta įstaiga taip pat įsigijo ir interneto svetainę – www.cabri.lt. „Ši svetainė iki šios priklausė individualiam asmeniui, tačiau jam nepratęsus adreso registracijos ir pasibaigus jo apsaugos terminui, atsirado galimybė adresą įsigyti. Taip ir padarėme“ – teigė p. A. Vinckevičius.

REKLAMA
REKLAMA

Paklaustas, kodėl verslas turėtų investuoti būtent į šiuos prekės ženklus, pašnekovas sakė, jog įsigijusiam Cabri ar Solomon pavadinimus verslui staiga atitenka ilgametis darbas, išlaidos paišant užrašus, žinomumas, sukurtas gausiomis viešomis diskusijomis šiuo klausimu. Cabri ar Solomon yra solidūs pavadinimai, neturintys stiprių asociacijų,todėl prekės ženklus įsigijęs verslininkas juos galės sėkmingai panaudoti sukurdamas asociacijas su savo įmone, produktu, parduotuve, salonu, projektu.

Komunikacijos agentūros „Bosanova“ direktorius Kristinas Taukačikas teigia, kad grafitai nebūtinai yra blogis, piešti ant sienų yra net viena iš meno rūšių, tačiau Solomono veikla tapatinama su „sienų niokotoju, paišytoju ir blogybių darytoju bei nusikalstama veikla pagal Lietuvos įstatymus“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Prekės ženklo įsigijimas, kuris su tuo asocijuojasi, nemanau kad atneštų daug naudos. Ta įmonė turėtų daug rūpesčių dėl blogų asociacijų, nepriimtinų daugeliui žmonių“.

Specialisto teigimu, jau esantis prekinis ženklas „Solomon“, kuris gamina batus ir sportinę įrangą, netapo populiaresniu ir labiau perkamu vien dėl to, kad kažkas išpaišo sienas Solomon vardu. Žinomumas turi turėti prasmę.

„Tokį prekinį ženklą galėtų nusipirkti žmonės, kurie nori drastiškai stebinti, arba pramogų verslo atstovai. Tai galėtų būti labiau pažiūrų rodymo verslas, ne pardavimais užsiimanti įmonė“, – mano K. Taukačikas.

REKLAMA

Pasak specialisto, prekinio ženklo įvedimas greičiau ne suduos smūgį, o duos stimulą dar daugiau paišyti, siekiant naujų savotiškų pergalių.

„Nemanau, kad bus suduotas smūgis grafitų piešėjams. Juk jiems tai yra savotiškos varžybos, jie gauna bendruomenės ar prijaučiančių dėmesį, kuris suteikia moralinio pasitenkinimo. Kuo daugiau apie juos kalba, tuo daugiau motyvacijos tęsti veiklą. Jei bus didinamos baudos ar įvesti nauji draudimai, jiems kils dar didesnis azartas tą draudimą apeiti“, – dalinasi savo prognozėmis K. Taukačikas.

REKLAMA

„Sudrausminti juos galėtų tikrai ne prekinių ženklų patentavimas, o reali teisėsaugos veikla – realus žalos atlyginimo precedentas, kad pažeidėjai nesijaustų nebaudžiami. Prekinio ženklo registravimas neturi nieko bendro su baudžiamumo sąvoka“, – priduria pašnekovas.

Interviu su Solomon:  pagauk, jei gali

A. Ramanauskas-Greitai paskelbė karą „graffiti“ piešėjui

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų