Indrė Vainalavičiūtė
2010.08.20 12:28
Troleibusas (nuotr. Elta)

Troleibusas (nuotr. Elta)

Neseniai sostinės gyventojai turėjo pratintis lipti į viešąjį transportą tik per priekines duris, o, praėjus vos mėnesiui po naujovės, turėjusios sumažinti „zuikių“ skaičių, įdiegimo, miesto valdžia prabilo apie naują būdą gerinti viešojo transporto paslaugų kokybę – stebėjimo kamerų įrengimą. Išbandyti naujovę netrukus planuojama 19-ojo maršruto troleibusuose.

Drausmins kišenvagius ir asocialius asmenis

Sostinės vicemeras Romas Adomavičius apie naująjį projektą sakė: „Kol kas turime viziją, kaip ši naujovė turėtų atrodyti. Pirmiausiai detaliai išbandysime ir išanalizuosime naujosios sistemos galimybes vieno maršruto troleibusuose – kameros bus įrengtos 20-tyje transporto priemonių. Visos kameros bus prijungtos prie centrinio pulto ir tiesiogiai bus galima matyti, kas vyksta transporto priemonėje ir šalia jos.“

„Norime pagerinti situaciją viešajame transporte, padidinti paslaugų kokybę. Planuojama sutvarkyti transporto priemones, įsigyti naujų, padidinti vairuotojų atsakomybę. Kameros leis stebėti keleivių elgesį ir greičiau bei objektyviau reaguoti į konfliktines situacijas. Kameros gali užfiksuoti keleivius be bilieto, taip mažinsime „zuikių“ kiekį, o kai keleiviai važinės su bilietais – patys bilietai pigs“, – optimistiškai sakė vicemeras.

REKLAMA

Pasak R. Adomavičiaus, kamerų buvimas leis pažaboti kišenvagius ir asocialių asmenų dažnai keliamus incidentus: „Siekiame, kad viešuoju transportu keleiviams naudotis būtų malonu.“

Bandymas nemokamai, įrengimas – 2 mln. litų

Į klausimą, kiek kainuotų tokios sistemos įdiegimas ir aptarnavimas, R. Adomavičius sakė: „Kol kas tiksliai į šį klausimą atsakyti sunku, mat tiksli paslaugos kaina būtų žinoma tik po viešojo konkurso. Kameros, kurias planuojam diegti, yra naujo tipo, neturinčios analogų, mat galima stebėti vaizdą 360 spindulių bei labai jautriai fiksuoti garsą. Jau įrašytą vaizdą taip pat dar galima papildomai apdirbti ir surasti dominančių detalių. Įranga fiksuoja vaizdą ne tik transporto priemonės salone, bet ir jos šone, tokia informacija labai svarbi eismo įvykių metu. Viena kamera kainuoja apie 2500-3500 litų. Kadangi miesto viešajam transportui reiktų apie 500-600 tokių kamerų, kaina, suprantama, turėtų būti mažesnė.“ Pasak vicemero, stebėjimo įrangos bandymas mokesčių mokėtojams nieko nekainuos.

Pašnekovo teigimu, įrangos kaina galėtų siekti apie du milijonus litų bei papildomai tektų skirti lėšų įrangos aptarnavimui. „Pati kamera įrašo vaizdą, kurį galima perkelti ir kaupti specialiame serveryje, tuomet nereikėtų mokėti interneto paslaugų tiekėjams, bet taip pat svarstoma galimybė vaizdą iš kamerų stebėti internetu, tuomet interneto ryšys veiktų visose viešojo transporto priemonėse ir keleiviai taip pat galėtų naudotis bevieliu ryšiu. Kai turėsime pirminius rezultatus, spręsime, kuris iš variantų yra optimaliausias“, – sakė vicemeras ir patikino, jog įvertinus faktą, kad kasmet dėl be bilieto vykstančių keleivių miesto vėžėjai patiria apie 14 mln. litų nuostolių, ši investicija nėra didelė.

REKLAMA

R. Adomavičius minėjo, kad miestiečius nuo viešojo transporto ypač atgraso įvairūs incidentai, psichologiniai nepatogumai ir pan., o pagerinus atmosferą ir aplinką padarius saugesnę –padidėtų keleivių srautai ir mažėtų paslaugos kaina.

Vaizdo įrašų peržiūrai darbo vietų nekurs

Apie tai, kas turėtų peržiūrėti stebėjimo kamerų pateikiamą medžiagą, pašnekovas sakė: „Pagrindinis kamerų įdiegimo tikslas – kontroliuoti vairuotojų elgesį. Gauname daugybę keleivių skundų, kad vairuotojai ne visuomet dirba patenkinamai, tad tokia priemonė būtų būdas mokyti ir skatinti vairuotojus. Nuo profesionalumo turėtų priklausyti ir vairuotojo atlyginimas. Bandėme spręsti šia problemą pagal keleivių skundus, bet tai neefektyvu, daug efektyviau būtų taip: grįžta vairuotojas iš reiso, o priėjusi dispečerė jam sako: „Jonai, toje ir toje stotelėje tu padarei tokių ir tokių klaidų ir, jei tai kartosis, būsime priversti imtis priemonių.“

Paprašytas patikslinti, kam vis gi teks stebėti viešojo transporto priemonėse veikiančias kameras ir, ar šiam darbui bus skiriama daugiau etatų, vicemeras sakė: „Kodėl reikia didinti etatų skaičių? Juk yra dispečerinės tarnybos ir jos turi atlikti savo darbą, kurio bus šiek tiek daugiau nei daro dabar.“

Apie tai, ar kitose Europos Sąjungos šalyse yra tokia saugumo viešajame transporte praktika, pašnekovas sakė: „Į šį klausimą negaliu atsakyti, nes šios kameros yra naujiena. Paprastų kamerų transporto priemonėje reiktų pastatyti net keletą, o šios pateikia labai išsamų vaizdą. Nežinau, ar dar kur nors tokių yra, bet tai ir neturi didelės reikšmės, nes matome, jog būtent ši priemonė galėtų kardinaliai pakeisti situaciją viešajame transporte.“

REKLAMA

Apie tai, ar nesulaukė keleivių skundų dėl to, jog viešajame transporte jie bus stebimi kamerų, R. Adomavičius sakė: „Žinoma, sulaukėme. O kaip kitaip gali šią naujovę vertinti „zuikiai“, asocialūs asmenys, skandalistai? Padorūs keleiviai turėtų būti patenkinti.“ Spaudoje pasirodė publikacijų, jog ne visi keleiviai linkę noriai susitaikyti su mintimi, jog bus filmuojami, o ir žmogaus teises ginančios organizacijos abejoja, ar šis valdžios užmojis nepažeidžia keleivio teisės į privatumą.

Idėja – gera, tik klausimas, kaip ji bus įgyvendinama

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ vadovas Gintas Bliuvas, paklaustas, kaip vertina vicemero siūlomas naujoves, sakė: „Visas priemones, skirtas įmonės darbuotojų ir keleivių saugumo užtikrinimui, vertinu pozityviai. Konkrečiau komentuoti šio projekto diegimo nenorėčiau, nes kol kas nėra aišku, kas ir kaip bus daroma.“

G. Bliuvas nesiryžo komentuoti vicemero išsakytos minties, jog kamerų stebėjimui nebus steigiama papildomų darbo vietų: „Kol kas nebuvo pasitarimo, kaip ši idėja bus įgyvendinama. „Susisiekimo paslaugos“ yra ūkinė įmonė ir kai bus nutarimas, kad tą reikia daryti, ieškosime būdų ir priemonių.“

Pašnekovo teigimu, filmavimo kameros viešajame transporte padės stebėti ne tik keleivius ir vairuotojus, bet ir fiksuoti kitus eismo pažeidėjus, pavyzdžiui vairuotojus, važiuojančius viešajam transportui skirta juosta.












Staska
2010-08-20 14:13:25
Manau, kad Adomavičius viską daro teisingai - kameros reikalingos, nes dabar dar kartais įlipus į troleibusą trenkia bomziškas kvapas į nosį. Kaip tie bomzai įlipa? Kodėl keleiviai juos toleruoja, jeigu jie lipa pro išlipimo duris? Man teko dar anksčiau (iki reformos) bandyti neįleisti porą kartų bomzų į troleibusą. Vieną kartą pavyko. O antrą, deja - ne. Ir to kaltininbkai buvo kiti keleiviai, kurie tuos bomzus palaikė, o mane iškeikė (vairuotojas į konfliktą nesikišo). Kartą girtas asmuo sėdėjo uzsidėjęs kojas ant priešais esančios sėdynės ir kontrolierius nieko jam nesakė.
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Bebenciukas 2010-08-24 00:49:19
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Eilini karta ideja grazi, ale lb dideliu pinigu praplovimu kvepiani   ATSAKYTI
beje, 2010-08-20 20:58:46
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
jie jau ir mikročipsus bando mums įsiūlyti. Pradiai katėms ir šunims, o vėliau, matomai. ir vaikams... irgi su didžiuliu rūpesčiu - kad kartais nepradingtų. Po jų pravarytos propagandos ir jų statytų filmų, aišku, gali atsirasti net savanorių. Oi ir ką gi mes darytume be tų siono išminčių? prapultume. Faktas:)    ATSAKYTI
pritariu 2010-08-20 20:09:31
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
buznieriai net teraktas užsako, kad tik jų kameras nupirktų. Izraelis, tas didysis kovotojas (ar atvirksčiai) su terorizmu, kaip tik iš to lobsta. Net anglijos karalienę jau saugo kameros. O iš tiesų tai dar ir žmonių persekiojimui bus panaudota. Jau dabar be teismo gali užšaldyti sąskaitą, susigalvotu pretekstu. Oi dar pašokinėssim mes nuo tų globalistų   ATSAKYTI
rupūs miltai! 2010-08-20 20:05:29
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
šimtu procentų garantuoju, kad ant kamerų užrašyta made in IZRAEL. Tad viiškai aišku ir kieno tai biznis Abraamovičiau. Nepliakškit niekų. Gyventojų kišenės jums rūpi tik tiek kiek pats jas norite su savo žydiška chebra apšvarinti:)   ATSAKYTI
dareda 2010-08-20 20:03:16
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
kai tokia zmoniu mase trolike, tos kameros nieko nepades   ATSAKYTI
dareda 2010-08-20 20:01:34
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
kopks apsurdas ir pinigu ismetimas    ATSAKYTI
Staska 2010-08-20 14:13:25
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Manau, kad Adomavičius viską daro teisingai - kameros reikalingos, nes dabar dar kartais įlipus į troleibusą trenkia bomziškas kvapas į nosį. Kaip tie bomzai įlipa? Kodėl keleiviai juos toleruoja, jeigu jie lipa pro išlipimo duris? Man teko dar anksčiau (iki reformos) bandyti neįleisti porą kartų bomzų į troleibusą. Vieną kartą pavyko. O antrą, deja - ne. Ir to kaltininbkai buvo kiti keleiviai, kurie tuos bomzus palaikė, o mane iškeikė (vairuotojas į konfliktą nesikišo). Kartą girtas asmuo sėdėjo uzsidėjęs kojas ant priešais esančios sėdynės ir kontrolierius nieko jam nesakė.    ATSAKYTI

Top Video

Policininką nužudžiusio vyro žmona: jis sirgo depresija, bet daug metų nesigydė
DABAR RODOMA
Policininką nužudžiusio vyro žmona: jis sirgo depresija, bet daug metų nesigydė
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Narkevičius – vėl įvykių sūkuryje: Trakų rajone sustabdytas keliuko remontas kelia daug klausimų
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Skaičiai gąsdina: per karantiną 11400 į septintą dešimtį įkopusių asmenų neteko darbo
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Žada masinį tyrimą dėl Covid-19: aiškinsis, kokį imunitetą sugebėjome įgyti
DABAR RODOMA
Farai. Klaipėdoje BMW lėkė tarsi viesulas: taranavo automobilį ir išrovė medį
DABAR RODOMA
„Pasikalbėkim #IŠNAMŲ“ su Zuokiene apie savanorystę COVID-19 židinyje ir nemalonų vyro akibrokštą
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Nausėda gimtadienį sutiko Nidoje, keturių žvaigždučių viešbutyje
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Lietuvoje savaitgalį – susirgimų koronavirusu šuolis
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Egzaminai prasidės birželio 22 d.: aiškėja tvarka, kaip jie vyks
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Koronaviruso židiniai plečiasi globos namuose: sergančiųjų daugėja Antaviliuose, Širvintose
REKLAMA
Gitanas Nausėda (Irmantas Gelūnas/Fotobankas)
Vyriausybė pritarė prezidento Gitano Nausėdos siūlymui padidinti i neapmokestinamųjų pajamų dydį (NPD) 50 eurų – iki 400 eurų, tačiau nepritarė jo iniciatyvai laikinai 5 ...
Koronavirusas (nuotr. SCANPIX)
Ministrų kabinetas trečiadienio posėdyje nusprendė atidėti karantino švelninimo klausimą kitai savaitei. Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga paprašė klausimą nukelti, ...
Rolanda Lingienė (nuotr. Fotodiena.lt)
Per praėjusią parą patvirtinus du naujus koronaviruso atvejus, užsikrėtimas šia infekcine liga nustatytas medikui Klaipėdoje bei sostinėje iš užsienio grįžusiam tautiečiui, ...
Valius Ąžuolas (nuotr. Fotodiena.lt)
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) vadovas „valstietis“ Valius Ąžuolas antradienį buvo apklaustas kaip liudytojas byloje dėl galimai neteisėto poveikio teisėkūrai. „Jie ...
Magistralė A1 (nuotr. Fotodiena.lt)
Netoli Babtų miestelio užpulto ir sužaloto „Jaguar“ vairuotojo istorijoje – naujos detalės. Kauno apylinkės teismo atstovė Indrė Cvilikaitė pranešė, kad paskirta kardomoji ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų