REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos vežėjai skaičiuoja vis didesnius nuostolius dėl Baltarusijos muitinėse savaitę besitęsiančių priekabių tikrinimų. Vairuotojai Baltarusijoje įstrigę net iki 4 parų. Susisiekimo ministerija kol kas negrasina atsakomosiomis priemonėmis ir kol kas vis laukia Baltarusijos muitininkų oficialių paaiškinimų, kuo gi nusikalto Lietuvos verslininkai.

Lietuvos vežėjai skaičiuoja vis didesnius nuostolius dėl Baltarusijos muitinėse savaitę besitęsiančių priekabių tikrinimų. Vairuotojai Baltarusijoje įstrigę net iki 4 parų. Susisiekimo ministerija kol kas negrasina atsakomosiomis priemonėmis ir kol kas vis laukia Baltarusijos muitininkų oficialių paaiškinimų, kuo gi nusikalto Lietuvos verslininkai.

REKLAMA

Vairuotojai Medininkų pasienio punkte laukia leidimo įvažiuoti į Baltarusiją ir tikisi čia užtrukti iki 6 valandų, mat eilėje – apie šimtas vilkikų. Tačiau tai palyginti niekas prieš tai, kas jų laukia jau pačioje Baltarusijoje.

Kelias, vedantis į Baltarusiją, jau visą savaitę vežėjams reiškia papildomą laiko gaišimą ir nuostolius. Kirtę Baltarusijos sieną, muitinėse vežėjai priversti net iki 4 parų stovėti eilėse:

„Aš per 30 metų jau pripratau. Ir savaites, ir mėnesius. Mūsų toks jau darbas.“

„Mums yra buvę ir blogiau. Anksčiau iš Lenkijos į Baltarusiją stovėjome 2-4 paras. Eilės būdavo ilgos. Dabar irgi pasiruošėme.“

REKLAMA
REKLAMA

„Yra alternatyvus kelias per Latviją, tiesiai į Rusiją, bet mums čia arčiau, patogiau, važiuojame čia.“

Baltarusijos muitinėse jau savaitę tęsiasi nuodugnūs krovinių iš Lietuvos tikrinimai – rentgenas, prekių iškrovimas, deklaracijų tikrinimas. Tai vežėjams kainuoja ne tik laiką, bet ir papildomus pinigus, mat už muitininkų darbą tenka apsimokėti patiems vežėjams.

REKLAMA

„Mūsų vežėjai turi papildomus kaštus, mokama oficialiai. Performinimas, perkrovimas, patikrinimas kainuoja 150-200 eurų. Tai turi mokėti vežėjas. Jei jam siuntėjas ar gavėjas nekompensuoja dalies ar visko, ta dalis lieka vežėjams. Tai yra pinigai, skaičiuojame, kad kai stovime 3-4 paras, praradimas vienos mašinos iki 650 eurų“, – sako „Linava“ prezidentas Romas Austinskas.

Vežėjai neatmeta, kad puspriekabių iš Lietuvos smulkmeniški tikrinimai Baltarusijoje gali būti susiję ir su Lietuvos sankcijomis režimo funkcionieriams, o kartu tai ir būdas pasipildyti skylėtą Baltarusijos biudžetą.

REKLAMA
REKLAMA

„Faktas, jie nori pasitikrinti, jie tai sako, kad jei prekės eina sumažinta kaina, valstybė negauna tinkamo pinigų kiekio į biudžetą, prekės kažkokiu būdu parduodamos, kova su šešėliu, gali sakyti. Ekonomistai rašo, bet tai tik parašymas. Sužinosime, kokie faktai yra“, – pasakoja R. Austinskas.

Nebežinodami, ko griebtis, vežėjų atstovai ieško užtarimo vyriausybėje. Prašo spausti Baltarusijos muitininkus paaiškinti sugriežtintų krovinių tikrinimų priežastis ir pateikti galimų lietuvių nusižengimų faktus.

„Oficialiai kol kas neturime, kokios priežastys. Jų pagrindinis aspektas, kad pasitaiko neatitikimas krovos su važtaraščiais, pakrauta daugiau ar mažiau prekių. Klausimų yra dėl krovinių vertės nustatymo, atsiranda nedeklaruotų daiktų. Tai pagrindinės 3 priežastys, kurių logistikoje retkarčiais pasitaiko. Klausimas, kiek laiko jie darys papildomą patikrą“, – teigia susisiekimo viceministras Vladislav Kondratovič.

Susisiekimo viceministras atsakomųjų priemonių prieš Baltarusijos vežėjus imtis negrasina, tačiau reikalaus paaiškinimų iš Baltarusijos valdininkų. Vežėjai dar prašo vyriausybę reikalauti Lietuvos verslininkams lygių teisių su latviais ir lenkais, kad tikrinimus kenčiantys lietuviai neliktų nuskriausti su nuostoliais, o kaimynai susižertų papildomus pelnus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų