REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lankydamiesi prekybos centruose neretai stabtelime prie sveriamų produktų ir susimąstome – o ar galima paragauti vieną uogą ar riešutą. Naujienų portalas tv3.lt domisi, kokios politikos dėl klientų noro paragauti jų parduodamos produkcijos laikosi Lietuvos didieji prekybos tinklai. 

Lankydamiesi prekybos centruose neretai stabtelime prie sveriamų produktų ir susimąstome – o ar galima paragauti vieną uogą ar riešutą. Naujienų portalas tv3.lt domisi, kokios politikos dėl klientų noro paragauti jų parduodamos produkcijos laikosi Lietuvos didieji prekybos tinklai. 

REKLAMA

Prekybos tinklo „Rimi“ Viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė teigia, kad parduotuvėse klientams nedraudžiama ragauti, tačiau jei ragavimas pavirsta valgymu, klientą sudrausmina darbuotojai. 

„Jei pirkėjas, rinkdamasis prekes, paragauja vieną ar kitą uogą, riešutą ar saldainį, „Rimi“ parduotuvių darbuotojai žiūri supratingai. Žinoma, jei pirkėjas imtų piktnaudžiauti ir akivaizdžiai nebe ragautų, o valgytų prekybos centre, į tai būtų reaguojama – prekybos salės ar apsaugos darbuotojas prieitų ir sudrausmintų“, – pastebi R. Keršienė. 

Tiesa, uždaruose mėsos skyriuose, „Rimi“ darbuotojai net patys gali siūlyti klientams paragauti vieno ar kito produkto. 

REKLAMA
REKLAMA

„Uždarų skyrių darbuotojams yra numatytos gairės, jog matant, kad pirkėjas negali apsispręsti, kokią prekę rinktis, pardavėja/-as turi pasiūlyti jai/jam paragauti ir palengvinti sprendimą“, – sako R. Keršienė. 

REKLAMA

Pasak R. Keršienės, atvejų, kai ragavimu piktnaudžiaujama, pasitaiko retai. Visgi, jei tokių pasitaikytų, kaip teigia R. Keršienė, būtų vertinama kaip turtinė žala. 

„Prekybos tinkle tokie atvejai tikrai labai reti – pastaruoju metu nebuvo tokių situacijų, kad pirkėją reikėtų sudrausminti dėl per akivaizdaus piktnaudžiavimo galimybe ragauti maisto produktų ar vaišintis degustacijų metu. Žinoma, jeigu matytume akivaizdžius piktnaudžiavimo atvejus, reaguotume į tai ir vertintume kaip turtinę žalą", – pastebi R. Keršienė. 

Panašios politikos laikosi ir prekybos tinklas „Norfa“. Kaip sako „Norfos“ atstovas Darius Ryliškis, darbuotojai įvertina, ar žmogus neįsismarkavo ragaudamas. 

REKLAMA
REKLAMA

„Ragauti galima. Žinoma, kai jau per daug pradeda ragauti, klientas yra įspėjamas ir viskas. Nėra nustatytos ribos, kiek ragauti galima, o kiek jau per daug, todėl darbuotojai pagal savo supratimą vertina. 

Tikrai nėra pasakyta, kad 50 riešutų yra blogai, o jau 49 tai jau gerai. Viskas vertinama pagal situaciją. Jei žmogus jau pradės grūsti riešutus į kišenes, tai jau nėra ragavimas ir žmogus bus įspėtas. Pasitaiko labai retai, kad žmonės piktnaudžiautų. 

Į policiją dėl to kreiptis tenka itin retai, aš klausiau darbuotojų, tai tokių atvejų nelabai ir prisimena. Daugiausiai problemų kyla su saldainiais, riešutais ir vynuogėm. Kadangi jie skanūs, saldūs, tai dažniau pasitaiko paragavimų piktnaudžiavimų. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dėl mėsos produktų, yra vadovybės numatyta, kad jei žmogus pageidauja kokio gaminio paragauti, tai darbuotojai duoda. O jau kiek žmogus ragaus, kaip ragaus, jau nuo darbuotojo priklauso“, – pastebi „Norfos“ atstovas Darius Ryliškis. 

„Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernesta Dapkienė teigia, kad parduotuvės darbuotojai taip pat vertina, ar klientas nepiktnaudžiauja ragaudamas, tačiau iš esmės ragauti parduotuvėse nėra draudžiama. 

„Atvejai, kada ragavimas virsta valgymu yra vienkartiniai. Taip nutikus, pirkėjus įspėja mūsų apsaugos darbuotojai. Mėsos gaminių paragauti taip pat būdavo galimybė, tačiau tai pakoregavo karantino laikotarpis, kuomet visi turėjome sumažinti kontaktus tarp mūsų parduotuvių darbuotojų ir pirkėjų.

REKLAMA

Pirkėjai gali paragauti ir „Maximos“ meistrų gaminamo „Meistro kokybės“ gaminių bei taip susipažinti su naujais skoniais“, – teigia E. Dapkienė. 

Prekybos tinklo „Iki“ atstovai taip pat laikosi panašios pozicijos. 

„Neturime tvarkos, reglamentuojančios kiek Klientas gali paragauti pvz. riešutų. Bet tokios ir nenustatysi. Jeigu matosi parduotuvėje, kad pirkėjas valgo, o ne ragauja apsauga ir /ar parduotuvės personalas sudrausmina“, – rašoma „Iki“ pateiktame atsakyme. 

O štai „Lidl Lietuva“ ragina savo klientus pirmiausia įsigyti prekę, o tada ją ragauti.

„Prekybos tinkle sveriamų produktų nėra daug, nes dauguma produkcijos parduodama saugiai supakuota. Sveriamais mėsos gaminiais „Lidl“ prekybos tinklas taip pat neprekiauja. Būtent todėl atvejų, kuomet pirkėjas paragauja sveriamų riešutų, uogų ar panašių produktų, pasitaiko retai.

Visgi labiau skatinama pirmiausiai atsiskaityti už prekes, o tik tada jas ragauti“, – teigia „Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų