REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Atėjus vasarai ne vienas tautietis planuoja atostogas ir keliones po Lietuvą. Kas traukia prie Baltijos jūros, kas prie vieno iš ežerų, o kas leidžiasi į kelią pažinti savo šalį. Tačiau šiemet kelionės automobiliu gali sukelti papildomų rūpesčių, nes ne vienas pagrindinis šalies kelias išgyvena remonto laikotarpį. O kur darbininkai ir kelio rekonstrukcijos, ten ir automobilių spūstys.

Atėjus vasarai ne vienas tautietis planuoja atostogas ir keliones po Lietuvą. Kas traukia prie Baltijos jūros, kas prie vieno iš ežerų, o kas leidžiasi į kelią pažinti savo šalį. Tačiau šiemet kelionės automobiliu gali sukelti papildomų rūpesčių, nes ne vienas pagrindinis šalies kelias išgyvena remonto laikotarpį. O kur darbininkai ir kelio rekonstrukcijos, ten ir automobilių spūstys.

REKLAMA

Naujienų portalas tv3.lt paprašė Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) nurodyti, kokiuose magistraliniuose Lietuvos keliuose šią vasarą vyks remonto darbai.

Pasak LAKD atstovų, šiuo metu didžiausias magistralinės reikšmės keliuose vykstantis projektas – kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 10 iki 95 kilometro rekonstrukcija. Šie darbai vykdomi penkiuose skirtinguose kelio Vilnius-Kaunas-Klaipėda ruožuose.

Kelias rekonstruojamas pagal aukščiausius automagistralėms keliamus reikalavimus. Po rekonstrukcijos minėtu ruožu bus galima važiuoti 130 km/h greičiu vasarą ir 110 km/h greičiu žiemą.

REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu jau yra atlikti parengiamieji darbai: įrenginėjamos tinklo tvoros nuo laukinių gyvūnų, platinamas kelias, kad būtų galima įrengti greitėjimo ir lėtėjimo juostas, atliekami požeminių pėsčiųjų perėjų įrengimo darbai, sankryžų ir nuovažų įrengimo darbai, įrenginėjami atitvarai.

REKLAMA

Taip pat numatytas pėsčiųjų – dviračių takų ir perėjų skirtingame lygyje įrengimas, greičio valdymo ir įspėjimo sistemų įrengimas, apšvietimo įrengimas bei kiti darbai.

„Transporto srautas tarp Vilniaus ir Kauno magistralėje A1 yra didžiausias ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Tad eismo sąlygų pagerinimas ir leistino greičio padidinimas tarp dviejų didžiausių šalies miestų bus svarbus tiek kelionėms Lietuvoje, tiek ir tarptautinio susisiekimo gerinimui“, – praėjusių metų spalį sakė susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.

REKLAMA
REKLAMA

Vidutinis metinis eismo intensyvumas šioje kelio dalyje siekia apie 30 tūkst. automobilių per parą, o, pavyzdžiui, kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai vidutinis metinis eismo intensyvumas yra apie 21 tūkst. automobilių per parą.

Keturių rangos sutarčių darbų pabaiga numatoma 2021 m. gegužės mėnesį., vienos rangos sutarties – 2021 m. liepą.

Nors pagrindiniai darbai atliekami kelyje Vilnius-Kaunas, rekonstrukciją išgyvena ir kitos magistralės vietos. Šiuo metu vyksta kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 99,29 iki 100,47 km rekonstravimo projekto įgyvendinimas – naujojo tilto per Nerį statyba prie Kauno.

Projekto įgyvendinimo metu vairuotojai gali naudotis abiem A. Meškinio (Kleboniškio) tiltais. Darbų metu transporto priemonių greitis Klaipėdos kryptimi ribojamas iki 70 km/val., dėl to didelių eismo trikdžių vairuotojai neturėtų patirti. Rangos darbus numatoma baigti 2021 m. liepos mėn.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taip pat kelyje Vilnius-Kaunas įrenginėjamos 49 naujos greičio valdymo ir įspėjimo sistemos. Darbai turėtų būti baigti 2021 m. rugsėjį.

Sostinės gyventojai, panorę traukti prie Aukštaitijos ežerų, dažnai keikdavo kelią Vilnius-Utena, kitaip vadinamą Molėtų plentu, dėl tragiškos kelio dangos.

Kelias po truputį rekonstruojamas, o šią vasarą darbai atliekami 16,80-17,64 km ir 20,84-21,50 km kelio ruožuose. Pasak LAKD, vykdomas rekonstravimo techninio darbo projekto parengimas, projekto vykdymo priežiūra ir darbų atlikimas.

Darbų pabaiga buvo planuota 2020 m. gegužę, tačiau dėl strateginio tarpvalstybinio energetikos projekto „Baltijos šalių elektros tinklų sinchronizacija“ darbai užsitęsė.

REKLAMA

„Litgrid“ jau atlieka aukštos įtampos perjungimo ir rekonstravimo darbų pirkimą. Šiais metais rekonstravus aukštos įtampos liniją, bus užbaigti minėto jungiamojo kelio darbai.

„Atkreipiame dėmesį, kad šios projekto dalies įvykdymo atidėjimas eismui didelės įtakos neturi“, – tikina LAKD atstovai.

Taip pat šiais metais Kelių direkcija ir toliau intensyviai vykdo žvyrkelių asfaltavimo programą. Pagal šiuo metu skirtą finansavimą, įgyvendinant 2016–2020 m. Vyriausybės programą, bus išasfaltuota 1470 km žvyrkelių, apie 20 km daugiau nei buvo skelbta birželio pradžioje.

Šiais metais planuojama pradėti magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 102,90 km iki 107,00 km rekonstravimą. Šiuo metu vyksta viešasis konkursas šiems darbams pirkti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų