Vilniuje planuojama įrengti dar 11 susisiekimą su centro prieigomis gerinančių viešojo transporto eismo juostų. Tai – sostinės darnaus judumo mieste plano dalis: patogesnis ir greitesnis viešojo transporto eismas išskiriamas kaip vienas prioritetų. A juostos Vilniuje šiuo metu sudaro 36 kilometrus, o įrengus visas numatytąsias papildomas atkarpas jų tinklas mieste viršys 42 kilometrus, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Kalvarijų gatvė (nuotr. Vilniaus savivaldybė)

Kalvarijų gatvė (nuotr. Vilniaus savivaldybė)

„Norime, kad kelionės Vilniuje taptų dar greitesnės ir patogesnės visiems eismo dalyviams, dėl to eismą organizuojame taip, kad pokyčiai lemtų visą teigiamų permainų grandinę. Ilgesnės A juostos padės viešajam transportui greičiau pasiekti kelionės tikslą, kartu – trumpinti didelės dalies vilniečių kelionės laiką. Tai leis miestiečiams drąsiau rinktis viešąjį transportą ar kombinuoti keletą skirtingų kelionės būdų, mažinti neigiamą transporto taršos poveikį aplinkai ir gyvenimo kokybei, tai yra – didinti eismo saugumą, gerinti miesto ekologinę būklę“, – sako sostinės vicemeras Vytautas Mitalas.

REKLAMA

Šešios iš suplanuotųjų viešojo transporto juostų bus įrengiamos ES lėšomis – jos mieste atsiras per 2021 metus. Likusios A juostos bus finansuojamos savivaldybės ir privačių investuotojų – jų įrengimas numatytas iki 2022 metų. Šiemet toliau tęsis A juostų projektavimo, projektinių pasiūlymų viešinimo ir statybos leidimų gavimo darbai. 

A juostų plėtra numatyta šiose gatvių atkarpose

1. T. Narbuto g. tarp Laisvės pr. ir Erelių g. (Konstitucijos pr.)

2. Ozo g. tarp Gelvonų g. ir Kernavės g.

3. Kareivių g. tarp Verkių g. ir Kalvarijų g.

4. Kalvarijų g. tarp Šeimyniškių g. ir Žalgirio g. (Trimitų g.)

5. Kalvarijų g. tarp Žalgirio g. (Trimitų g.) ir  Konstitucijos pr.

6. Kalvarijų g. tarp Žalgirio g. ir J. Treinio g.

7. Pilaitės pr. tarp V. Pociūno g. ir Sietyno g.

8. Šeimyniškių g. tarp Kalvarijų g. ir Tuskulėnų g.

9. Šeimyniškių g. tarp Tuskulėnų g. ir Kalvarijų g.

10. Buivydiškių g. tarp Dūkštų g. ir  Ozo g.

11. V. Kudirkos g. tarp J. Basanavičiaus g. ir J. Jasinskio g.

Kalvarijų gatvės planas (nuotr. Vilniaus savivaldybė)

Kalvarijų gatvės planas (nuotr. Vilniaus savivaldybė)

Naujausi keleivių ir transporto srautų tyrimai rodo, kad centrinėje miesto dalyje viešuoju transportu pervežama kelis kartus daugiau keleivių, nei jų pravažiuoja asmeniniais automobiliais. Plečiant A juostų tinklą bus taikomi kompleksiniai sprendimai – juostų atsiras daugiau, planuojama stiprinti ir kontrolės mechanizmus. Be to, įvertinus eismo srautus, tam tikrose vietose šiuo metu esamos bendro transporto eismo juostos bus skiriamos viešajam transportui.  Toks sprendimas preliminariai numatytas Kalvarijų, Šeimyniškių, V. Kudirkos gatvių atkarpose – tikslesni planai paaiškės pradėjus projektavimo darbus.

REKLAMA

Kitose šalyse pritaikytų analogiškų sprendimų rezultatas yra ne tik sumažėję transporto taršos rodikliai, bet ir didesnis pėsčiųjų skaičius – centrinės miestų dalys dėl jų tampa gyvesnės, jaukesnės. Visa tai lemia ir teigiamus ekonominius rodiklius bei aktyvesnę darnaus judumo plėtrą mieste.

„Viešojo transporto eismo juostos įrengiamos vertinant daug rodiklių. Pirmiausia – keleivių srautus, kelionės trukmę ir viešojo transporto greitį, esamų A juostų tinklo nuoseklumą, realų viešojo transporto judėjimą, taip pat ir įtaką bendrai susisiekimo sistemai, jos pralaidumui. Mūsų tikslas yra ir toliau gerinti kokybinį kelionių viešuoju transportu lygį – mieste jau gausu naujų autobusų, troleibusų, atnaujinimas nesustos ir toliau. Kartu siekiame trumpinti ir kelionės trukmę, sudaryti kuo patogesnes sąlygas keleiviams judėti darniau“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

Miesto centre kuriami nauji verslo centrai, statomi gyvenamieji namai, todėl trauka į centro prieigas ateityje tik augs. Esama gatvių struktūra nebus pajėgi patenkinti visų norinčiųjų čia atvykti automobiliu – jau dabar piko metu formuojasi spūstys ir vilniečiams tenka laiką leisti jose.

Eismo organizavimo specialistai atkreipia dėmesį, kad plėsti gatves miesto centrinėje dalyje nėra efektyvu. Kaip rodo daugelio šalių patirtis, vien platinimas, nediegiant papildomų eismo organizavimo sprendimų nėra ilgalaikis, nes praplatintos gatvės netrukus vėl užsipildo automobiliais. Šiuo metu viename automobilyje sostinėje važiuoja vidutiniškai 1,4–1,6 žmogaus.

REKLAMA

Prioritetas viešajam transportui Kalvarijų gatvėje

Kalvarijų gatvėje, kur viešajam transportui jau anksčiau skirta viena bendro transporto eismo juosta nuo P. Lukšio iki Žalgirio g., tokios atkarpos suplanuotos ir nuo Žalgirio g. iki Konstitucijos pr. Jos atsiras šiuose ruožuose: nuo Šeimyniškių g. iki Žalgirio g., nuo Žalgirio iki Konstitucijos pr., nuo Žalgirio g. iki Treinio g. Šių atkarpų projektavimo darbai turėtų būti baigti per 2020 m., o pats daugumos atkarpų įrengimas preliminariai planuojamas 2021 m. 

Minėtų atkarpų eismo pakeitimų poveikis buvo analizuojamas atskirai, investiciniame projekte buvo vertinamos jų kombinacijos, taip pat – privačių investuotojų darbų planai, galimi sudėtingesni projektavimo iššūkiai.

Eismo srautų skaičiavimus ir analizes SĮ „Vilniaus planas“ bei SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atliko ne tik Kalvarijų, bet ir kitose gatvėse, kuriose nagrinėta A juostų atsiradimo galimybė. Kareivių g. jau įvyko ir vienos iš suplanuotų A juostų projektinių pasiūlymų viešinimas visuomenei bei pradėti vykdyti tolesni projektavimo darbai.

Apskaičiuota, kad Kalvarijų g. atkarpoje nuo Šeimyniškių iki Žalgirio g. piko metu viešuoju transportu vidutiniškai pervežami 1322 keleiviai per valandą, o automobiliu pravažiuoja apie 1179 keleiviai per valandą. Nors viešuoju transportu pervežamų keleivių skaičius yra didesnis, tačiau piko metu jo greitis šioje atkarpoje krenta daugiau nei 30 proc., o važiavimo laikas vidutiniškai pailgėja iki 40 proc. Dėl šių priežasčių sudėtinga užtikrinti punktualumą, kuris, miestiečių vertinimu, yra vienas svarbiausių rodiklių renkantis keliones viešuoju transportu. Skaičiuojama, kad A juostos įrengimas šioje atkarpoje per metus padėtų sutaupyti apie 967 darbo dienas keleivių laiko.

REKLAMA

Kalvarijų g. atkarpa priešinga kryptimi – nuo Žalgirio iki Šeimyniškių g. – viešuoju transportu piko valandomis pervežama apie 1711, automobiliu – 1150 keleivių. Tačiau piko metu viešasis transportas važiuoja apie 60 proc. ilgiau nei įprastai, o greitis sumažėja apie 40 proc. Išvada – A juostos įrengimas padėtų keleiviams per metus sutaupyti apie 680 darbo dienų laiko.

Be to, analizuojant būsimos A juostos veiksmingumą Kalvarijų g., šalia Konstitucijos pr., suplanuota  dar viena viešojo transporto stotelė tam, kad būtų pagerintos persėdimo galimybės ir centro prieigų pasiekiamumas. Numatoma ir Konstitucijos, Šeimyniškių, Kalvarijų g. sankryžos rekonstrukcija, kad atsiradus A juostoms būtų sklandžiai sureguliuotas visų srautų judėjimas. 

Preliminariai planuojama, kad Kalvarijų g. A juostomis galės važiuoti taksi ir elektromobiliai – bus stebima, kaip pasiskirsto srautai ir kokią įtaką šio transporto judėjimas turi autobusams ir troleibusams. Stiprinant kontrolės mechanizmus, visame mieste planuojama palaipsniui atsisakyti tvarkos, leidžiančios A juostomis važiuoti 4+ automobiliams, nes jų kontrolės mechanizmas sudėtingas ir neefektyvus. 

Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!

Nėra komentarų. Būk pirmas - komentuok!

Top Video

Policininką nužudžiusio vyro žmona: jis sirgo depresija, bet daug metų nesigydė
DABAR RODOMA
Policininką nužudžiusio vyro žmona: jis sirgo depresija, bet daug metų nesigydė
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Narkevičius – vėl įvykių sūkuryje: Trakų rajone sustabdytas keliuko remontas kelia daug klausimų
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Skaičiai gąsdina: per karantiną 11400 į septintą dešimtį įkopusių asmenų neteko darbo
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Žada masinį tyrimą dėl Covid-19: aiškinsis, kokį imunitetą sugebėjome įgyti
DABAR RODOMA
Farai. Klaipėdoje BMW lėkė tarsi viesulas: taranavo automobilį ir išrovė medį
DABAR RODOMA
„Pasikalbėkim #IŠNAMŲ“ su Zuokiene apie savanorystę COVID-19 židinyje ir nemalonų vyro akibrokštą
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Nausėda gimtadienį sutiko Nidoje, keturių žvaigždučių viešbutyje
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Lietuvoje savaitgalį – susirgimų koronavirusu šuolis
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Egzaminai prasidės birželio 22 d.: aiškėja tvarka, kaip jie vyks
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Koronaviruso židiniai plečiasi globos namuose: sergančiųjų daugėja Antaviliuose, Širvintose
REKLAMA
Elektroninės cigaretės (nuotr. stop kadras)
Viešai vykdo nusižengimą, bet pažaboti verslininkų nepavyksta. Štai elektroninėmis cigaretėmis prekiauti internetu yra uždrausta, tačiau prekyba vyksta pilu tempu. Maža to, ...
Mediena (nuotr. Fotodiena.lt/Roberto Riabovo)
Dažnas lietuvis savo privačiame sklype užsiima sodininkyste, taip pat neretai, norėdami padailinti aplinką, griebiasi pjauti medžius. Visgi, už ...
Vagystė (nuotr. stop kadras)
Teisingumo ministerija siekia dar labiau dekriminalizuoti smulkias vagystes. Jei iki šiol prekių iki 150 eurų pavogę ilgapirščiai atsipirkdavo bauda, tad dabar siūloma šią sumą ...
Asociatyvi (nuotr. SCANPIX)
Lietuvoje šeštadienį daugiau nei 50 iš savanorių suburtų komandų valė 20 vandens telkinių – tokiu būdu vyko pasaulinė švarinimo iniciatyva „River Cleanup“. „Lietuva šiemet ...
Kretingos rajone į senjorės lauką nusileidęs sklandytuvas atnešė jai gyvenimo nuotykį (nuotr. stop kadras)
Netikėtiną nuotykį patyrė viena Kretingos rajone gyvenanti senolė. Kai lyg iš giedro dangaus jos žirnių lauke nusileido sklandytuvas, moteris vos galėjo patikėti. Tačiau kai ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų