REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kaunas ėmėsi grąžinti lenteles su žaliomis rodyklėmis. Ir nors dalis vairuotojų džiūgauja, kiti iš nuostabos kilsteli antakius – kodėl miesto valdžia, nesitarusi su kitomis institucijomis, keičia penkiaženklę sumą kainavusius modernius šviesoforus į pasenusią eismo reguliavimo sistemą? Kauno miesto savivaldybė patvirtino, kad sankryžų pertvarkos vyksta pagal Eismo saugumo komisijos sprendimą.

Kaunas ėmėsi grąžinti lenteles su žaliomis rodyklėmis. Ir nors dalis vairuotojų džiūgauja, kiti iš nuostabos kilsteli antakius – kodėl miesto valdžia, nesitarusi su kitomis institucijomis, keičia penkiaženklę sumą kainavusius modernius šviesoforus į pasenusią eismo reguliavimo sistemą? Kauno miesto savivaldybė patvirtino, kad sankryžų pertvarkos vyksta pagal Eismo saugumo komisijos sprendimą.

REKLAMA

Į naujienų portalą tv3.lt kreipėsi skaitytojas, kuris pastebėjo, kad tose sankryžose, kuriose praėjusių metų pabaigoje Kauno savivaldybė sumontavo papildomas šviesoforo sekcijas ar pastatė modernius šviesoforus, grąžinamos lentelės su žaliomis rodyklėmis.

Kaunas grąžina lenteles ten, kur negalima?

Sausio pradžioje vyriausybė nusprendė grąžinti lenteles su žaliomis rodyklėmis. Sausio 31 d. į posėdį susirinkusi Kauno Eismo saugumo komisija nusprendė lenteles grąžinti į 11 sankryžų.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak į tv3.lt besikreipusio skaitytojo, nors posėdžio metu buvo išreikštos pastabos, kad dalis lentelių negali būti grąžintos, nes pažeidžia Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių ir Lentelių su žalia rodykle prie raudono šviesoforo signalo įrengimo vertinimo metodikos nuostatas, komisija nusprendė į tai neatsižvelgti ir sąrašą patvirtino.

REKLAMA

Šios nuostatos draudžia įrengti lenteles, jeigu yra įrengtas atskiras šviesoforas su rodyklėmis į dešinę arba kai įrengta papildoma sekcija į dešinę.

Kaip pasakoja skaitytojas, praeitų metų gruodį Kauno miesto savivaldybė investavo į šviesoforų modernizavimą, įrengiant atskirus šviesoforus į dešinę ir papildomas sekcijas į dešinę.

„Norint įrengti tokius šviesoforus ar papildomas sekcijas, neužtenka tik pritvirtinti sekcijas. Reikalingi kabeliai, papildomi valdiklių moduliai, perprogramavimo ir srautų reguliavimo darbai. Dešiniojo posūkio reguliavimas su papildoma sekcija gali kainuoti ir kelis tūkstančius eurų. Žiūrint į ilgalaikę perspektyvą ir tai, kad su papildoma sekcija eismas reguliuojamas saugiau, pinigai nėra tokie dideli. Tačiau kas kita, kai vos po mėnesio miestas ėmė draskyti tai, ką neseniai įrengė“, – rašo skaitytojas.

REKLAMA
REKLAMA

Į naujienų portalą besikreipęs žmogus pateikė keletą pavyzdžių. Gruodžio pabaigoje Kauno miesto savivaldybė pertvarkė Šv. Gertrūdos ir Gimnazijos gatvių sankryžą. Naujasis šviesoforas turėjo detektorius ir žalias signalas užsidegdavo trumpam tik tuomet, jei būdavo automobilių.

„Prieš savaitę videodetekcija buvo atjungta ir užkabinta lentelė“, – rašo skaitytojas.

Vasario pabaigoje Kauno miesto valdžia užsimojo dar plačiau – nuima papildomas sekcijas į dešinę, į kurias miestas praeitais metais investavo tūkstančius miestiečių eurų. Darbus Jonavos ir Nuokalnės gatvių sankryžoje bei sankryžoje prie prekybos centro „Mega“ užfiksavo ir naujienų portalo tv3.lt skaitytojas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Skaitytojo nuomone, Transporto kompetencijų agentūra atmes Kauno valdžios prašymą įrengti lenteles šiose vietose, tad teks jau pakabintas vėl nuimti ir grąžinti papildomas sekcijas.

„Kaip į tokį miesto investicijų švaistymą žiūri Kauno meras Visvaldas Matijošaitis? Ar savivaldybės administracijai, kurios vienas iš vadovų pavaduotojų yra buvęs Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vadovas, netrūksta kompetencijos priimant teisės aktams prieštaraujančius sprendimus, kurie miestui neša nuostolius?“ – klausė naujienų portalo tv3.lt skaitytojas.

Į specialistus nesikreipė, sprendimo nesupranta

Transporto kompetencijų agentūra (TKA) Transporto paslaugų skyriaus vadovas Evaldas Morkūnas teigė, kad apie tokius Kauno miesto savivaldybės veiksmus sužinojo iš Kaune gyvenančių kolegų.

REKLAMA

„Kauno miesto savivaldybė, kadangi yra atsakinga už savo infrastruktūrą, turi tokią teisę“, – naujienų portalui tv3.lt sakė.

Pagal lentelių su žaliosiomis rodyklėmis grąžinimo tvarką, savivaldybės turi kreiptis į TKA, kad agentūra įvertintų savivaldybių siūlomas sankryžas.

Pasak E. Morkūno, agentūra buvo gavusi Kauno prašymą, tačiau jis neatitiko reikalavimų ir miesto savivaldybė buvo paprašyta sankryžų sąrašą pateikti pagal oficialią tvarką. E. Morkūnas teigė, kad Kauno valdininkai daugiau nesikreipė ir patys ėmėsi veiksmų.

„Ką jie daro, tai daroma jų iniciatyva, be jokio derinimo iš kitų institucijų“, – tvirtino TKA atstovas.

REKLAMA

E. Morkūnas tvirtina, kad jokių teisinių pasekmių ar baudų Kauno savivaldybė negaus, tačiau kelia klausimą, kodėl nuspręsta naujas sekcijas pakeisti lentelėmis su žaliomis rodyklėmis.

„Savivaldybė grįžta prie kažkokio seno eismo organizavimo, kai yra padariusi modernius pakeitimus. Sunku suvokti, kokiu pagrindu tai daro. <...> Gal savivaldybė taip nori tos lenetlės, kad priima tokius įdomius sprendimus. Man labai sunku paaiškinti jų tokių veiksmų motyvus, kodėl taip daroma“, – kalbėjo E. Morkūnas.

Padarė, nes taip nusprendė komisija

Naujienų portalas tv3.lt kreipėsi į Kauno miesto savivaldybę dėl šios situacijos paaiškinimo. Savivaldybės Ryšių su visuomene skyriaus specialistas Vytautas Šimanskas patvirtino, kad sankryžų pertvarkos vyksta pagal Eismo saugumo komisijos sprendimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Eismo saugumo komisija priėmė sprendimą, kuriose sankryžose turėtų būti grąžintos lentelės su rodykle. Šiuo sąrašu ir vadovaujamės“, – teigė V. Šimanskas.

Pasak savivaldybės atstovo, žalios rodyklės bus grąžintos į 11 sankryžų. V. Šimansko tvirtinimu, 2019 m. darbai, susiję su žaliųjų lentelių panaikinimu, tai ir papildomų sekcijų bei modernių šviesoforų įrengimu, kainavo apie 100 tūkst. be PVM, o sausio mėnesį lentelių grąžinimo darbai kainavo 250 eurus be PVM.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų