REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tragiškas įvykis kelyje paskatino domėtis, kur dingo kadaise ten buvę saugumą užtikrinantys ženklai.

Tragiškas įvykis kelyje paskatino domėtis, kur dingo kadaise ten buvę saugumą užtikrinantys ženklai.

REKLAMA

Prieš dvejus metus Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos užsakymu buvo rekonstruotas kelias Biržai-Kirdonys. Šiame kelyje yra gana intensyvi ir pavojinga kelio vieta ties posūkiu į Balandiškių kaimą. Balandiškiuose veikia skerdykla „Agaras“. Iš šalutinio kelio į pagrindinį išvažiuoja daug automobilių, eina pėstieji.

Šalia yra posūkis į priešingoje kelio pusėje esantį Naciūnų kaimą, Liepų gatvę. Itin rizikuoja asmenys, kirsdami pagrindinį kelią ir vykdami iš vieno šalutinio kelio į kitą. Iki rekonstrukcijos ties šia sankryža buvo pastatytas greičio matuoklis bei greitį iki 70 kilometrų per valandą ribojantis kelio ženklas. Be to, buvo pastatytas ženklas, kad ši vieta avaringa. Po rekonstrukcijos jų neliko. Ar tikrai ši sankryža tapo nepavojinga?

Avarijoje susidūrė keturi automobiliai

Prieš dvi savaites šiame kelio ruože įvyko kraupi avarija, kurioje susidūrė keturi automobiliai ir žuvo žmogus. Žuvusiojo sūnus Mantas Lukša įsitikinęs, kad kelio ruožas ties posūkiais į Balandiškius ir Naciūnus pavojingas. Jis žada rinkti gyventojų parašus, kreiptis į savivaldybės Saugaus eismo komisiją ir siekti, kad čia būtų įrengti papildomi eismo saugumui užtikrinti įrengimai. 

REKLAMA
REKLAMA

Vyras prieš dešimt metų šioje vietoje irgi buvo patekęs į avariją. Beveik tokią pat, tik ne tokią baisią, į kokią pateko jo tėvelis. Jis sustojo pagrindiniame kelyje, kad įsuktų į Liepų gatvę, kai į automobilį įlėkė iš paskos važiavusi transporto priemonė.

REKLAMA

Tąkart atsipirkta be rimtų sužeidimų ir aukų. Iki kelio rekonstrukcijos ties šiomis sankryžomis stovėjo kelio ženklas, eismo dalyvius įspėjantis, kad tai yra avaringas ruožas. Stovėjo greitį iki 70 kilometrų per valandą ribojantis kelio ženklas, greičio mėgėjus fiksuodavo ir jo matuoklis. Dabar viso to nebeliko. Todėl daug vairuotojų, važiuojančių nuo Pabiržės, išvysto didelį greitį ir kartais nespėja pristabdyti. 

Atitvarai gana aukšti

M. Lukša sakė, kad šalia pagrindinio kelio pastatyti kelio atitvarai į Balandiškių pusę ir Liepų gatvę. Tačiau jie stovi gana aukštai, tad automobilyje sėdinčiam vairuotojui trukdo matomumą. Tenka išvažiuoti į pagrindinį kelią, kad pamatytum, ar nėra atvažiuojančių automobilių. 

REKLAMA
REKLAMA

Atitvaruose palikti tarpai. Tačiau pėstiesiems pereiti pagrindinį kelią pavojinga, nes nepažymėta nei pėsčiųjų perėja, nei greičio apribojimai. Todėl dažniausiai žmonės kelio nekerta ir eina šalikele iki Pabiržės miestelio. 

Įvažiavimas į Liepų gatvę susiaurintas. Jei iš šios gatvės važiuoja automobilis, iš pagrindinio kelio įsukti neišeina, nes neužtenka vietos. Reikia palaukti, kol transporto priemonė išvažiuoja, tik po to įsukti. 

Liepų gatvėje eismas yra intensyvi. Ja važiuoja žmonės į darbus, į laukus suka žemės ūkio technika. Gatvė ir taip kenčia, nes jei kelyje būna kokie judėjimo apribojimai, ja nukreipiamas eismas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pagrindiniame kelyje Biržai – Pabiržė eismas intensyvus, nes išvažiuoja ar įvažiuoja sunkiasvoriai automobiliai iš skerdyklos „Agaras“, kiti - iš netoli esančio „šroto“, kur prekiaujama naudotų automobilių dalimis. 

Ties ta vieta nėra ir ženklo, kad prasideda Naciūnų kaimas. Gal jam esant greičio mėgėjai sumažintų greitį? Jei automobilis išvažiuoja nuo „Agaro“ skerdyklos pusės į pagrindinį kelią ir nori įvažiuoti į Liepų gatvę, jis turi įsibėgėti, o vėliau staiga stabdyti. Toje kelio vietoje yra slėnis, todėl priekyje stovintis automobilis pasimato gerokai vėliau. 

„Mes šito taip nepaliksime. Šioje sankryžoje reikia arba gulinčio policininko, arba žiedo, kad būtų sumažintas greitis. Ir netgi apšvietimo.  Reikėtų ir greičio apribojimo. 

REKLAMA

Vienas vairuotojas į tokį ženklą gal nereaguos, bet dalis reaguos. O jei susidurs su gulinčiu policininku, kitą kartą važiuos atsargiau“, - svarstė M. Lukša. 

Kai projektavo – neklausė

AB „Kelių priežiūra“ Biržų kelių tarnybos vadovas Povilas Mikalajūnas mano, kad šioje sankryžoje būtų buvę naudinga įrengti saugumo salelę arba bent greitėjimo juostą. Jis nesuvokia, kodėl rekonstrukcijos metu tai nebuvo numatyta. 

„Eismo intensyvumas ties sankryža į „Agarą“ didelis, o matomumas prastas, naktį „furos“ važiuoja“, - kalbėjo P. Mikalajūnas.

Paklaustas, kodėl atliekant kelio rekonstrukcijos darbus jis neišsakė savo pastabų, P. Mikalajūnas sakė, kad jo tarnyba nesanti kelio savininkė. „Kai projektavo, mūsų niekas neklausė“, - teigė jis. 

REKLAMA

Pašnekovas mano, kad gyventojai ar Pabiržės seniūnija su prašymais riboti greitį šiame ruože ar įrengti papildomus įrenginius eismo saugumui gali kreiptis į rajono savivaldybę, o ši savo ruožtu – į Valstybinę kelių direkciją. 

Biržų rajono policijos vadovas Deividas Valtaris mano, kad ties šia sankryža pagrindinio kelio viduryje būtų tikslinga padaryti techninius sprendimus, kurie neleistų tiesiai važiuoti per pagrindinį kelią nuo Balandiškių į Liepų gatvę. 

Artimiausiu metu neplanuoja vykdyti darbų

„Šiaurės rytai“ kreipėsi į Lietuvos valstybinės kelių direkcijos tarptautinių ir viešųjų ryšių komunikacijos vadybininką Evaldą Tamariūną. Jis informavo, kad šiame kelyje vidutinis metinis paros eismo intensyvumas – 3793 automobilių per parą. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atsakymus į klausimus pateikė ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos Saugaus eismo inžinierė Indrė Žemaitė. 

– Ar Jūs turite informacijos apie įvykusias avarijas šioje vietoje?

– Be jūsų minimo įskaitinio eismo įvykio, kuris įvyko 2020-01-27, ties valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 125 Biržai–Raubonys sankryža, esančia 5,33 km, per pastaruosius 10 metų yra įvykęs dar 1 įskaitinis eismo įvykis (iš viso per pastaruosius 10 metų įvyko 2 įskaitiniai įvykiai). 

– Kodėl nebuvo numatytos eismo saugumo priemonės sankryžoje į Balandiškius?

– Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 125 Biržai–Raubonys ruožas nuo 0,00 iki 6,9 km buvo rekonstruotas 2017 m. Projektas buvo rengiamas 2014-2015 m. Projektavimo metu buvo parinkti sprendiniai pagal tokios reikšmės ir intensyvumo keliui keliamus reikalavimus.

REKLAMA

Sankryža buvo rekonstruota į saugesnio tipo, t. y. sankryžos šalutiniai keliai buvo įrengti statesniu kampu, juose numatyti greičio mažinimo kalneliai. Tokie eismo saugos sprendiniai yra pakankami tokio tipo ir intensyvumo sankryžoje. 

– Ar neplanuojama pastatyti šioje vietoje greitį ribojančio ženklo?

– Kelio ruožo, kuriame yra sankryža, aplinka yra traktuojama kaip užmiesčio, todėl čia yra nustatytas užmiesčio ruožui būdingas 90 kilometrų per valandą leistinas greitis. 

2017 m. sankryža buvo rekonstruota į saugesnio tipo (sankryžos šalutiniai keliai buvo įrengti statesniu kampu, juose numatyti greičio mažinimo kalneliai; šalia įrengti takai, nežymėta perėja). Leistino važiavimo greičio ribojimas tokiame ruože yra netikslingas ir skatinta vairuotojus nesilaikyti Kelių eismo taisyklių. 

– Ar bus imamasi kitokių eismo saugumą didinančių priemonių šioje vietoje?​​​​​​​

– Kelių direkcija artimiausiu metu neplanuoja šioje sankryžoje vykdyti jokių darbų. 

Šaltinis: www.siaure.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų