REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Žaliosios rodyklės grįžta: pasakė, kada bus pakabintos sostinėje

papildyta: 15.29 val.

Vyriausybė pakeitė savo nutarimą, kuris įpareigojo tokias rodykles pašalinti nuo šių metų sausio.

Vyriausybė pakeitė savo nutarimą, kuris įpareigojo tokias rodykles pašalinti nuo šių metų sausio.

REKLAMA

Išvakarėse susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius žadėjo senąją tvarką grąžinti metams, tačiau Ministrų kabinetas galiausiai atsisakė numatyti terminą.

Premjeras Saulius Skvernelis piktinosi, kad savivaldybėms davus penkerių metų laikotarpį, kai kurios savivaldybės apie problemas pranešė pakeitimams įsigaliojus.

„Buvo pramiegota ir atsibusta. Jei mes pratęsime metams laiko, bus tas pats – pamiegos ir vėl paskutinę dieną spręsime problemą“, – trečiadienį Vyriausybės posėdyje sakė S. Skvernelis.

Žaliosios rodyklės dešinįjį posūkį automobiliams, kaip ir anksčiau, leis esant raudonam šviesoforo signalui, prieš tai sustojus prie sankryžos ir įsitikinus, kad tai netrukdys pėsčiųjų saugumui.

REKLAMA
REKLAMA

J. Narkevičius posėdyje tvirtino, kad dauguma savivaldybių bendradarbiaudamos su ministerija pasirengė pakeitimams ir jokių galimų nesklandumų nebuvo numatyta, o problemų kilo tik Vilniaus savivaldybėje.

REKLAMA

„Atėjus sausio 1 dienai, ypač Vilniaus mieste, vykdant situacijos monitoringą, nustatėme, kad yra didelis vairuotojų nepasitenkinimas, iš esmės dėl to, kad panaikinus dešiniojo posūkio lenteles, padidėjo transporto spūstys, eismo pralaidumas sumažėjo“, – tvirtino jis.

Anot jo, tai nutiko, nes Vilniuje „nebuvo performuoti šviesoforai, nebuvo organizuoti eismo sistemos pakeitimai“. Iš viso žaliosios rodyklės anksčiau buvo 120 sankryžų. Nuėmus rodykles, 52 buvo numatyti pakeitimai, įskaitant naujų sekcijų įrengimą, šviesoforų perprogramavimą, tačiau ne visur tai padaryta.

REKLAMA
REKLAMA

Ministras pabrėžė, kad lentelės kai kuriose sankryžose bus leidžiamos „kol bus atlikti numatyti darbai“, lentelės taip pat būtų įrengtos ten, kur eismo problemų neįmanoma išspręsti keičiant infrastruktūrą.

J. Narkevičius pabrėžė, kad galutinį sprendimą dėl rodyklių įrengimo konkrečiose sankryžose priimtų ministerija ir jos valdoma Transporto kompetencijų agentūra. Vilniaus valdžia tokiu siūlymu nebuvo patenkinta ir siekė, kad dėl rodyklių įrengimo vietos galėtų priimti sprendimus pati.

Susitiko su generaliniu komisaru

Antradienį dėl žalių rodyklių situacijos susitiko J. Narkevičius ir generalinis policijos komisaras Renatas Požėla.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Policijos vadovas teigė, kad Susisiekimo ministerija teiks Vyriausybei teisės projektus, kurie leis grąžinti žalias rodykles bent metams. Pasak R. Požėlos, savivaldybių saugaus eismo komisijos spręstų, kuriose vietose turėtų atsirasti žaliosios rodyklės. 

J. Narkevičiaus teigimu, projektą bus bandoma priimti jau šį trečiadienį. Ministras pasakojo, kad dėl žalios rodyklės vietos, pasikonsultavusi su ministerija ir ekspertais, spręstų savivaldybė.

„Paminėsiu, kad mes vertiname tai, kad savivaldybės institucijos, už saugų eismą  <...> turėtų judėti į priekį, užtikrindama ne tik pralaidumą, bet ir pėsčiųjų saugumą. Dėl to turės atlikti ir toliau tam tikrus veiksmus, kuriuos dabar kai kurios savivaldybės, kaip probleminė Vilniaus miesto savivaldybė, iki galo neatliko“, – kalbėjo ministras.

REKLAMA

J. Narkevičius teigė, kad metai yra skirti tam, kad savivaldybės normaliai pasiruoštų ir sureguliuotų šviesoforus.

„Tikimės, kad spūstys ne tik Vilniaus mieste, dėl, neva žalios rodyklės nuėmimo, išnyks“, – vylėsi ministras.

Ministro neatmeta galimybės, kad tose sankryžose, kur žalios rodyklės klausimas bus problematiškas, ji galėtų likti ir ilgiau nei metams.

„Tas grįžimas turi būti pagrįstas, <...> kad nebūtų piktnaudžiavimo negerinti infrastruktūros, o eiti lengviausiu keliu“, – teigė J. Narkevičius.

R. Požėla sakė, kad nemato objektyvių veiksnių, kodėl reikėjo nuimti žalias rodykles.

„Tokia statistikos policija nedisponuoja, kad dėl žalių rodyklių būtų įvykę tragiški įvykiai“, – kalbėjo generalinis komisaras.

REKLAMA

R. Požėlos nuomone, sprendimas, kad vairuotojas, degant raudonam šviesoforo signalui, privalo stabtelėti prie žalios rodyklės, buvo geras, todėl jo eismo dalyviai derėtų laikytis ir laikinai grąžinus senąją tvarką.  

Vicemeras: Vilnius dešiniojo posūkio rodykles grąžins sausio viduryje

Vilniaus mieste dešiniojo posūkio rodyklės bus grąžintos keliolikoje sankryžų, lentelės turėtų būti pakabintos jau sausio viduryje, sako sostinės vicemeras Vytautas Mitalas.

„Mes turime sąrašą, kurį sudaro keliolika sankryžų, kur žalių rodyklių sugrįžimas būtų prasmingas. Ketiname per artimiausias dienas, šią savaitę ir dalį kitos, pažiūrėti, kaip tie srautai susidėlioja, ir iki sausio 15 dienos su Susisiekimo ministerija ir jų specialistais tą sąrašą pasitvirtinti. Kai tai bus padaryta, žaliosios rodyklės sugrįš į Vilnių“, – BNS sakė V. Mitalas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, turint sprendimą dėl rodyklių grąžinimo, jas pakabinti truktų porą dienų.

„Stengsimės, kad nuo pasitvirtinimo iki žaliųjų rodyklių sugrąžinimo būtų kuo trumpesnis laikas. Sąrašą turėsime kitą savaitę ir jį pasitvirtinus rodykles pakabinsime per keletą dienų“, – teigė vicemeras.

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius BNS sakė, kad dėl rodyklių grąžinimo bus sprendžiama išanalizavus situaciją.

Anot Kauno savivaldybės atstovo, miestas ruošėsi lentelių nuėmimui: buvo perreguliuoti šviesoforų laikai, įrengtos saugumo salelės, kur įmanoma, įrengtos papildomos šviesoforų sekcijos, pakeista judėjimo tvarka. Eismo reguliavimas keitėsi 33 šviesoforinėse sankryžose, iš viso mieste buvo nuimta 113 lentelių su žaliomis rodyklėmis.

REKLAMA

„Analizuosime situaciją, ten, kur matysime poreikį, pasinaudosime šia Vyriausybės suteikta galimybe įrengti žaliąsias rodykles“, – teigė M. Matusevičius.

Kritika Vilniui

Nuo šių metų sausio 1 d. Lietuvos sankryžose atsisakyta posūkį į dešinę leidžiančių lentelių su žaliomis rodyklėmis. Vis dėlto susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius pirmadienį patvirtino, kad žalios rodyklės į Vilniaus gatves galėtų grįžti dar metams, kol sostinė geriau pasiruoš eismo pakeitimams.

„Šiandien matome, kad situacija Vilniaus mieste nėra gera, žmonės skundžiasi, kad po nuėmimo žalių rodyklių didėja kamščiai. Tai šiandien priėmėme sprendimą, kad reikalui esant įvesime moratoriumą, tai reiškia pratęsimą žalių rodyklių galiojimo laikotarpio tam, kad savivaldybė galėtų pasiruošti ir atitinkamai įvesti pakeitimus“, – žurnalistams pirmadienį kalbėjo ministras.

REKLAMA

Kaip praėjusių metų pabaigoje aiškino Susisiekimo ministerija, lentelės su žaliomis rodyklėmis naikinamos todėl, kad, 2013–2014 metais atlikto tyrimo duomenimis, šis dešiniojo posūkio reguliavimas pavojingas pėstiesiems ir dviratininkams bei kelia chaotiškas situacijas kelyje.

Ministro manymu, Vilniaus miesto savivaldybei reikėtų pasitempti, norint užtikrinti efektyvesnį eismo reguliavimą. Nors nutarime dėl žalių rodyklių Vilniaus miestas nebus išskirtas, ministras pripažino, kad sostinėje dėl nuimtų rodyklių susidarė daugiausia problemų.

Įsigaliojus naujiems eismo organizavimo reikalavimams, nuo 2020 m. pradžios prie šviesoforų nebeliko lentelių su žaliomis rodyklėmis. Taip siekiama sumažinti konfliktinių situacijų skaičių ir apsaugoti pažeidžiamiausius eismo dalyvius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kadangi nuo 2020 m. sausio 1 d. prie šviesoforų esančios žalios rodyklės netenka galios, šių metų pabaigoje savivaldybės keliuose ir gatvėse pradėjo keisti eismo organizavimą, atsisakydamos lentelių su žaliomis rodyklėmis.

Šviesoforais reguliuojamose sankryžose dešiniojo posūkio reguliavimui panaudojus lenteles su žalia rodykle sumažėja į dešinę sukančiųjų laukimo laikas, tačiau padidėja konfliktinių situacijų su kitais eismo dalyviais, judančiais pagal eismą leidžiančius signalus. 

Didžiausias pavojus sukeliamas labiausiai pažeidžiamiems eismo dalyviams – pėstiesiems ir dviratininkams. Tai lemia žmogiškasis faktorius, nesugebėjimas aprėpti informacijos gausos ar elementari vairuotojo klaidos galimybė, nes būtina stebėti pėsčiuosius ir transportą, kuriems dega leidžiamasis signalas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų