REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniaus gatvėse tebesitęsiant chaosui dėl nuo Naujųjų panaikintų lentelių su žaliomis rodyklėmis, Vilniaus vicemeras ir automobilių rinkos ekspertas kelia klausimą, kodėl Susisiekimo ministerija apskritai ryžosi įgyvendinti tokį sprendimą. Ministerija pokyčius grindžia prieš kelerius metus atliktu eismo tyrimu, tačiau specialistai akcentuoja, kad tyrime net nenurodoma, kiek eismo įvykių sukelta būtent dėl neatsargaus posūkio į dešinę.

Vilniaus gatvėse tebesitęsiant chaosui dėl nuo Naujųjų panaikintų lentelių su žaliomis rodyklėmis, Vilniaus vicemeras ir automobilių rinkos ekspertas kelia klausimą, kodėl Susisiekimo ministerija apskritai ryžosi įgyvendinti tokį sprendimą. Ministerija pokyčius grindžia prieš kelerius metus atliktu eismo tyrimu, tačiau specialistai akcentuoja, kad tyrime net nenurodoma, kiek eismo įvykių sukelta būtent dėl neatsargaus posūkio į dešinę.

REKLAMA

Nuo šių metų sausio 1 d. Lietuvos sankryžose atsisakyta posūkį į dešinę leidžiančių lentelių su žaliomis rodyklėmis. Vis dėlto susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius pirmadienį patvirtino, kad žalios rodyklės į Vilniaus gatves galėtų grįžti dar metams, kol sostinė geriau pasiruoš eismo pakeitimams.

Kaip praėjusių metų pabaigoje aiškino Susisiekimo ministerija, lentelės su žaliomis rodyklėmis naikinamos todėl, kad, 2013–2014 metais atlikto tyrimo duomenimis, šis dešiniojo posūkio reguliavimas pavojingas pėstiesiems ir dviratininkams bei kelia chaotiškas situacijas kelyje.

REKLAMA
REKLAMA

Pasigenda statistikos

Tyrimą skaitęs Vilniaus miesto vicemeras Vytautas Mitalas stebisi, kodėl tyrimas tapo pagrindine priežastimi panaikinti lenteles su žaliomis rodyklėmis, mat analizėje vicemeras pasigenda eismo įvykių statistikos.

REKLAMA

„Ir iš tikrųjų, ko aš tikėčiausi, tarkime, priimdamas tokį sprendimą, tai palyginamumo. Kad, pavyzdžiui, įdiegus sekcijas, yra išsprendžiama problema saugumo geriau negu su žalia rodykle, arba panašaus eismo intensyvumo ar eismo srautų sankryžoje. Tenai buvo tiesiog modeliuojami teoriškai eismo susikirtimo srautai, bet tos statistikos, kurios norėčiau matyti, nebuvo“, – tv3.lt kalbėjo V. Mitalas. 

Vicemeras taip pat pastebi, kad tyrimas atliktas tuomet, kai vairuotojams prieš sukant į dešinę nebuvo privaloma sustoti įsižiebus raudonam šviesoforo signalui. Ši prievolė įvesta 2014 metais.

REKLAMA
REKLAMA

„Tai ir sankryžos didele dalimi Vilniuje ir Kaune pasikeitė, ir statistika neatskleidė, kad būtent dėl dešinių rodyklių eismo įvykiai, sužeidimai ar mirtys įvyko. Tai tyrime neatradau vienareikšmiško atsakymo, kad tas reguliavimas yra moksliškai pagrįstas. Man atrodo, kad tas tyrimas nėra toks stiprus, kokio reikėtų, norint įgyvendinti pokytį“, – teigė V. Mitalas.

Jam antrina su tyrimu taip pat susipažinęs automobilių rinkos ekspertas Vitoldas Milius. 

„Tyrimas yra neparemtas jokiais skaičiais, aiškiais kriterijais, yra toks, kad taip, gali būti pavojingiau. Visaip gali būti. Klausimas, kokias sankryžas paėmėme ir panagrinėjome. Galėjome imti pačias sudėtingiausias sankryžas ir pasakyti, kad tai yra pavojinga. Tai tada ir reikėjo pavojingiausioms sankryžoms padaryti pakeitimus. Jeigu paėmėme ir nuėmėme visur, ten nėra pagrindimo. Nematau toje medžiagoje pavojaus pagrindimo“, – tv3.lt sakė V. Milius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Žalios rodyklės: už ir prieš

Paviešintame tyrime rašoma, kad šviesoforų lentelės su žalia rodykle buvo įrengtos dėl kelių priežasčių. Nurodoma, kad toks eismo reguliavimas padeda sumažinti sukančiųjų į dešinę laukimo laiką, padidėja sukančiųjų į dešinę pralaidumas, sumažėja situacijų, kai pagal leidžiamą signalą kartu juda pėstieji, dviratininkai bei sukantieji į dešinę.

Tyrimo išvadose pažymima, kad „kai lentelė su žalia rodykle įrengiama esant dvejoms dešiniojo posūkio eismo juostoms, kyla didelis pavojus pėstiesiems ir dviratininkams“, vis dėlto nenurodoma, kiek per tirtą laikotarpį konkrečiose sankryžose įvykdyta eismo įvykių būtent dėl neatsargaus posūkio į dešinę.

REKLAMA

Tyrime taip pat išskiriama, kad „kai įrengiama lentelė su žalia rodykle, sankryžoje dažnais atvejais pasireiškia spaudimas kitiems eismo dalyviams ir neadekvatūs vairuotojų veiksmai“, o „gatvių ruožuose, kurių sankryžose įrengtos šviesoforo lentelės su žalia rodykle stebimi chaotiško eismo pavyzdžiai“, tačiau tokių pavyzdžių pasekmės ar eismo įvykių statistika nenurodomi.

Tyrimą, remdamasis 2009–2013 metų duomenimis, atliko Kelių ir transporto tyrimo institutas.

Dar metai su rodyklėmis

Portalas tv3.lt primena, kad dešinįjį posūkį leidžiančios žaliosios rodyklės kai kuriose Vilniaus miesto sankryžose bus grąžinamos metams. Tokį sprendimą priėmė susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.

REKLAMA

Anot jo, šie pakeitimai aktualiausi sostinės savivaldybei, nes kiti didmiesčiai spėjo pasiruošti prieš penkerius metus inicijuotoms permainoms, o nuo sausio nelikus rodyklių pritaikė šviesoforų sistemas naujiems srautams, įrengė papildomas šviesoforų sekcijas.

Ministro teigimu, tam reikės keisti Vyriausybės nutarimą.

Tuo metu sostinės meras Remigijus Šimašius džiaugiasi ministerijos ir Vyriausybės sprendimu peržiūrėti sprendimą dėl žalių rodyklių, tačiau pabrėžia, kad Vilniui netinka ministerijos siūlymas jį atidėti tik metams, nes tai eismo reguliavimo problemos neišspręs. Meras teigia apie tai pirmadienį informavęs ir J. Narkevičių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų