Vilnius, Kaunas ir Klaipėda siūlo Vyriausybei svarstyti galimybę grąžinti dešiniojo posūkio rodykles, sako sostinės vicemeras Vytautas Mitalas.

Šviesoforas  (nuotr. Fotodiena/Domantas Pipas)

Šviesoforas (nuotr. Fotodiena/Domantas Pipas)

Anot jo, nuo sausio Lietuvoje visiškai atsisakius vadinamųjų „žaliųjų rodyklių“, eismo saugumas sostinėje nepagerėjo, o eismo pralaidumas pablogėjo.

„Šiandien apsitarėme su kitais didžiaisiais miestais, kad kreipsimės į Susisiekimo ministeriją ir Vyriausybę, prašydami tam tikrose vietose, kur nenukenčia eismo saugumas (tai padėtų išspręsti ir tam tikrus eismo iššūkius), mes galėtumėme žalias rodykles savivaldybių iniciatyva grąžinti“, – žurnalistams penktadienį teigė V. Mitalas.

Anot jo, idėją palaiko ir Kauno bei Klaipėdos merai.

V. Mitalas sako, kad savivaldybė mato iki 20-ies probleminių vietų, kur norėtų grąžinti žaliąsias rodykles. Iš viso iki pertvarkos tokių sankryžų Vilniuje buvo apie 120.

Anot jo, rodyklės, leidžiančios automobiliams sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, nebūtų grąžinamos avaringose sankryžose ar prie švietimo įstaigų.

REKLAMA

Daugiausia problemų, savivaldybės vertinimu, kils Šilo ir Antakalnio gatvių bei Žalgirio ir Kalvarijų gatvių sankryžose – čia, anot vicemero, norint pagerinti automobilių pralaidumą, tektų plėsti gatves pėsčiųjų infrastruktūros sąskaita.

„Manome, kad tai nėra teisinga ir sąžininga.  Daug didesnis iššūkis gali būti ir dėl eismo saugumo: kai kuriose vietose esant žalioms rodyklėms, sukantieji į dešinę pasiskirstydavo ties žaliu ir raudonu signalu ir einantys pėstieji patirdavo mažesnį automobilių srautą. Dabar to nėra“, – sakė V. Mitalas.

„Manau, kad vilniečiams bus iššūkis prisitaikyti prie miesto be šitų žaliųjų rodyklių. Dėl to vertindami padėtį, tokį dialogą su Susisiekimo ministerija ir norime pradėti“, – tvirtino jis.

V. Mitalas sako, jog savivaldybių siūlymą įvertinti pažadėjo ministras Jaroslavas Narkevičius.

Vicemeras taip pat pabrėžė, kad iš anksto situacijos nebuvo galima prognozuoti, kadangi galutinius eismo taisyklių pakeitimus, numatančius, kaip galima reguliuoti dešinįjį posūkį sankryžose, Seimas priėmė tik 2019-ųjų lapkritį.

Savivaldybės kritikuoja sprendimus naikinti žaliąsias rodykles, sakydamos, kad tai sukels spūstis miestuose. Susisiekimo ministerija tvirtina, jog pakeitimai buvo būtini padidinti eismo saugumą. Ministerija remiasi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu, parodžiusiu, jog sankryžose su žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, kuriose žūva ar sužalojami žmonės.

Dalis vairuotojų kritikavo sostinės valdžią ir dėl eismo naujovių žiedinėse sankryžose, jog tai kai kuriose vietose taip pat padidino spūstis – V. Mitalas tvirtina, kad „žiedai didžiąja dalimi pasiteisino“, bet kai kuriose sankryžose sprendimų dar ieškoma.

REKLAMA

Pirštus bado vieni į kitus

Ketvirtadienį susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius kritikavo savivaldybes, kad šios tinkamai nepasiruošė dešiniojo posūkio rodyklių nuėmimui, bei sako, jog ministerija stebės eismo situaciją didžiuosiuose miestuose.

„Visų pirma, nutarimas (nuimti rodykles) yra 2014-ųjų metų ir mes šiandien turime dar nepasiruošusias savivaldybes. Tai yra viena problema. Antra, savivaldybėms reikia galvoti, kaip jie gali spręsti problemas. Greičiausiai tose sankryžose ne visur yra pritaikytos naujos reguliavime numatytos priemonės, papildomos šviesoforų sekcijos. Gal iki tam tikrų vietų jų rankos dar nepriėjo“, – BNS penktadienį sakė viceministras.

Nuo sausio panaikinus vadinamąsias žaliąsias dešiniojo posūkio rodykles prie šviesoforų, šalies didžiųjų miestų savivaldybės jau pastebi eismo problemų ir prognozuoja dar išaugsiant spūstis, tačiau tikisi ir didesnio saugumo pėstiesiems.

V. Kondratovičius pabrėžia, kad net ir pastebėjus padidėjusias spūstis, ministerija greičiausiai nesvarstys galimybių grąžinti lentelių, tačiau atidžiai stebės, kaip savivaldybės sprendžia problemas.

„Politikai gali visko bandyti. Bet suprantama, kad eismo organizavimo pakeitimai reikalauja kažkokio adaptacijos laikotarpio. Matome ir naujas sankryžas, kurios statytos pagal naujas taisykles, buvo reguliavimas keičiamas. Tikrai, manau, kad savivaldybės turėtų pažiūrėti. Iniciatyvos iš mūsų pusės keisti tvarką nėra, bet situaciją tikrai stebime, žiūrime, kaip viskas klostosi“, – tvirtino jis.

REKLAMA

Susisiekimo ministerija teigia, kad pakeitimai atsirado po 2014-aisiais Kelių ir transporto tyrimo instituto atlikto tyrimo, parodžiusio, jog sankryžose su žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, kuriose žūva ar sužalojami žmonės.

Ministerija taip pat teigia, kad rytinėje Vokietijos dalyje atsiradusios žaliosios rodyklės čia palaipsniui išnyko, tokio reguliavimo daugiau neturi nė viena Europos valstybė.

Kelių policija akcentuoja, kad naujosios priemonės užtikrins didesnį pėsčiųjų saugumą, o vairuotojų patiriami laikini nepatogumai, tikimasi, išsispręs savivaldybėms pritaikius sankryžose modernias eismo reguliavimo sistemas, papildomas šviesoforų sekcijas.

Papildomos žaliosios rodyklės visoje Lietuvoje buvo panaikintos įgyvendinant Vyriausybės sprendimą „Dėl Kelių eismo taisyklių patvirtinimo“. Ministerija šį sprendimą grindė siekiu padidinti eismo saugumą – esą sukdami į dešinę vairuotojai neišvengdavo klaidų: nepraleisdavo pėsčiųjų ir dviratininkų, prieš įvažiuodami į sankryžą nesustodavo, nepraleisdavo pirmumo teisę turinčių transporto priemonių. 

Susisiekimo ministerijos patvirtintas naujas Kelių eismo taisykles savivaldybės turėjo pritaikyti iki 2020 m. sausio 1 d.  Vienas KET nutarimų ir apima minėtųjų rodyklių atsisakymą: 76 punktas pripažintas netekusiu galios 2020 m. sausio 1 dieną.

Lt
2020-01-03 15:16:04
Kuro kompanijos sugalvojo kaip dar pasipelnyti, kiek be reikalo dabar deginama kuro, kamščiai visur, jau nekalbant apie oro užterštumą. Bet kam tai rūpi ?
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

ALGIS 2020-01-04 04:59:10
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
MAN ATRODO ,KAD MINISTETRIJOJE SEDI TIE KURIE NEVAIRUOJA,BE TO LABAI PIKTINA TIE ISMANIEJI SVIESAFORAI,SANKRYZA TUSCIA ,O LAUKTI TENKA PO KOKIAS PENKIAS MINUTES.NEISMANELIU KOMANDA   ATSAKYTI
Vaidas 2020-01-04 03:25:38
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Nereikia grazinti, reikia tiesiog sekcijas sureguliuoti   ATSAKYTI
Laima 2020-01-03 18:38:11
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Grąžinyi rodykles!!!!!!    ATSAKYTI
Juozas 2020-01-03 18:20:23
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Ne šviesoforai turi eismą reguliuoti. O žiedinės sankryžos. Norvegijoj visur vien tik žiedai, ir jokių problemų. Paskaičiavo kas, kiek laiko sankryža tuščia stovi per tuos šviesoforus? Puse laiko- garantuotai. Va kur rezervas. Šviesoforai pėstiesiems...    ATSAKYTI
Žilwa 2020-01-03 16:54:30
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Bet tai kuriam daunui šovė tokia mintis, nuimt žalias rodykles.
Pažiūrėsim pirmadieni kaip miestas judės :)   ATSAKYTI
mmm 2020-01-03 16:45:52
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
yra daug vairuojančių ir KET išmanančių žmonių. Iš karto visi pastebėjom, kad ššš sumalė kažkas, priimdami tokius įstatymus. O jūs galit įsivaizduot kokio ššš primala anie įstatymuose, kuriuos mažai kas išmano ir pamato ne iš karto? Ir jokios atsakomybės už šitą jovalą niekas neneša. O mes turim murdytis tame ššš, kol kas nors protingas pastebi ir klaidas bendo taisyti, bet ne visada beišeina.....   ATSAKYTI
mmm 2020-01-03 16:36:57
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
o kaip įrengs papildomą sekciją, kai iš dešinios juostos važiuojam tiesiai ir įdešinę, o kairės sukam į kairę? JUk reik dar vienos juostos, norint turėt papildomą sekciją į dešinę tuomet..... ar ministrija skyrė nors centą tokiems gatvių platinimo projektams? ar ne paprasčiau sureguliuot šviesoforus taip, kad kai važiuoja mašinos visi pėstieji visose sankryžos vietose stovi, kai eina pėstieji visomis kryptimis, visi automobiliai stovi? Aišku, stovėsime sankryžose ilgiau ir mes, vairuotojai, ir pėstieji.    ATSAKYTI
BYBISmolio 2020-01-03 16:29:47
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Nereikia tų rodyklių, bet galima pakoreguot taisyklę, ir visi suktų su protu. Pėstiesiems, per žioplumą papuolusiems po ratais- pist baudas kokių dviejų atlyginimų dydžio, ir įsivyraus tvarka, žiūrės kur eina, ir išsitrauks laidus iš ausų.   ATSAKYTI
Oj 2020-01-03 17:20:42
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Pritariu.  
Vilimantas 2020-01-03 17:43:31
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
O gal sumažinti greitį ir patikrinti vairuotojų psichinę būklę,kurie sankryžoje lekia kaip nutrūkę nuo...  
Rim 2020-01-03 16:09:55
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Pirmiausiai reikia ištraukti nosis iš mobiliakų ir išmokti vairuoti. Negali buti viename mieste vienokie zenklai, kitam kitokie, kas neleidzia vietoj rodykliu naudoti papildomas sekcijas.   ATSAKYTI
Darius 2020-01-03 15:51:21
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Aš siųlau išviso uždrausti sukti į dešinę. Tegu visi važiuoja tiesiai ir į kairę. Tada pėstieji bus dar saugesni. Nes dabar į dešinę gali sukti beveik tik tada kai ir pėstieji gali eiti. Tai kol visi pereina jau ir raudona užsidega. Ar tikrai ten ministerijoje vairuojančių yra nors vienas???   ATSAKYTI
Oj 2020-01-03 16:35:49
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Labai taikliai pasakyta.  
mmm 2020-01-03 16:39:21
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
nu, bet į kairę sukant, irgi reik praleist pėsčiuosius...  
tada 2020-01-03 18:18:15
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
važiuoti belieka tik tiesiai. O jeigu vairuotojui reikia sukti, tegul išlipa ir eina pėsčiomis (taip ir saugiau ir greičiau, nes kiek gi kamštyje bestovėsi). Paprastiems mirtingiesiems pasukti turi užtekti nereguliuojamų sankryžų, o reguliuojamose galės sukti tik auto su švyturėliais ar seimo nario pažymėjimu.  
Vygantas 2020-01-03 15:40:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Reikalauju grąžinti lenteles.su žaliomis rodyklėmis, o šitokį sabotažą visos Lietuvos mastu sugalvojusiems debilams (tikslesnio žodžio nesugalvoju) priteisti sumokėti patirtus tiek materialinius, tiek moralinius nuostolius! Ir uždraust iki gyvos galvos dirbt vadovaujamą darbą, netgi gyvulių fermoje!    ATSAKYTI
mmm 2020-01-03 16:40:32
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
pritariu 100 prc  
Žilwa 2020-01-03 16:52:02
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Visiškai pritariu  
Gg 2020-01-03 15:33:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Noreciau pamatyti to fizionomija, kuris nusprende panaikinti zaliasias rodykles sankryzose. Manau ta seimuna, ar kas jis bebutu, nederetu prileisti prie istatymu leidybos. Oi kausu yra seime kiek!!!!!   ATSAKYTI
Vietinis 2020-01-03 15:28:26
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kaip visada..... Iš pradžių padaro-po to pagalvoja.......   ATSAKYTI
Tiesiog aš 2020-01-03 15:20:35
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Su kokiu galu, mūsų valdžia galvoja   ATSAKYTI
Oj 2020-01-03 16:39:01
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Taigi su subine ,aiškiau ir būti negali.  
Nuomone 2020-01-03 18:31:05
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Su mazaja galvute, tiksliau visai negalvoja.  
Lt 2020-01-03 15:16:04
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
Kuro kompanijos sugalvojo kaip dar pasipelnyti, kiek be reikalo dabar deginama kuro, kamščiai visur, jau nekalbant apie oro užterštumą. Bet kam tai rūpi ?    ATSAKYTI
Oj 2020-01-03 16:59:15
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Palaukim iki liepos.Sumokėsim taršos mokestį ir mūsų mašinytės oro nebeterš ,galėsim stovėt prie sankryžų neribotą laiką tik nežinia,kaip čia bus su ta kantrybe.  
Jo 2020-01-03 23:19:49
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Siaip tai turetu rupetiMazeikai,jis pries oro uzterstuma,nors nieko tokio nuo liepos1 parinks pinigelio ir bus svaru  

Top Video

TV3 Žinios. Profesorius Kasiulevičius įvardijo Lietuvos ir pasaulio galimus scenarijus dėl koronaviruso
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Profesorius Kasiulevičius įvardijo Lietuvos ir pasaulio galimus scenarijus dėl koronaviruso
DABAR RODOMA
Nepaprasta prieglaudoje gyvenančio keturkojo istorija: visus pasitinka su šypsena
DABAR RODOMA
Sunku patikėti: išsitraukė kamerą pamačius, kaip moteris pilasi kurą
DABAR RODOMA
Farai. „Farų“ operatorius tapo neblaivaus taksisto įniršio taikiniu: tokio protrūkio nesitikėjo
DABAR RODOMA
Moterys parduotuvėje susimušė dėl tualetinio popieriaus: pamatykite vaizdo įrašą
DABAR RODOMA
Užfiksuotas smurto protrūkis vienoje Lietuvos mokykloje
DABAR RODOMA
Farai. Pamatę, kas po avarijos liko iš BMW, pareigūnai liko priblokšti: išgirdo fantastinę istoriją
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Vaikų teisės su tarnybomis laužėsi į butą: mama ir dukra laukė susigūžusios
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Alkoholikės mama kreipėsi į politikus: maldauja dukrą gydyti priverstinai
DABAR RODOMA
Visi mes žmonės. Maldeikienė parodė jautriausią savo pusę: prakalbo apie tėčio mirtį
REKLAMA
Gitanas Nausėda (nuotr. Fotodiena.lt)
Trakų rajono moksleiviams prezidentas G. Nausėda pirmadienį perdavė Valstybės pažinimo centro planšetes, pranešė Prezidentūra. Pasak šalies vadovo, pirmadienį prasidėjus ...
Koronavirusas (nuotr. Fotodiena)
Sveikatos apsaugos ministrijos nurodymu pradėjusi veikti Koronos karštoji linija, dirbantys specialistai per parą sulaukia daugybės skambučių. Visgi, dirbantys ...
Gandras (nuotr. stop kadras)
Kol moksleiviai dėl karantino dienas leidžia namuose, Panevėžio rajono Naujamiesčio gimnazija sulaukė netikėto ir labai atkaklaus mokinuko. Tiesa, nors ir ...
Greitoji (nuotr. stop kadras)
Lietuvos miestuose viena po kitos darbą pradeda karščiavimo klinikos – Kaune į tokią kliniką jau priimami pirmieji galimai koronavirusu užsikrėtę pacientai. Antradienį dvi ...
Seimas (nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)
Praėjusią savaitę pranešta apie tai, kad Seime buvo užfiksuotas pirmasis koronaviruso atvejis, jis nustatytas Seimo kanceliarijos darbuotojai. Visgi, kaip pažymi ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų