REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Į portalą tv3.lt kreipėsi vilnietė 42-iejų Daiva, kuri buvo gerokai nustebusi poliklinikoje gavusi siuntimą paslaugai, kurios įstaiga neteikia. Tiksliau, teikia, tačiau tik išskirtiniais atvejais. Tačiau šie, panašu, gali būti nustatomi ne tik dėl sveikatos būklės.

Į portalą tv3.lt kreipėsi vilnietė 42-iejų Daiva, kuri buvo gerokai nustebusi poliklinikoje gavusi siuntimą paslaugai, kurios įstaiga neteikia. Tiksliau, teikia, tačiau tik išskirtiniais atvejais. Tačiau šie, panašu, gali būti nustatomi ne tik dėl sveikatos būklės.

REKLAMA

Moteris pasakojo, kad nuėjus pas neurologę Šeškinės poliklinikoje dėl turimo vestibiuliarinio aparato sutrikimo jai buvo paskirtas gydymas lašelinėmis 5 dienas. Tačiau gydytoja iš karto įspėjusi, kad įstaigoje, kuri greičiausiai yra didžiausia poliklinika sostinėje, ši paslauga yra „nuimta“.

„Klausiau, ką tuomet daryti? Į ligoninę neguldote, poliklinika paslaugos neteikia... Juk tokių ligonių, kuriems reikalingos lašelinės, yra daug. Bet medikė sakė, kad nelabai kuo galinti padėti, mat tvarką „nuleido“ nauja valdžia. Ji tik davė tokį patarimą, kaip neva daro kiti pacientai: nueiti į procedūrinį pas sesutę, „įdėti į kišenę“ ir tada tau pastato lašelinę“, – kalbėjo Daiva. 

Tokio patarimo gerokai apstulbinta pašnekovė nusprendė pati „pabandyti laimę“ ir su siuntimu rankose nuėjo į procedūrinį. Pasakė sesutei, kad nuo pirmadienio norėtų pradėti gydymą. 

REKLAMA
REKLAMA

Kaip ir buvo galima numatyti, Daiva išgirdusi tą patį, ką sakė ir neurologė, kad jokiu būdu jai nieko nelašins. Tačiau moteriai akys ant kaktos iššoko išvydus, kad procedūriniame guli močiutė su lašeline.  

REKLAMA

„Sesutė pradėjo vardyti ligas, kurioms esant galima lašintis. Sakau, jūs turbūt juokaujat? Kažkoks absurdas – negaliu gauti gydymo, kuris yra reikalingas. Jei esu drausta, kaip gali būti dar kažkokia pacientų atranka?“ – piktinosi nusivylusi vilnietė.

Ji sakė bandžiusi ir pas poliklinikos vadovybę nueiti, tačiau ją tik pradėjo siuntinėti iš vieno kabineto į kitą. 

„Rašiau ir laišką, bet savaitė praėjo ir niekas neatrašė. Kadangi dirbu vandens parke, ėmiau prašyti medikų pagalbos, kurie pas mus dirba“, – pasakojo ji. 

REKLAMA
REKLAMA

Moters teigimu, su tokiu nepagarbiu elgesiu šioje įstaigoje susidurianti nebe pirmą kartą. 

„Kadangi esu rizikos grupėje dėl tachikardijos, lankiausi ir pas kardiologę profilaktiškai pasitikrinti. Tai buvau išprašyta iš kabineto, gydytoja rėžė, kad jei visi pradės tikrintis, tai durys neužsidarys...“ – prisiminė Daiva.

Vilnietė pridūrė, kad dėl vestibiuliarinio aparato sutrikimo lašelines turi lašintis du kartus į metus, tačiau anksčiau ji tikino su tokiu absurdu, kad negautų paslaugos, nesusidūrusi.

Poliklinikos atstovai: tenka dėlioti prioritetus

Šeškinės poliklinikos direktorės pavaduotoja gydymui Ingrida Savickienė patvirtino, kad šiuo metu pastarojo gydymo būdo įstaiga negali pasiūlyti. Tačiau pridūrė, kad esant tam tikrai paciento būklei visgi ji gali būti atliekama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tai yra procedūra, kurią šeimos gydytojas skiria esant reikalui. Taigi, kada lašinė yra būtina, tai yra atliekama, tam turime procedūrinį kabinetą. Tačiau paprastai yra alternatyva – vaistai su ta pačia veikliąja medžiaga išgeriami tabletės pavidalu. Tad jei yra pasirinkimas tarp tabletinių vaistų ir lašelinės, duodame vaistus“, – aiškino ji.

Daiva gi informavo, kad iš pradžių apie vaistus gydytoja net neminėjo, tačiau įsikišus žurnalistams įstaigos vadovės pavaduotoja teikėsi su paciente pasikalbėti. Taip pat kaip alternatyvą pasiūlė ir vaistų.

Visgi vilnietė pabrėžė, kad jai toks gydymas netinka: „Šie vaistai pradeda veikti po trijų keturių savaičių, o man gydymo reikia dabar. Noriu gauti paslaugą, kuri atitiktų kokybę. Esu jaunas žmogus, noriu būti darbinga, o pagalbos nesulaukiu.“

REKLAMA

Moters teigimu, pavaduotoja taip pat teisinosi, kad tokios paslaugos šiuo metu neteikiamos, nes Sveikatos apsaugos ministerija neskiria pinigų stacionariniam gydymui poliklinikose.

„Tiesiog turime susidėlioję prioritetus, kokias paslaugas yra svarbiau pacientams gauti, nes reikia įvertinti ir kaštus, ir darbuotojus, dar ruošiamės šeimos gydytojų skyriaus remontui, yra patalpų klausimas ir kiti niuansai. Taigi dėliojame ir teikiame tas paslaugas, kurios reikalingiausios pacientams. Bet įvertinant pacientų poreikius ateityje planuojama tą daryti“, – tikino I. Savickienė.

Jei netenkina paslauga, gali skųstis

Paprašius situaciją paaiškinti Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM), buvo pabrėžta, kad šeimos gydytojas, teikiantis pirmines ambulatorines šeimos medicinos paslaugas ir skirdamas gydymą pagal savo kompetenciją privalo užtikrinti teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybę. 

REKLAMA

„Vadovaujantis Minimalių asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės reikalavimų aprašu, įstaigoje turi būti parengti rizikingiausių pacientų saugai toje įstaigoje atliekamų tyrimų, taikomų gydymo metodų aprašai. 

Kokiu būdu paskirti gydymą, turi nuspręsti pats šeimos gydytojas, atsižvelgdamas į paciento sveikatos būklę, tinkamiausią gydymo būdą ir pagal įstaigoje nustatytą tvarką. 

Pagal Pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo ir šių paslaugų išlaidų apmokėjimo tvarkos aprašą, už paslaugų teikimą atsako šeimos gydytojo komandos paslaugas teikianti gydymo įstaiga, sudariusi sutartį su teritorine ligonių kasa (TLK) dėl šių paslaugų išlaidų apmokėjimo iš Privalomo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto lėšų, todėl VšĮ Šeškinės poliklinika turi būti pasitvirtinusi paslaugų suteikimo tvarką, taip pat – ir lašinių infuzijų atlikimo tvarką“, – aiškino SAM Asmens sveikatos departamento Pirminės sveikatos priežiūros ir slaugos skyriaus patarėja Gitana Ratkienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pažymima, kad pagal Aprašą už slaugytojų atliktas lašines infuzijas paciento namuose skiriamas skatinamasis priedas.

Taip pat specialistė priminė, kad pacientai, kurių netenkina sveikatos priežiūros paslaugų kokybė, gali pateikti skundą dėl jam teiktų paslaugų kokybės. 

„Su skundu pirmiausiai turi kreiptis į skundžiamą gydymo įstaigą, laikydamasis įstatyme nustatyto pacientų skundų nagrinėjimo tvarkos turinio ir formos reikalavimų“, – informavo ji.

Sveikatos priežiūros įstaiga, gavusi paciento skundą, privalo jį išnagrinėti ir raštu pranešti pacientui nagrinėjimo rezultatus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų. 

Jeigu paciento netenkina skundo nagrinėjimo sveikatos priežiūros įstaigoje rezultatai, pacientas turi teisę kreiptis į Valstybinę akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų