REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiomis dienomis Lietuvos keliais gabentas įspūdingo dydžio krovinys. Jo ilgis kaip dvylikaaukščio namo. Gigantiškai talpai prireikė dviejų specialių vilkikų, o kelionė, kuri automobiliu įprastai įveikiama per valandą- truko daugiau kaip parą. Prireikė keisti ir kitų automobilių eismo kryptis, ir ardyti autostrados skiriamuosius atitvarus. Kaip vyko šio krovinio kelionė stebėjo mūsų žurnalistai.

Šiomis dienomis Lietuvos keliais gabentas įspūdingo dydžio krovinys. Jo ilgis kaip dvylikaaukščio namo. Gigantiškai talpai prireikė dviejų specialių vilkikų, o kelionė, kuri automobiliu įprastai įveikiama per valandą- truko daugiau kaip parą. Prireikė keisti ir kitų automobilių eismo kryptis, ir ardyti autostrados skiriamuosius atitvarus. Kaip vyko šio krovinio kelionė stebėjo mūsų žurnalistai.

REKLAMA

Milžiniškas į kaminą panašus įrenginys pradeda savo kelionę iš Alytaus į pakaunę. Vien pakrauti jį reikia dviejų įspūdingų kranų, tad gigantiško krovinio gabenimas – užsitęsia. Ir tik trečiadienio vakarą karavanas pagaliau pajuda iš Dzūkijos. Sėkmingai įveikia tiltą per Nemuną.

Tačiau pasiekus žiedinę sankryžą Alytaus rajone vienas vilkikas štai taip įstringa išrausdamas „žiedo“ žemes. Transporto vadavimas užtrunka iki sutemų.

REKLAMA
REKLAMA

Gerokai po vidurnakčio, supratę, kad iki paryčių autostrados nepavyks kirsti – vilkikai sustabdomi pusiaukelėje. Gigantiškas talpas veža specialus transportas, iš Lenkijos. Vairuotojai atviri – tokio krovinio gabent neteko, o vykti Lietuvos keliais su nestandartiniu kroviniu – iššūkis ir dėl kelių, ir dėl saugumo. 

REKLAMA

„Turim atkreipti dėmesį į kelio infrastruktūrą, plotį, posūkių kampus, arba reikia sekti laidus, kad nebūtų kitiems žmonėms nepatogumų, jei kartais juos užkabintume ir nutrauktume“, - krovinio vežimo subtilybėmis dalijosi įmonės „Maretas“ vadovas Eugenijus Vekrikas .

„Nuimami apsauginiai stulpeliai, plastikiniai jie būna, būna ir metaliniai, kelio ženklai nuimami, kurie trukdo, borteliai kartais net išimami. Tenka važiuoti ir prieš eismą. Važiuojame, kur galima pravažiuoti.“ - pasakojo krovinio gabenimą organizavusios įmonės specialistas Rimas Ramanauskas . 

REKLAMA
REKLAMA

„Sunku buvo pravažiuoti viadukus, o sudėtingiausia čia žiedinėse sankryžose, nes Lietuvoje jos per siauros, nėra kaip pasisukti, o viduje jos supiltos labai aukštos. Tai Lietuvoje problema. Ir dar – nėra tinkamų automobilių stovėjimo aikštelių. Jūs pažiūrėkit, kur stovim, šalia sankryžos, ant kelio. Čia nesaugu, bet kurią akimirką gali kliudyti automobilis ir bus jau rimtas įvykis“, – sako vairuotojas Arkadiusz.

Sparčiau važiuoti trukdė ir lietus, blogas matomumas. Laukimas užtrunka bemaž pusė paros ir tik kitądien temstant ruošiamasi tęsti kelionę.

Bendras krovinio ilgis – kaip dvylikaaukščio namo – 43 metrai, plotis beveik septyni. O štai svoris – šimtas tonų. Tad pravažiuojantieji smalsiai apžiūrinėja, fotografuoja ir stebisi:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Nemažas nemažas, važiuodavo čia veždavo panašius, bet gal tokio didelio dar nevežė.“

„Baisu būtų, jeigu prasilenkčiau ir tiek…“

„Esu matęs gal per pusę didesnį, bet ne Lietuvoj- čia nesu matęs didesnio.“

Šis krovinys – tai skruberis, kurį įmonė „Traidenis“ pagamino statomai Kauno kogeneracinei jėgainei.Kamino pavidalo talpa skirta drėgnam biodujų valymui, pagaminta iš specialios didelio cheminio atsparumo dervos, kuri neleidžia į aplinką prasiskverbti pavojingiems teršalams. Nestandartiniai kroviniai apkritai retas reiškinys Lietuvoje – pasitaiko gal kartą per penkis metus. 

Teko ir kelių konstrukcijas ardyti, ir eismo kryptį keisti. Tam kad milžiniškas krovinys sklandžiai pravažiuoti, net keliose vietose išardyti autostrados atitvarai, ne kartą štai taip greitkelyje stabdytas ir eismas. Todėl juo važiuoti leista tik naktį kai sumažėja automobilių srautas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų