REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kiekvienas rugsėjis visiems vairuotojams reiškia tą patį – staigiai ir gausiai po vasaros užsikemšančias gatves ir sunkiai didmiesčių eisme besiorientuojančius naujus studentus vairuotojus. Portalas tv3.lt pasidomėjo, kurių gatvių pirmąjį rudens mėnesį geriau vengti ir kaip planuoti savo kelionę į ir iš darbo rudeniui įsibėgėjus.

Kiekvienas rugsėjis visiems vairuotojams reiškia tą patį – staigiai ir gausiai po vasaros užsikemšančias gatves ir sunkiai didmiesčių eisme besiorientuojančius naujus studentus vairuotojus. Portalas tv3.lt pasidomėjo, kurių gatvių pirmąjį rudens mėnesį geriau vengti ir kaip planuoti savo kelionę į ir iš darbo rudeniui įsibėgėjus.

REKLAMA

Rugsėjo mėnesį į gatves išvažiuoja apie 30 proc. daugiau automobilių, lyginant transporto judėjimą su vasarą fiksuojamais srautais, skaičiuoja „Susisiekimo paslaugos“.

Įdomu tai, kad didžiausi srautai ir spūstys įprastai fiksuojami ne rugsėjį, o spalį, kai prastėja oro sąlygos, dėl to mažėja transporto greičiai bei gatvių tinklo pralaidumas. Taip pat tuo metu į miestą sugrįžta ir šiltajam laikui į užmiestį išsikėlę sostinės gyventojai, baigiasi atostogų sezonas.

Pasilikite laiko atsargą

„Pagrindinės Vilniaus miesto arterijos – Geležinio vilko ir Ukmergės gatvės, Laisvės ir Savanorių prospektai – labai apkraunami dėl didelio transporto srauto. Todėl siūlome vairuotojams iš anksto planuoti savo keliones su šiokia tokia laiko atsarga“, – tv3.lt sakė „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.

REKLAMA
REKLAMA

Didžiausios spūstys susidaro tose sankryžose, kuriose fiksuojami intensyviausi transporto srautai. Remiantis Vilniaus miesto Eismo valdymo sistemos duomenimis, Ukmergės – Geležinio Vilko g. sankryžoje fiksuojama apie 97 tūkst., Kalvarijų – Kareivių – Ozo g. – apie 86 tūkst., Ozo – Gelvonų g. – 77 tūkst., Geležinio Vilko – Gerosios Vilties g. – apie 75 tūkst., o Laisvės pr. – T. Narbuto g. – Pilaitės pr. – apie 66 tūkst. transporto priemonių per parą.

REKLAMA

Įprasta, kad spūstys sostinėje ima formuotis ankstyvą rytą ir pavakarę, tačiau rudenį jų pamatysite ir dienos metu.

„Būna ir dienos metu, pavyzdžiui, Kareivių gatvėje, kur dideli transporto srautai. Pagrindinis pikas vasaros metu prasidėdavo apie 7.30 val., bet prasidėjus rudeniui spūstys formuojasi jau nuo 7 val. ryto. Vakarinės spūstys pakankamai išsitempė, ilgesnės pagal trukmę negu rytinės. Vakarinės spūstys gali tęstis ilgiau nei dvi valandas“, – prognozavo A. Apanovič.

Deja, šiemet į darbą skubantiems vairuotojams jokios išlygos, pavyzdžiui, galimybė naudotis A juosta, nenumatomos.

REKLAMA
REKLAMA

Patarimai vairuotojams

„Susisiekimo paslaugų“ specialistai vairuotojams rekomenduoja automobilius iškeisti į atnaujintą viešąjį transportą, dviračius arba keliones pėsčiomis.

Jei vis tik nusprendėte likti prie automobilio vairo, palankiau keliauti ne po vieną, o kartu su šeimos nariais ar kolegomis. Skaičiuojama, jog 4 automobiliuose vidutiniškai važiuoja 5 asmenys. Jei vidutinis automobilio užpildymas siektų bent 2,5–3 asmenis, gatvėse transporto galėtų sumažėti kone dvigubai.

Taip pat svarbu stebėti eismo situaciją bei laiku reaguoti į šviesoforo signalus. Eismo organizavimo specialistai pastebi, kad įsijungus žaliam šviesoforo signalui pirmas automobilis pajuda tik po 2–3 sekundžių, antrasis – praėjus 2–3 sekundėms nuo pirmojo, o spūsčių metu tarpai tarp automobilių kartais siekia iki 30–40 metrų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dėl sankryžų blokavimo, kartais – ir dėl vairuotojų neatidumo per 30 sekundžių trukmės žalią šviesoforo signalą pravažiuoja 5–6 transporto priemonės, kai jų galėtų pravažiuoti bent 12–15.

Taip pat vairuotojams rekomenduojama nesiblaškyti, spūstyse iš anksto pasirinkti reikiamą eismo juostą ir nesirikiuoti kaskart, kai kitoje juostoje pradeda judėti automobiliai. Toks manevravimas sukelia papildomas prastovas, išauga eismo įvykių tikimybė ir sumažėja eismo juostų pralaidumas.

Įvykus eismo įvykiui, specialistai ragina taupyti visų eismo dalyvių laiką. Jei įvykio aplinkybės pakankamai aiškios, rekomenduojama deklaracijoje nusibraižyti schemas, vairuotojams pasirašyti ir esant galimybei patraukti transporto priemones į šalikelę ar netoliese esančią stovėjimo aikštelę. Taip galima saugiai užpildyti likusią informaciją ir netrikdyti kitų eismo dalyvių judėjimo.

REKLAMA

Policijos reidai

Savo ruožtu Lietuvos policija rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais visoje šalyje organizuos šias tikslines policines prevencines eismo dalyvių kontrolės priemones:

Rugpjūčio 23 d.–rugsėjo 8 d.: pėsčiųjų, dviračių vairuotojų (ir jų keleivių) eismo saugumo užtikrinimas ir kontrolė; vairuotojų pareigų pėstiesiems, dviračių vairuotojams vykdymo užtikrinimas ir kontrolė; Kelių eismo taisyklių V, VI ir VIII skyrių nuostatų laikymosi kontrolė.

Rugsėjo 3–8 d.: vairuotojų mobiliojo ryšio priemonių naudojimo ir vairuotojų veiklos, nesusijusios su vairavimu, kontrolė; privalomų saugos priemonių: saugos diržų, saugos šalmų, vaikams vežti skirtų prisegimo sistemų, naudojimo kontrolė.

REKLAMA

Rugsėjo 16–22 d.: transporto priemonių leistino važiavimo greičio kontrolė; saugaus važiavimo, manevravimo, lenkimo, važiavimo per sankryžas kontrolė.

Policijos pareigūnai sieks atkreipti jaunųjų eismo dalyvių dėmesį į drausmingumą, atsakingumą už savo elgesį kelyje, kad jie būtų saugūs ir nepatektų į eismo įvykius.

Į Vilniaus gatves kasdien išvažiuoja maždaug 370 tūkst. transporto priemonių, tai yra 110 tūkst. daugiau nei vasarą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų