REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Darbus baigiantis susisiekimo ministras Rokas Masiulis prieš palikdamas ministeriją surengė spaudos konferenciją. Šiam, visuomenės itin mėgstamam politikui, neatsidaro vietos naujai-senoje Sauliaus Skvernelio Vyriausybėje. Ministras pripažino, kad jo atleidimas yra Ramūno Karbauskio kerštas ir neatmetė galimybės likti politikoje, būti kitos srities ministru ir „tarnauti valstybei“.

Darbus baigiantis susisiekimo ministras Rokas Masiulis prieš palikdamas ministeriją surengė spaudos konferenciją. Šiam, visuomenės itin mėgstamam politikui, neatsidaro vietos naujai-senoje Sauliaus Skvernelio Vyriausybėje. Ministras pripažino, kad jo atleidimas yra Ramūno Karbauskio kerštas ir neatmetė galimybės likti politikoje, būti kitos srities ministru ir „tarnauti valstybei“.

REKLAMA

Ministras paskutinėje savo spaudos konferencijoje sakė, kad laikėsi viešumo principo, todėl tai padėjo išskaidrinti susisiekimo sektorių.

Naikino giminių lizdus įmonėse

„Tikiuosi, kad senieji konjunktūriniai laikai niekada nebegrįš ir mes judėsime į priekį“, – sakė ministras. Jis pasakojo, kad didžiuojasi antikorupcine sistema, kurią pavyko padaryti jo ministerijos valdomose valstybinėse įmonėse. Ministras tikino, kad atėjo tas laikas, kai ekspertai iš ministerijos neturi nurodyti, kad kažkas yra blogai. Sistema, pasak ministro, pati valosi.

R. Masiulis taip pat prisiminė „Lietuvos geležinkelius“ valstybę – valstybėje, kuri, pasak jo, griuvo per vieną naktį. „Turime jau ir dividendus mokančią bendrovę, taip, iš ten teko nemažai žmonių atleisti“, – sakė ministras.

REKLAMA
REKLAMA

Jis pripažino, kad, deja, iš viduriniosios grandies darbuotojų, dirbusių bendrovėje, teko atleisti apie du tūkstančius žmonių. Tiesa, anot jo, viduriniosios grandies darbuotojai dažniausiai būna tie, kuriuos giminaičiai priima į darbą. Esą geležinkelio įmonėse tokių buvo daug, todėl jų atleidimo įmonė nė nepajuto. Visgi ministras tikino, kad nomenklatūra už tai niekada neatleis.

REKLAMA

Ministras pasakojo, kad „Lietuvos geležinkeliams“ praeiti metai buvo sėkmingi, išmokėti 83 mln. eurų dividendų.

R. Masiulis aiškino, kad susisiekimo sistemoje teko atleisti apie 30 aukščiausio lygio vadovų, suformuotos naujos komandos, kurios gali dirbti pačios. Ministras atskleidė, kad valstybinėse įmonėse suformuotos depolitizuotos valdybos, politikai atitraukti nuo įmonių valdymo, kartais į valstybės įmones pakviesti ekspertai net iš užsienio.

Ministras R. Masiulis aiškino, kad sutvarkyta kelių priežiūros sistema, žvyrkelių programa vykdoma, taip pat pakeisti kelių priežiūros standartai, įsigyta speciali technika, kuri gali kiekvieną kelią patikrinti, todėl bus galima pažiūrėti ar jie padaryti kokybiškai.

REKLAMA
REKLAMA

Jis nesutiko, kad su žvyrkelių asfaltavimu „ne viskas tvarkoje“. „Planai vykdomi. Šiai dienai, jeigu aš gerai pamenu, 827 km išasfaltuoti iš plano 1654 km. Taip kad apie 50 proc. plano yra padaryta. Ir dar turime du metus darbo. Neabejoju, kad bus padaryta“, – žurnalistams kalbėjo R.Masiulis.

Ministras pripažino, kad ir santykiai su Lenkija jo vadovavimo laikotarpiu tapo daug geresni, buvo rasta „taikos formulė“. Jis atskleidė, kad kelių tiesimas, žvyrkelių klausimas yra gana politizuotas, kiekvienas politikas siekia pagerinti kelią regione, kuriame yra išrinktas, todėl mina ministro kabineto duris.

R. Masiulis taip pat kalbėjo apie nacionalinį saugumą ir tranzito į Kaliningradą klausimą, jis tikino, kad bus bandoma įsiveržti į tranzito sritį, todėl naujasis ministras „tą turės atstovėti ir atidžiai vertinti“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kalbėdamas apie jūrų uostą, ministras aiškino, kad bus skelbiamas rugsėjo mėnesį naujas vadovo konkursas. Auditas pasak ministro ten pabaigtas, bet dar lieka nemažai darbo, rasta ir įdomių dalykų. „Ten pabaigėme, bet visi faktai nėra sutikrinti, valstybinį auditą, reikės įvertinti rezultatus“, – sakė ministras.

Kai kurie jūrų uosto audito momentai, pasak R. Masiulio, įdomūs, nes yra konkursų stambinimo atvejų, kontraktų, kuriuos laimėjo su A. Vaitkumi politikoje susijusi bendrovė.

Paskutinę darbo dieną dirbantis ministras taip pat atskleidė, kad aukšti jūrų uosto vadovai „vykdė savo komercinę veiklą, pelnėsi, ji buvo pačiame uoste, vėliau tą veiklą pardavė artimiems giminaičiams. Buvęs vadovas apie tai žinojo, žmonės iki šiol dirba bendrovėje“. Tiesa, įvardyti, kad šie žmonės ministras nenorėjo. Esą jų iš pareigų neatleido buvęs vadovas.

REKLAMA

Galvoja apie politiką

Ministras taip pat pripažino, kad atleidimas iš darbo yra Ramūno Karbauskio kerštas, kuris pavyko. Anot jo, pasklidus informacijai, kad R. Masiulio nelieka ministerijoje „užvirė visas sektorius“, ir „džiūgavimai iš Klaipėdos atėjo, kad tuoj mes visi grįšime“.

R. Masiulis atmetė galimybę, kad daugelis jo atleistų įmonių vadovų gali grįžti, arba, kad A. Vaitkui pavyks užimti aukštas pareigas susisiekimo srityje. Jis tikino, kad per pusantrų metų sistema pasikeitė, todėl seniesiems nomeklatūrininkams grįžti bus sunku, o A. Vaitkui, kuris turi įvairiausių interesų susisiekimo sektoriuje, greičiausiai nepavyktų gauti leidimų jame atstovauti valstybę. 

REKLAMA

Atsakydamas į klausimą, kodėl R. Karbauskis jo valdomą sritį įvardijo, kaip tą, kurioje yra daugiausiai problemų, R. Masiulis atsakė, kad tokiems pareiškimams jis norėtų faktų.

Esą R. Karbauskiui, be kitų dalykų, jis netiko ir todėl, kad uždarė „užsakymų stalą“, kuomet kiekvienas parlamentaras ar partija gali ateiti pas ministrą ir reikalauti sutvarkyti kelius jų rinkiminėse apylinkėse. Valstiečių partija elgėsi taip pat, kaip ir visos partijos prieš tai, sakė ministras. 

R. Masiulis atskleidė, kad likti naujai-senoje Vyriausybėje jis neturėjo šansų, nes: „man buvo pasakyta aiškiai po A. Vaitkaus atleidimo, kad bus blogai, man tai buvo aiškiai pasakyta iš žmonių, kurie gali tokius dalykus sakyti“, – žurnalistams sakė ministras, neįvardijęs kas konkrečiai mėtėsi tokias grasinimais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jis daug kartų pakartojo, kad valstiečių lyderio kerštas už A. Vaitkaus atleidimą – pavyko, bet, pasak R. Masiulio, jis dabar pasielgtų lygiai taip pat, vėl atleistų Klaipėdos jūrų uosto vadovą.

Darbą baigiantis susisiekimo ministras taip pat aiškino pagalvosiantis apie galimybes jungtis prie kurios nors partijos ar kurti savo politinę jėgą.

Jis tvirtino, kad per savo politinę karjerą sulaukė pasiūlymų jungtis „praktiškai iš visų politinių jėgų“, bet taip pat svarstys siūlymus grįžti į privatų verslą.

„Tų pasiūlymų toliau aš turiu. Ką aš darysiu, man reikia gerai pagalvoti. Dabar norėčiau porą savaičių paatostogauti ir tada vertinti visus pasiūlymus – tiek politinius, tiek verslo pasiūlymus“, – aiškino  R. Masiulis.

REKLAMA

„Tikrai rimtai svarstyčiau grįžti į verslą“, – pridūrė jis. Dar anksčiau prezidentas Gitanas Nausėda pareiškė neabejojantis, kad R. Masiulis turi politinę ateitį ir gali tapti naujo politinio judėjimo lyderiu.

R. Masiulis teigė, kad neatsisakytų minties kada nors vėl tapti ministru, tačiau nenorėtų grįžti į Susisiekimo ministeriją.

„Šitame (susisiekimo sektoriuje) aš jaučiuosi, kad didžioji dalis darbų jau padaryta“, – sakė ministras.

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis Vyriausybėje dirba nuo 2014-ųjų. Naujoje vyriausybėje R. Masiuliui vietos neatsirado, jį keičia Lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos atstovas Jaroslavas Narkevič.

Ministro darbu anksčiau sakė esąs patenkintas premjeras Saulius Skvernelis ir su juo susitikęs prezidentas Gitanas Nausėda, visgi R. Masiulis, pasak premjero, neturi didelio palaikymo parlamente. Populiaraus ministro bėdos prasidėjo po to, kai jis iš pareigų nutarė atleisti Klaipėdos uosto vadovą ir politinį Ramūno Karbauskio bičiulį Arvydą Vaitkų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų