REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dėl Lietuvos didmiesčius užplūdusių elektrinių paspirtukų, kurių vairuotojai pastaraisiais mėnesiais ir patys susižeidžia ir sužeidžia kitus, pečius surėmė jau dvi ministerijos. Vidaus reikalų ministras žada rudenį pristatyti paspirtukų dalyvavimą eisme reglamentuojantį įstatymą, o Susisiekimo ministerija konsultuojasi su savivaldybėmis ir laukia jų idėjų. Visgi griežtų draudimų, kuriuos jau taiko dalis Vakarų Europos miestų, kol kas neplanuojama.

Dėl Lietuvos didmiesčius užplūdusių elektrinių paspirtukų, kurių vairuotojai pastaraisiais mėnesiais ir patys susižeidžia ir sužeidžia kitus, pečius surėmė jau dvi ministerijos. Vidaus reikalų ministras žada rudenį pristatyti paspirtukų dalyvavimą eisme reglamentuojantį įstatymą, o Susisiekimo ministerija konsultuojasi su savivaldybėmis ir laukia jų idėjų. Visgi griežtų draudimų, kuriuos jau taiko dalis Vakarų Europos miestų, kol kas neplanuojama.

REKLAMA

Elektrinių paspirtukų invazija. Tokia skambi frazė Jungtinių Amerikos Valstijų žiniasklaidoje mirgėjo dar pernai. Lyg iš giedro dangaus atsiradusios ir išpopuliarėjusios ekologiškos transporto priemonės sužavėjo tūkstančius žmonių. Visgi aplinkos neteršiantys dviračiai spėjo pridaryti ir bėdų. Dėl pačių vairuotojų bei pėsčiųjų traumų ir net keliolikos mirčių, kuomet paspirtukininkus kliudė automobiliai, buvo imtąsi griežtų priemonių. Dalyje miestų paspirtukai kuriam laikui buvo uždrausti.

Na, o šiemet paspirtukai užplūdo ir Europos miestus. Ir štai belgai jau spėjo jiems įvesti greičio limitus, o prancūzai uždraudė važinėti šaligatviais. Paspirtukų populiarumo banga jau kurį laiką yra užliejusi ir Lietuvos didmiesčius. Visgi, kaip ir užsienio šalyse, mūsų tautiečiai taip pat įsivelia į eismo įvykius, kurių nuo sausio skaičiuojama per pusšimtį, fiksuojami ir sužeidimai, o pareigūnai praneša apie sustabdytus neblaivius paspirtukininkus.

REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, susisiekimo ministras Rokas Masiulis mano, jog taikyti draudimą bent kol kas nereikia. Elektrinių paspirtukų vairuotojams galioja tos pačios taisyklės, kaip ir dviratininkams. Visgi pokyčių prireiks, tad ministerija kreipėsi į savivaldybes ir lauks jų pasiūlymų dėl paspirtukų eismo tvarkos.

REKLAMA

„Girdime nepasitenkinimo iš pėsčiųjų pusės, kas yra natūralu dalinantis šaligatviu, todėl renkame informaciją ir konsultuojamės ne tik su savivaldybėmis, bet ir visuomene. Renkame geras idėjas, mintis, kaip būtų galima patobulinti reglamentavimą", – sakė ministerijos atstovas Dmitrijus Bialas.

Savo ruožtu Vidaus reikalų ministerija rengia įstatymą, kuriame bus siūloma atskirti kelių rūšių priemones – varomus žmogaus raumenų jėga ir išvystančius iki 7 kilometrų per valandą greitį, taip pat 25 kilometrų per valandą ir daugiau, paspirtukus. Mat pagal dabartines taisykles visų rūšių papirtukai yra priskiriami dviračiams. Tai paspirtukams leidžiama važiuoti dviračių takais, jei jų nėra, važiuojamąja dalimi, dešine juosta, kuo arčiau krašto ir pėsčiųjų takais ne didesniu nei 3–7 kilometrų per valandą greičiu. Beje, abi ministerijos žada šiuo klausimu dirbti išvien.

REKLAMA
REKLAMA

„Yra numatyta klasifikacija. Tiek naudotojams, tiek gyventojams ir pareigūnams bus aišku, kokie paspirtukai yra, kur jie gali važiuoti, ar reikia draudimo, registracijos, šalmo. Nes šiai dienai teisinė spraga tikrai yra ir kelia rūpesčių", – kalbėjo vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas.

Na, o savivaldybės, kurių idėjų laukia susisiekimo ministerija, jau ir dabar gali diegti savas taisykles. Ir Palangoje, pagrindinėje Basanavičiaus gatvėje, judėjimas tiek paspirtukams, tiek įprastiems dviračiams jau dabar yra draudžiamas.

Tuo metu Vilniaus valdžia ribojimų bent kol kas neplanuoja. Pasak Antono Nikitino, šios transporto priemonės yra naujas reiškinys, tad pirmiausia reikia ugdyti sąmoningumą ir tautiečius šviesti. Sostinėje jau buvo iškabinti plakatai, jog nuomojami paspirtukai nebūtų numetami kur papuola, o paliekami tvarkingai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Yra ir komunikacija, kaip važiuoti, kur ir saugiai. Yra dešimt pagrindinių taisyklių, kurias turėtų žinoti paspirtuko vairuotojas. Pradedant nuo to, kad reikėtų laikyti abi rankas ant vairo, nes nėra labai stabili transporto priemonė. Taip pat pasirūpinti tiek savo saugumu, tiek, kad būtų budrūs aplinkoje", – tikino savivaldybės atstovas A. Nikitinas.

Pėstieji mano, jog tam tikros tvarkos reikėtų, mat dažnai pastebi neatsakingai važiuojančius paspirtukininkus:

„Jie visaip manevruoja ir jei kas atsitiktų, tai liūdnai baigtųsi. Būna pavojingai važiuoja."

„Man jie nekliudo. Atrodo, kad žmonės laikosi taisyklių. Niekada nesu matęs, kad įvyktų eismo įvykis."

REKLAMA

O ir paspirtukais į darbus ar poilsiauti važiuojantys vilniečiai sutinka, kad aiškumo kiek trūksta:

„Gal reikėtų kelių eismo taisykles kaip nors atnaujinti. Nes dabar šiuolaikiniai dalykai, nauji tie paspirtukai. Dviratininkams turime taisykles, kitiems visiems turime, tai reikėtų ir paspirtukus įtraukti, kad žmonės žinotų."

Daugeliui tautiečių atrodo, jog paspirtukų vieta tik dviračių takuose. Visgi, Susisiekimo ministerijos atstovai apgailestauja, kad mūsų šalyje ši infrastruktūra dar nėra tiek išvystyta. Ir savivaldybes ragina atsižvelgti į šiuos trūkumus.

„Pirmiausia tos valstybės, kurios draudžia paspirtukams ar dviračiams važiuoti šaligatviu, tai jie turi pakankamai gerai išvystytą dviračių infrastruktūrą, turi pakankamai dviračių takų, juostų. Jie net negalvoja, kad yra poreikis elektriniu paspirtuku važiuoti šaligatviu", – tęsė ministerijos atstovas.

Susisiekimo ministerija informaciją iš savivaldybių žada baigti rinkti jau rugsėjį. Rudens pradžioje planuojama teikti ir naująjį paspirtukų vaidmenį eisme reglamentuojantį įstatymą.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų