REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lėktuvais lietuviai keliauja ir į atostogas, ir darbo reikalais, tad ši transporto priemonė jau tapo ne egzotika, o kasdienybe. Tačiau kruopščiai sudėliotus planus sujaukia netikėtai atšaukti ar pavėlavę skrydžiai. Daugelis net neįsivaizduoja, kad oro linijos dėl tokio nepatogumo privalo ne tik suteikti nakvynę, o dėl kompensacijų galima kreiptis net po daugelio metų.

Lėktuvais lietuviai keliauja ir į atostogas, ir darbo reikalais, tad ši transporto priemonė jau tapo ne egzotika, o kasdienybe. Tačiau kruopščiai sudėliotus planus sujaukia netikėtai atšaukti ar pavėlavę skrydžiai. Daugelis net neįsivaizduoja, kad oro linijos dėl tokio nepatogumo privalo ne tik suteikti nakvynę, o dėl kompensacijų galima kreiptis net po daugelio metų.

REKLAMA

Jei jūsų planus sugriovė atšauktas arba daugiau nei 3 valandoms atidėtas skrydis, pirmiausia turėtumėte raštu kreiptis į skrydį vykdžiusį oro vežėją ir sulaukti jo atsakymo. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT) pažymi, kad pretenzijoje turėtumėte nurodyti savo kontaktinę informaciją, skrydžio numerį bei konkrečias įvykio aplinkybes – koks skrydis buvo atidėtas arba kiek laiko vėlavo lėktuvas, kiek laiko vėlavote atvykti į paskirties vietą.

Prašymas – net po dešimtmečio

„Svarbu suformuluoti aiškų reikalavimą, pavyzdžiui, kad reikalaujate jums priklausančios kompensacijos, nuostolių atlyginimo. Kartu su pretenzija pateikite aplinkybes pagrindžiančius įrodymus – bilietų kopijas, bilietų apmokėjimo dokumento kopijas, o jei patyrėte papildomų nuostolių, pateikite šiuos nuostolius pagrindžiančius dokumentus“, – portalui tv3.lt tvirtino VVTAT atstovai.

REKLAMA
REKLAMA

Oro vežėjas atsakymą turėtų pateikti ne vėliau kaip per du mėnesius nuo keleivio pretenzijos gavimo.

Į portalą tv3.lt besikreipęs skaitytojas Linas (tikrasis vardas redakcijai žinomas – aut. past.) pasakojo istoriją, nutikusią prieš metus. Praėjusių metų liepą vaikinas turėjo skristi iš Milano į Varšuvą, tačiau dėl prastų oro sąlygų skrydis buvo atšauktas. Skaitytojas domėjosi, ar praėjus ilgam laikui, jis vis dar gali kreiptis į oro linijas dėl kompensacijos.

REKLAMA

Lietuvos transporto saugos administracijos Civilinės aviacijos skyriaus specialistas Laurynas Grušas portalui tv3.lt sakė, kad reglamentas nenumato skundų pateikimo pagal reglamentą terminų – tai nustatyta kiekvienos Europos Sąjungos valstybės narės nacionalinės teisės aktų.

„Lietuvoje galima skundus teikti ne vėliau negu per 3 metus po skrydžio, kai Jungtinėje Karalystėje terminas yra 6 metai, o Švedijoje ir Liuksemburge – net 10 metų“, – kalbėjo pašnekovas.

Atšaukus skrydį – maistas ir viešbutis

VVTAT tvirtinimu, atšaukto arba ilgam atidėto skrydžio atveju oro vežėjas jums privalo pasiūlyti vieną iš šių alternatyvų:

REKLAMA
REKLAMA

per 7 dienas nuo pretenzijos gavimo dienos grąžinti visą už bilietą sumokėtą sumą, už neįvykusios kelionės dalį/dalis sumokėtą sumą ir už jau įvykusią kelionės dalį sumokėtą sumą, jei pagal keleivio numatytą kelionės planą skrydis nebeteko prasmės;

pasiūlyti kaip galima greitesnį skrydį į pirmąją išvykimo vietą;

pasiūlyti kaip galima greitesnį nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis;

pakeisti skrydį panašiomis sąlygoms kitu jums tinkamu laiku.

Pasak VVTAT, jei skrydis atidėtas dvi ar daugiau valandų, jums taip pat gali priklausyti nemokamas maistas bei gaivieji gėrimai, du skambučiai arba galimybė išsiųsti du elektroninius laiškus, apgyvendinimas viešbutyje, jei būtina pasilikti vieną ar daugiau naktų, arba kai būtina pasilikti ilgiau, nei buvo numatyta, transportas iš oro uosto į apgyvendinimo vietą ir atgal.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kompensacija – nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių

Nors oro linijos dėl atšaukto ar atidėto skrydžio ir suteikė jums nemokamos pagalbos, jums vis tiek priklauso kompensacija. Ji priklauso ir jei buvo suteiktas kitas skrydis. Kompensacija skaičiuojama pagal tai, koks toliau buvo skrydis.

Jei skrydžio atstumas yra iki 1,5 tūkst. km, jums priklauso 250 eurų kompensacija, jei turėjote skristi daugiau nei 1,5 tūkst. km Europos Sąjungos viduje – 400 eurų. Tokia pat kompensacija priklauso, jei jūsų skrydis buvo ne Europos Sąjungos viduje ir jo atstumas buvo nuo 1,5 tūkst. iki 3,5 tūkst. km. Jei atstumas didesnis, jums priklauso 600 eurų kompensacija. Paskaičiuoti priklausančią kompensaciją galima Europos vartotojų centrų tinklo skrydžio skaičiuoklėje.

REKLAMA

VVTAT teigimu, kompensacija keleiviui nepriklauso, jei skrydis buvo atšauktas dėl ypatingų aplinkybių, vadinamo force majeure. Skrydžių kompensacijų bendrovės „Skycop“ atstovai portalui tv3.lt teigė, kad tokiomis aplinkybėmis laikomos netinkamos oro sąlygos, gamtos kataklizmai, pavyzdžiui, 2010 metais išsiveržęs Ejafjadlojokudlio ugnikalnis Islandijoje, oro uosto veiklos sutrikimai, teroro aktai ar kariniai veiksmai, darbuotojų profesinių sąjungų streikai.

Nors kompensacijos už skrydžio sutrikdymą keleiviai negaus, L. Grušo teigimu, jie vis tiek turi gauti nemokamą maistą, nakvynę viešbutyje.

„Jei oro vežėjas nesuteikia pasirūpinimo keleiviams, jie gali gauti kompensaciją už patirtas išlaidas šioms paslaugoms, jeigu išlaidos būtinos, tinkamos ir protingos. Be abejo, tokiu atveju būtina išsaugoti čekius už patirtas išlaidas kaip įrodymą vežėjui“, – kalbėjo Lietuvos transporto saugos administracijos atstovas.

REKLAMA

Vis tik, VVTAT pastebi, kad kompensacija keleiviams nepriklauso ne tik force majeure atveju. Keleiviai netenka teisės į kompensaciją, jei:

apie atšaukimą buvo pranešta mažiausiai prieš 2 savaites iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko;

apie atšaukimą pranešta ne daugiau kaip prieš 2 savaites ir ne mažiau kaip prieš 7 dienas iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko ir pasiūlyta keliauti kitu maršrutu, išvykstant ne daugiau kaip 2 valandomis anksčiau už numatytą išvykimo laiką ir atvykti mažiau kaip 4 valandomis vėliau už tvarkaraštyje numatytą atvykimo laiką;

apie atšaukimą pranešta mažiau kaip prieš 7 dienas iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko ir pasiūlyta keliauti kitu maršrutu, išvykstant ne daugiau kaip 1 valandą anksčiau už numatytą išvykimo laiką ir atvykti mažiau kaip 2 valandomis vėliau už tvarkaraštyje numatytą atvykimo laiką.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dėl vieno skrydžio, pavėlavo į kitą

Dėl skrydžių sutrikdymo į portalą tv3.lt kreipėsi ir skaitytoja Saulė (tikrasis vardas redakcijai žinomas – aut. past.). Mergina pasakojo, kad su bendrove „Turkish Airlines“ turėjo skristi iš Tbilisio į Stambulą, o iš ten – į Vilnių. Tačiau iškeliaujant iš Sakartvelo sostinės keleivius pasitiko nesklandumai.

„Skrydis dėl neaiškių priežasčių vėlavo pusvalandį. Nuo vartų surinkti keleiviai lygiai pusvalandį laukė autobuse prie pat lėktuvo. Taip ir liko neaišku, kodėl lėktuvas nepakilo laiku“, – pasakojo mergina.

Pagal planą, nusileidusi Stambule mergina po valandos turėjo išskristi į Vilnių.

„Tačiau, kadangi pirmasis skrydis vėlavo, praleidome ir antrąjį. Analogiškai skrydžius praleido dar bent 10–15 keleivių“, – dėstė Saulė.

REKLAMA

Skaitytojos teigimu, „Turkish Airlines“ visiems keleiviams parūpino skrydžius į pageidaujamas vietas, o tiems, kuriems negalėjo pasiūlyti skrydžių tą pačią dieną, pasiūlė nakvynę viešbutyje ir skrydį kitą dieną, taip pat visi keleiviai buvo aprūpinti minimaliu maitinimu.

„Kadangi iš Stambulo tą dieną skrydžių į Vilnių nebebuvo, po 7 valandų skridome į Rygą, iš jos – autobusu į Vilnių. Autobuso bilietų kainą – 28,8 eurus – turėjome padengti patys“, – kalbėjo mergina.

Saulės tvirtinimu, vietoj to, kad kelionė iš Tbilisio į Vilnių truktų 8 valandas, truko parą. Mergina domėjosi, ar tokiu atveju jai priklauso kompensacija.

REKLAMA

„Skycop“ atstovai portalui tv3.lt pasakojo, kad jeigu kelionės bilietai buvo pirkti viena rezervacija ir už kelis skrydžius buvo sumokėta vienu banko pavedimu, kitaip tariant – įsigytas bilietas į avialinijų vykdomą jungiamąjį skrydį – skrydis kompensuojamas tuo atveju, jeigu galutinį kelionės tikslą keleivis pasiekė daugiau nei 3 valandomis vėliau, negu buvo numatyta.

„Tačiau jeigu bilietus pirkote iš skirtingų avialinijų, kiekvienam iš skrydžių turėjote atskirus skrydžio rezervavimo numerius, nelaikoma, kad keliavote jungiamuoju reisu ir kiekvienas vėluojantis, atidėtas ar atšauktas skrydis bus vertinamas atskirai, neatsižvelgiant į tai, kokią įtaką skrydžio sutrikdymai galėjo padaryti vėlesniam reisui“, – tvirtina skrydžių kompensacijos bendrovė.

Anot „Skycop“ atstovų, šiuo atveju skrydžių kompensacija keleiviams gali priklausyti tik už tuos skrydžius, kurie vėlavo atvykti daugiau negu tris valandas ir nėra kompensuojama, jeigu dėl pirmo skrydžio vėlavimo keleivis nespėjo į antrą skrydį ir galutinį kelionės tikslą pasiekė dar labiau vėluodami.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų