REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Alinantis penkiasdešimties laipsnių karštis, deginantys turėklai, neveikiantys kondicionieriai ir neatsidarantys langai. Su tokia situacija susidūrė vienas vilnietis. Susisiekus su viešojo transporto paslaugas vykdančia įmone, gautas atsakymas nustebino.

Alinantis penkiasdešimties laipsnių karštis, deginantys turėklai, neveikiantys kondicionieriai ir neatsidarantys langai. Su tokia situacija susidūrė vienas vilnietis. Susisiekus su viešojo transporto paslaugas vykdančia įmone, gautas atsakymas nustebino.

REKLAMA

Į portalo tv3.lt redakciją kreipėsi skaitytojas Marius, kuris kartu su dviem mažamečiais vaikais Vilniuje važiavo autobusu.

Deginantys turėklai

Vyras kartu su savo dviejų ir trejų metų vaikais važiavo Vilniuje kursuojančiame autobuse. Pasak Mariaus, įlipus į autobusą, jutiminė temperatūrą siekė apie 50 laipsnių karščio.

„Vaikas prisilietė prie turėklo ir padėjo rėkti: „ai, karšta, skauda, už ko man laikytis?“ – pasakojo skaitytojas.

Vyro teigimu, autobuse neveikė kondicionieriai, neatsidarė langai. Marius nuėjo pas vairuotoją, bet šis nieko negalėjo padaryti, skundėsi sunkiomis darbo sąlygomis ir prašė kreiptis į viešojo transporto įmonę.

REKLAMA
REKLAMA

„Jei įsėstų koks 80 metų žmogus, ten iš tiesų būtų galima tokioj temperatūroj gauti širdies smūgį. Geriau neleisti tokių autobusų“, – stebėjosi Marius.

REKLAMA

Vyras paskambino į dispečerinę, kur jam atsakė, kad reikėtų laukti kito autobuso. Kitą dieną Marius skambino į klientų aptarnavimo ir kokybės skyrių, bet atsakymas buvo panašus – pasižiūrėti, koks autobusas atvažiuoja ir, jei neveikia kondicionavimo sistemos, lipti į kitą.

Skaitytojas stebėjosi tokiu atsakymu, nes jam reikalingas autobusas kursuoja tik kas pusę valandos, o ilgą laiką stovėti lauke su mažamečiais vaikais per tokį karštį pavojinga.

„Kai įlipi, tas pats, kas į rusišką pirtį. Jis turėtų važiuoti iki ežero, kad būtų galima į jį įšokti ir išsimaudyti po pirties“, – juokėsi skaitytojas.

REKLAMA
REKLAMA

Didelis šuolis

Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė portalui tv3.lt sakė, kad 9 iš 10 autobusų šiuo metu yra kondicionuojami, o iš viso 72 proc. viso viešojo transporto turi veikiančias kondicionavimo sistemas. Nuo birželio 22 d., pradėjus galioti vasaros viešojo transporto tvarkaraščiui, šis skaičius pakils iki 81 proc.

„Lyginant su praėjusiais metais yra didelis šuolis, kai kondicionuojama buvo virš 40 proc. viešojo transporto“, – sakė M. Bielinytė.

Pasak Vilniaus viešojo transporto atstovės, norint užtikrinti vėsią temperatūrą viešajame transporte itin karštomis dienomis yra sudėtinga dėl kelių priežasčių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pirmiausia, viešojo transporto stotelėse nuolat atidaromos durys, o įlipant bei išlipant keleiviams karštas oras patenka į viešojo transporto vidų, taip natūraliai pakeldamas bendrą vidaus temperatūrą“, – pasakojo pašnekovė.

M. Bielinytės teigimu, net ir įjungus kondicionierius, lauke esant aukštai oro temperatūrai, vėsus oras ne visada išlaikomas – tokia yra bendra viso viešojo transporto specifika, o senesnėse transporto priemonėse dėl silpnesnių kondicionierių jį išlaikyti dar sudėtingiau.

„Be to, dalyje senesnių viešojo transporto priemonių vėdinimas vyksta per stoglangius ar orlaides, tačiau, kaip ir minėta, esant aukštai lauko oro temperatūra ne visada pavyksta išlaikyti vėsią temperatūrą autobuso ar troleibuso viduje“, – teigė „Susisiekimo paslaugų“ komunikacijos vadovė.

REKLAMA

M. Bielinytė keleiviams primena, kad viešajame transporte veikiant kondicionieriams nereikėtų atverti langų ir stoglangių, o pamačius juos atvertus – prašoma uždaryti.

„Jei visgi važiuojate autobusu ar troleibusu, kuriame kondicionieriaus nėra, stoglangį ar langus atidaryti galima“, – patarė M. Bielinytė.

Vilniaus viešojo transporto sistemoje taip pat įvesta naujovė – viešojo transporto stotelių švieslentėje, mobilioje programėlėje ir stops.lt puslapyje galima pastebėti snaigės ženkliuką. Šis ženkliukas rodo, jog būtent šis autobusas ar troleibusas turi kondicionavimo sistemą.

„Be to, keleiviams atsigaivinti padedame ir kitais būdais – šiomis karštomis dienomis viešojo transporto kontrolieriai įvairiose Vilniaus vietose keleiviams dalina vėsų šaltinio vandenį“, – sakė M. Bielinytė.

REKLAMA

Pašnekovės teigimu, iš viso planuojama išdalinti 12 tūkst. buteliukų vandens, o jei karščiai nesitrauks, akcija bus tęsiama.

Išima nevėsinančius autobusus

Su varginančių karščiu susiduria ne tik sostinės viešojo transporto keleiviai. Kiekvieną dieną žmonių nusiskundimų sulaukia ir „Kauno autobusai“. Įmonės viešųjų ryšių specialistės Patricijos Elžbietos Zarankaitės teigimu, pirmiausia dėmesys kreipiamas į tai, ar viešojo transporto priemonėse veikia kondicionavimo sistemos.

„Jei transporto priemonėje kondicionavimas yra sugedęs, stengiamės taisyti iškart tą pačią dieną ir tų autobusų neišleisti“, – pasakojo pašnekovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

P. E. Zarankaitės teigimu, šiais metais buvo įsigyta ir nauja kondicionavimo aptarnavimo stotelė. Jei autobuso ar troleibuso kondicionieriuose baigiasi freono dujos, jas iškart galima pripildyti tokioje stotelėje.

Pašnekovės teigimu, anksčiau Kauno viešajame transporte langai buvo užrakinti, tačiau dabar keleiviai juos gali atsidaryti, jei neveikia kondicionavimo sistema. Tačiau, jei kondicionieriai veikia, P. E. Zarankaitė nepataria atidaryti langų ar liukų, nes taip blogiau veiks visas vėdinimo procesas.

„Puikiai žinome šaunų Vilniaus pavyzdį, kai keleiviams dalinamas vanduo. Tikrai puiki ir sektina idėja, kurią apsvarstysime ateityje“, – sakė P. E. Zarankaitė.

„Kauno autobusų“ atstovės teigimu, rugsėjo mėnesį laikinoji sostinė sulauks naujų autobusų ir troleibusų, kuriuose bus įrengtos modernios kondicionavimo sistemos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų