Šviesoforai kiekvienoje Lietuvos sankryžose veiks kitaip. Aišku, ne tik kada nuo jų dings į dešinę leidžiančios sukti žalios rodyklės, bet ir kuo jos bus keičiamos. Atsiras pakoreguoti šviesoforai, kurie net ir nedegant žaliai rodyklei leis sukti į dešinę. Taip pat svarstoma atsisakyti ir žalio šviesoforo signalo mirksėjimo.

Šviesoforo šone įsitaisiusios žalios rodyklės, kurios net ir degant raudonam šviesoforo signalui leidžia sukti vairuotojams į dešinę, greitai taps praeitimi.

„Nuo lapkričio pirmos naujų lentelių atsirasti negali, visos senos lentelės kol kas liks kabėti“, – tvirtina Susisiekimo ministerijos atstovas Dmitrij Bial.

Tiesa, jos kabės neilgai. Iki kitų metų pradžios šviesoforo šone neturėtų likti nė vienos žalios rodyklės.

Gatvėje kalbinti praeiviai nesutaria, ar tai – geras sumanymas. Vieni tvirtina, kad panaikinus žalias rodykles eismas taps saugesnis, kiti atkerta, kad tokios rodyklės padeda bereikalingai delsti savo laiko, laukiant žalio šviesoforo signalo.

Visiems naujoves kritikuojantiems vairuotojams Susisiekimo ministerija paruošė alternatyvą. Vietoj žalių rodyklių, sankryžose prie įprasto trijų spalvų šviesoforo, nuo lapkričio pirmos galės atsirasti 4-a papildoma atskira sekcija su šviečiančia rodykle. Panašių pavyzdžių galima rasti užsienyje. Toks šviesoforas veiks įprastai, kai degs pagrindinis žalias signalas, bus galima važiuoti visomis kryptimis.

REKLAMA

„Kelio savininkas galės pasirinkti tokį variantą, kad pagrindinis žalias šviesoforo signalas bus skritulio formos. Žalias pilnaviduris šviesoforo signalas, pagal kurį bus leidžiama važiuoti visomis kryptimis. Bus galima važiuoti į kairę, apsisukti, važiuoti tiesiai ir į dešinę, dešinys posūkis bus leidžiamas, nepriklausomai nuo to ar sekcija į dešinę dega ar nedega“, – tvirtina Susisiekimo ministerijos atstovas Dmitrij Bial.

Žalia papildoma 4-a sekcija užsidegs tik tada, kai bus saugu atlikti dešinįjį posūkį.

„Kuomet dviratininkų ir pėsčiųjų srauto nebebus, bus įjungiama papildoma sekcija į dešinę šviesoforinė, kuri leis vairuotojams taip pat pasukti į dešinę jau netrukdomai, vairuotojai nieko neturės praleisti ir mes galėsime dešinio posūkio juostą atlaisvinti“, – pastebi D. Bial.

Tai nėra vienintelė naujovė. Susisiekimo ministerijoje taip pat vyksta diskusijos, kad galbūt reikėtų panaikinti šviesoforo žalio signalo mirksėjimą. Valdininkai tiki, kad jį išjungus dalyje sankryžų eismo srautai būtų spartesni.

„Atsisakius žalio mirksinčio šviesoforo signalo, mes galėsime vienos fazės metu sutaupyti 4-ias sekundes. Tai per minutę bus daugiau, per valandą, parą žymiai daugiau“, – teigia Susisiekimo ministerijos atstovas.

„Kaip vairuotoja vertinu neigiamai, nes per geltoną šviesą nesinori iš viso važiuoti, tai stengiesi važiuoti per mirksinčią žalią. O dabar tikriausiai neišvengsim to, kad teks važiuoti per geltoną“, – taip tokius valdžios sumanymus vertina gatvėje kalbinta moteris.

Vairavimo mokyklų atstovai aiškina, kad visi planuojami pokyčiai naudingi naujiems vairuotojams. Pradedantiesiems esą lengviau, kai šalia šviesoforo nėra lentelių su rodyklėmis ir žalias šviesoforas nemirksi.

REKLAMA

„Bus paprasčiau konkrečiau, jeigu mirksi nepatyrusiam vairuotojui labai sunku įvertinti. Jis bando rizikuoti, pravažiuoti per geltoną, gal net ir per raudoną, bus konkretumas, iškarto geltona jis turės stabdyti, nebandys rizikuoti“, – pastebi vairavimo instruktorius Martynas Bartkus.

Eismo specialistai beveik neabejoja, kad pokyčiai sukels masinį patyrusių vairuotojų pasipiktinimą. Tokie žmonės keliuose nirš dėl to, kad jiems teks keisti savo vairavimo įpročius, negana to, atmosferą gali dar labiau įkaitinti ir senųjų rodyklių trūkumas, jei jos nebus laiku pakeistos naujosiomis šviečiančiomis sekcijomis.

„Vairuotojų nepasitenkinimas būtų susijęs su tuo, kad tiesiog elementariai srautas būtų stabdomas ilgiau. Reikėtų jau laukti to žaliojo tikrojo signalo prieš sukant į dešinę. Sankryžos reguliavimas turi būti apgalvotas ir optimizuotas, kad nereikėtų stovėti ir laukti“, – VGTU Transporto ir logistikos kompetencijos centro vyresnysis mokslo darbuotojas Vidas Žuraulis.

Tiesa, ne visi pokyčiai įsigalios metų sandūroje. Anot Susisiekimo ministerijos, dėl mirksinčio žalio šviesoforo likimo šiuo metu tik diskutuojama.

Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Saugus eismas 101 2019-06-09 11:50:40
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Jei jau imam pavyzdzius is uzsienio, tai iveskim nerasyta taisykle kaip Italijoje: kieno signalas garsesnis to ir pirmumas. Ten visos masinos nulauzytais veidrodeliais ir nubraizytais sonais, bet jei veikia ten, gal suveiks ir pas mus :D tokiu atveju ir sviesoforu nereikes, ir senas geldas vairuojantys gales atsinaujinti automobilius, ir draudimo kompanijos plos katuciu, ir naujiems vairuotojams bus lengviau. Win Win situacija ;) mieli LAKD "galvotojai", kada pradesit mastyti savo galva? Manau pagrindinis siekis turetu buti, kad uzsienis kopijuotu musu gerus eismo sprendimus, o ne kopijuoti aklai nuo kitu, neivertinus ar tai musu salyje tinka ar ne.   ATSAKYTI
arunis74 2019-06-09 08:07:40
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Daug kartu esu baustas uz ivaziavima i sankriza degat geltonai, taip geltona palei taisykles yra draudziamas eismas, bet bet bet. Kiek prakeliavau, kiek kur buvau i tai nekreipiama demesio. Sviesaforai turi pauze, gal kas pastebjo   ATSAKYTI
jj 2019-06-09 01:04:30
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Regiu subinių daužymą, kai pirmas, tik pamatęs geltoną, kala per stabdžius.    ATSAKYTI
AHA, KAŽKAS NE TAIP... 2019-06-08 08:33:12
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tikrai KAŽKAS NE TAIP. Tikrai galvoja su ne ta galva!
Jiems svarbiausia PINIGŲ PLOVIMAS!
j iEMS SUTRIKUS PSICHIKA IR j IE NEBAUDŽIAMI,.
Ką daro dėl žmonių gerovės ??? Pradedant mikroautobusų naikinimu !
Nusikaltę,nebaudžiami idiotai.   ATSAKYTI
Gintaras 2019-06-08 07:58:43
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tokiu atveju ilgiau turės degti geltonas signalas, nes pro jį pravažiuos ne vienas automobilis netiikėtai žaliam išsijungus. Kai mirksi žalias ir prieš tave du automobiliai -žinai, kad teks sustoti ir lėtini greitį. Staiga įsijungus geltonam jau nebus tokio laiko paskaičiavimui pravažiuosi, ar ne. Įsibėgėję lėks ir paspaus dar didesnį greitį, kad "pranertų", o tai pavojinga. Todėl geltonas turi degti ilgiau panaikinus žalio mirksėjimą. Mano manymu, mažiau į užsienį žiūrėkite, daugiau protu mąstykite. O besimokančiam vairuoti gal visai be šviesoforų būtų lengviau? Gal visai juos išmontuokite ir į metalo laužą sumeskite...    ATSAKYTI
Valio! 2019-06-08 07:31:30
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Panaikinkime visai šviesoforus! Kam jie reikalingi tokiai "išsivysčiusiai" šalelei? Kaip kas mokės tas taip ir važiuos.Klounai.   ATSAKYTI
Butinas 2019-06-07 21:58:50
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Ir visa tai del ekologijos. Isijunkite sviesas stovekite prie supistu sviesoforu ir t.t super . mastom pozityviai   ATSAKYTI
Kk4 2019-06-07 21:32:29
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Beprotybė. Važiuoji, važiuoji ir op staiga prieš pat nosį žalia pasikeičia į geltoną. Jei kirsi per stabdžius, tai kiti į galą įkals. O jie pravažiuosi per sankryžą šįtaip, tai bus KET pažeidimas. Nes šiai dienai farai baudžia už važiavimą per geltoną.
Tad absurdas kažkoks bus. Teks kaip ekstrasensams ar fokusininkams skaičiuot sekundes ir bandyt nuspėt ar tik tuoj prieš pat nosį nepersijungs šviesoforas...   ATSAKYTI
Driweris profesionalas 2019-06-07 22:05:47
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Lv yra durnai važiuoti . staigiai persijungia . mentai auku eško . gaunasi - matant žalia tu jau stabdai , tam kad per kita žalia ramej butu judeti . ir be baudu . ten jau dabar eismas stabdomas - baime paremti valstybe pinigais , kuriu ir taip mažai .  
kažkas ne taip 2019-06-07 21:22:10
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Dar nieko neturi, o jau DAROM....Apmokinti visus reikės, nes naujovės visada yra naujovės , dažniausia su dideliais minusais...O kaip piestieji? Apie juos visai nekalbama....Gal pirma pradėkite nuo apmokymų, o paskui tik jokite ant žirgų ;)    ATSAKYTI
Aga 2019-06-07 20:55:58
Pranešti apie netinkamą komentarą
-12
Labai gerai. ..o kam reik skubet. ..   ATSAKYTI
2019-06-07 20:55:32
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Pinigu plovimas    ATSAKYTI

Top Video

NBA išplatino įrašą Kobe Bryanui atminti: griebia už širdies
DABAR RODOMA
NBA išplatino įrašą Kobe Bryanui atminti: griebia už širdies
DABAR RODOMA
Pamatykite: 10 Kobe Bryanto metimų, atnešusių komandai pergalę
DABAR RODOMA
40 įspūdingiausių Kobe Bryanto karjeros dėjimų
DABAR RODOMA
Bryanto karjeros kelias NBA
DABAR RODOMA
Tarasovai atvirai prabilo apie skyrybas: negailėjo kritikos strėlių
DABAR RODOMA
Neįtikėtina Algimantės kova: dvidešimtmetė net du kartus įveikė vėžį
DABAR RODOMA
Klientas nustėro: kartu su maistu – šokiruojantis radinys lėkštėje
DABAR RODOMA
„Tesla“ automobiliu į garažą važiavusi moteris nustėro: nuostoliai nejuokingi
DABAR RODOMA
Žvėriškas Sabonio pasirodymas prieš „Timberwolves“
DABAR RODOMA
Rusijos cirko pasirodymas virto tragedija: vaikai stebėjo paklaikę
REKLAMA
Neeilinė Panevėžietės istorija: augino šunį, o pasirodo – vilkas (nuotr. stop kadras)
Augino šunį, o užaugino vilką. Panevėžietė turėjo šuns patelę, rūpinosi ja pustrečių metų, o vėliau planuodama išvykti į užsienį ją atidavė prieglaudos globai ir ...
Stasys Šedbaras (nuotr. Andrius Ufartas/Fotobankas)
Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius pažeidė įstatymą, pietavęs pavaldžių įstaigų ir įmonių sąskaita, visai neseniai konstatavo Vyriausioji tarnybinės etikos komisija ...
Anonimiški gydytojų skambučiai dėl psichologinio smurto – tik lašas jūroje (nuotr. stop kadras)
Aurelijus Veryga žada ginti apie mobingą kalbančius gydytojus, net jei jam teks sėsti už grotų. Po to kai Klaipėdos prokuratūra pareikalavo, kad sveikatos ministerija išduotų ...
Gitanas Nausėda  (Fotobankas)
Prezidentas G. Nausėda ir premjeras S. Skvernelis ginklų sudėti ir toliau neketina. Šiandien buvo ta diena, kai šalies vadovas į S. Skvernelio Vyriausybę galėjo pagaliau ...
Į krantą Lietuvos pajūryje išmestos tonos parafino (nuotr. tv3.lt)
Lietuvos pajūrio gyventojai vėl kovoja su tarša. Jūra į pakrantę išmetė tonas parafino. Jo gabalais nusėtas 50-ties kilometrų ruožas, o kai kurie gabalai beveik pusmetrio ...
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų